Må ikke modtage gaver (ang. tro)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

Laulund87

mariamiss6 skriver:

Arh altså, der kan da vidst ikke være tvivl om, at hvis man er "ægte" religiøs i en bestemt retning, så bør man følge de regler der hører med til netop dén religion...

En ægte og lydig muslim spiser jo heller ikke flæskesteg vel. For så bryder han jo diverse regler inden for sin tro, og kan derfor ikke kaldes en ægte udøvende troende muslim...

Det samme gælder altså for Jehovas vidner... Vil man troskyldigt følge de regler religionen foreskriver, så holder man heller ikke fødselsdag, hvis man er "ægte" Jehovas vidne...

Begge dele er da lige dobbeltmoralsk i mine øjne, og uanset om man som JV holder sin fødselsdag med gæster og gaver, eller som muslim spiser flæskesteg, så er man i mine øjne ikke "ægte" troende inden for sin religion...

Hvis man gransker sin sjæl og tjekker reglerne, når man er JV eller muslim, så ved man også godt selv at det man gør ikke er heeeeelt i orden...

Jeg er sådan set ligeglad hvad disse mennesker gør, og hvordan de vælger at bøje reglerne.

Men ingen muslim skal prædike over for mig, om det at kvinder bør bruge tørklæde, hvis han står og æder en flæskestegssandwich samtidig....
Og ingen JV skal prædike over for mig om jul og fastelavn, hvis de samtidig holder stor fødselsdagsfest, og ikke har råd eller tid til en fridag sammen med deres barn, når der er fastelavnsfest i børnehaven...

Bortset fra det, så til trådstarter, kan hun være buddhist? jeg tænker bare at de frasiger sig jo, hvis de er "ægte" troende, alle materielle goder (gør de ikke?), og dette gælder vel også gaver?

Helt enig!

Altså det der dobbeltmorale

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

SussieThyssen

mariamiss6 skriver:

Arh altså, der kan da vidst ikke være tvivl om, at hvis man er "ægte" religiøs i en bestemt retning, så bør man følge de regler der hører med til netop dén religion...

En ægte og lydig muslim spiser jo heller ikke flæskesteg vel. For så bryder han jo diverse regler inden for sin tro, og kan derfor ikke kaldes en ægte udøvende troende muslim...

Det samme gælder altså for Jehovas vidner... Vil man troskyldigt følge de regler religionen foreskriver, så holder man heller ikke fødselsdag, hvis man er "ægte" Jehovas vidne...

Begge dele er da lige dobbeltmoralsk i mine øjne, og uanset om man som JV holder sin fødselsdag med gæster og gaver, eller som muslim spiser flæskesteg, så er man i mine øjne ikke "ægte" troende inden for sin religion...

Hvis man gransker sin sjæl og tjekker reglerne, når man er JV eller muslim, så ved man også godt selv at det man gør ikke er heeeeelt i orden...

Jeg er sådan set ligeglad hvad disse mennesker gør, og hvordan de vælger at bøje reglerne.

Men ingen muslim skal prædike over for mig, om det at kvinder bør bruge tørklæde, hvis han står og æder en flæskestegssandwich samtidig....
Og ingen JV skal prædike over for mig om jul og fastelavn, hvis de samtidig holder stor fødselsdagsfest, og ikke har råd eller tid til en fridag sammen med deres barn, når der er fastelavnsfest i børnehaven...

Bortset fra det, så til trådstarter, kan hun være buddhist? jeg tænker bare at de frasiger sig jo, hvis de er "ægte" troende, alle materielle goder (gør de ikke?), og dette gælder vel også gaver?

Hvad er ægte og hvad er uægte?
Folk der er protestanter vil jo nok have sig frabedt ikke at blive kaldt ægte, men i realiteten er de det jo ikke, for den eneste ægte form for kristendom, der findes, er i realiteten, de oldkoptiske, der bygger direkte på Paulus opbygning af kristendommen som dens grundlægger.
Så alle andre er uægte.
Jeg tror man skal passe meget på med at pege på nogen og sige at de er uægte.
Religioner udvikler sig og skulle også gerne gøre det ellers går de i stå.
Sådan er det med enhver form for kultur.
Riger er gået under pga stagnation, og det samme gælder religioner.
Så mon ikke man bare skal acceptere at folk tolker forskelligt og hele tiden skaber nye holdninger og meninger.
At islam udvikler sig mod mere moderne tider skal man kun glæde sig over, det har kristendommen og de mosaiisk trosretninger også gjort, samt mange andre religioner.

Anmeld

28. december 2010

patella

Jeg kan da fortælle at jeg selv er et døbt Jehovas Vidne. Mine forældre er Jehovas Vidner og jeg er opvokset indenfor dette. Jeg har selv været døbt i 15 år og er en glad og lykkelig pige, med et dejligt liv og en dejlig familie...  

Det er rigtigt, vi fejrer ikke jul, men har intet imod at tage imod gaver. Dog kan jeg ikke tro, at et Jehovas Vidne, der vælger at tage med til julefrokost, ikke også tager imod eventuelle gaver Selv har jeg altid valgt julefrokost fra, da det i mit univers er meget julet og netop dette ønsker jeg at undgå, da jeg jo ikke på nogen måde ønsker at fejre julen

Dog mener jeg at mormoner ikke tar imod gaver.... men jeg er ikke helt sikker, det er dog de eneste jeg kan komme i tanke om, det kunne være

Vi fejrer heller ikke fødselsdag, som andre korrekt skriver. Jeg har ALDRIG i mine 32 år som JV´er oplevet et eneste Jehovas Vidne der fejrer fødselsdag, så det må være nogle der ikke rigtig ønsker at leve som et Jehovas Vidne

Derudover vil jeg sige, at jeg aldrig har været med til at jule og holde fødselsdage i skolen og jeg har ALDRIG været ked af det, på nogen måde. Når de i skolen f.eks. broderede en nisse på en pude, så broderede jeg bare en sommerfugl. Det er ikke umuligt at være en del af fællesskabet, selvom man er lidt anderledes

Mine forældre gjorde meget for at sætte noget andet i stedet, så det var aldrig et problem. F.eks. gjorde vi rigtig meget ud af at fejre mors og fars bryllupsdag, hvor vi altid fik mange gaver og det var noget vi så frem til lang tid i forvejen.

Og jeg ved, at det er noget alle de forældre jeg kender, der er Jehovas Vidner, går rigtig meget op i! Altså at sætte noget andet i stedet for for deres børn. Som en anden i denne tråd skriver, at de tar på McD med deres pige, når de andre fejrer fødselsdag. Husk også på, at fællesskabet omkring fødselsdagene, er en meget lille del af det fællesskab der ellers er... 

Jeg har aldrig lidt nød og jeg har været med fra helt lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.