Jeg kan da fortælle at jeg selv er et døbt Jehovas Vidne. Mine forældre er Jehovas Vidner og jeg er opvokset indenfor dette. Jeg har selv været døbt i 15 år og er en glad og lykkelig pige, med et dejligt liv og en dejlig familie... 
Det er rigtigt, vi fejrer ikke jul, men har intet imod at tage imod gaver. Dog kan jeg ikke tro, at et Jehovas Vidne, der vælger at tage med til julefrokost, ikke også tager imod eventuelle gaver
Selv har jeg altid valgt julefrokost fra, da det i mit univers er meget julet og netop dette ønsker jeg at undgå, da jeg jo ikke på nogen måde ønsker at fejre julen 
Dog mener jeg at mormoner ikke tar imod gaver.... men jeg er ikke helt sikker, det er dog de eneste jeg kan komme i tanke om, det kunne være 
Vi fejrer heller ikke fødselsdag, som andre korrekt skriver. Jeg har ALDRIG i mine 32 år som JV´er oplevet et eneste Jehovas Vidne der fejrer fødselsdag, så det må være nogle der ikke rigtig ønsker at leve som et Jehovas Vidne 
Derudover vil jeg sige, at jeg aldrig har været med til at jule og holde fødselsdage i skolen og jeg har ALDRIG været ked af det, på nogen måde. Når de i skolen f.eks. broderede en nisse på en pude, så broderede jeg bare en sommerfugl. Det er ikke umuligt at være en del af fællesskabet, selvom man er lidt anderledes 
Mine forældre gjorde meget for at sætte noget andet i stedet, så det var aldrig et problem. F.eks. gjorde vi rigtig meget ud af at fejre mors og fars bryllupsdag, hvor vi altid fik mange gaver og det var noget vi så frem til lang tid i forvejen.
Og jeg ved, at det er noget alle de forældre jeg kender, der er Jehovas Vidner, går rigtig meget op i! Altså at sætte noget andet i stedet for for deres børn. Som en anden i denne tråd skriver, at de tar på McD med deres pige, når de andre fejrer fødselsdag. Husk også på, at fællesskabet omkring fødselsdagene, er en meget lille del af det fællesskab der ellers er...
Jeg har aldrig lidt nød og jeg har været med fra helt lille