Må jeg godt sætte Lasse i den "nye" autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.047 visninger
39 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Ryberg

Ja, vi får vidst købt en "ny" autostol idag 9-18 kg... men tænker om det egentlig er ok om lasse kommer i den nu?

Han er over 9 kg, kan sagtens sidde selv... det eneste der ikke er opfyldt, er at han ikke er 9 mdr... bliver 8 mdr. d.7 januar...

tænker at jeg kan sætte autostolen i "sovestillingen", så han ligger lidt ned, og ikke sidder så ret op endnu... kan jeg så ikke bruge den?

Den baby autostol er bare så trang for ham... han er aaallt for lang til den og kan ikke rigtig være der...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

TbCp

KittyGirl skriver:

Ja, vi får vidst købt en "ny" autostol idag 9-18 kg... men tænker om det egentlig er ok om lasse kommer i den nu?

Han er over 9 kg, kan sagtens sidde selv... det eneste der ikke er opfyldt, er at han ikke er 9 mdr... bliver 8 mdr. d.7 januar...

tænker at jeg kan sætte autostolen i "sovestillingen", så han ligger lidt ned, og ikke sidder så ret op endnu... kan jeg så ikke bruge den?

Den baby autostol er bare så trang for ham... han er aaallt for lang til den og kan ikke rigtig være der...

Jeg fik at vide at det var vigtigere at man gik efter kg end efter alder, så det vil jeg mene du godt kan.

Anmeld

28. december 2010

Pige2009

KittyGirl skriver:

Personligt synes jeg det er alt for tidligt, da hans nakke- og rygmuskulatur slet ikke er stærk nok til at klare et sammenstød. De anbefalinger på 9 mdr. der foreligger er det tidligste.

Jeg havde nok valgt at købe en bagudvendt autostol i 9-18 kg. klassen. F.eks. Recaro Polaris.

Anmeld

28. december 2010

Ryberg

Baagøe skriver:

Personligt synes jeg det er alt for tidligt, da hans nakke- og rygmuskulatur slet ikke er stærk nok til at klare et sammenstød. De anbefalinger på 9 mdr. der foreligger er det tidligste.

Jeg havde nok valgt at købe en bagudvendt autostol i 9-18 kg. klassen. F.eks. Recaro Polaris.

Ja, men vi har bare ikke så meget plads i vores bil, til den bagudvendte... så derfor køber vi den her...

jeg har bare læst at 2 ud af 3 kriterier skal være stillet...

9 mdr.
9 kg
skal kunne sidde selv...

ihh det er svært..

Anmeld

28. december 2010

Ryberg

TbCp skriver:

Jeg fik at vide at det var vigtigere at man gik efter kg end efter alder, så det vil jeg mene du godt kan.

Dejligt... må lige se hvad andre skriver.. nu er der 1 for og 1 imod

Anmeld

28. december 2010

Joan ( Smallie )

Jeg vil også vente. Mine unger var over 1 år inden de blev vendt selv om den stor vejet over 9 kg da han var 5 måneder.

Men igen det er kun jer der bestemmer for i dk er der ingen lovkrav om at børn SKAL være bagudvendt

Anmeld

28. december 2010

PernilleB

KittyGirl skriver:

Jeg har hørt det samme som den 1 der skerv..!! og vores datter sidder i den nu,..

Anmeld

28. december 2010

Pige2009

KittyGirl skriver:

Ja, men vi har bare ikke så meget plads i vores bil, til den bagudvendte... så derfor køber vi den her...

jeg har bare læst at 2 ud af 3 kriterier skal være stillet...

9 mdr.
9 kg
skal kunne sidde selv...

ihh det er svært..

Ja, det er rigtig svært. Jeg kan kun tale for mig selv og ville ikke gå på kompromis det det

Anmeld

28. december 2010

Eliza/lykke

KittyGirl skriver:

Vi har allerede sat vores pige i en autostol fra 0-18 kg. Hun sidder den rigtige vej, om man så må sige. Og det går rigtig godt. Hun vejer ikke 9 kg og er heller ikke 9 mrd - men hun sidder meget bedre - den ligger ned og den er langt mere sikker, end babyautostolen.

Så jeg ville ikke havde problemer med at sætte ham iden.

Knus

Anmeld

28. december 2010

Valle81

Eliza/lykke skriver:

Vi har allerede sat vores pige i en autostol fra 0-18 kg. Hun sidder den rigtige vej, om man så må sige. Og det går rigtig godt. Hun vejer ikke 9 kg og er heller ikke 9 mrd - men hun sidder meget bedre - den ligger ned og den er langt mere sikker, end babyautostolen.

Så jeg ville ikke havde problemer med at sætte ham iden.

Knus

Sorry, det forstår jeg slet ikke at i tør, selvom hun sidder bedre, så er hendes nakke langt fra stærkt nok til at kunne holde hendes hoved hvis uheldet skulle være ude:0(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.