Må ikke modtage gaver (ang. tro)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Min veninde har bare fortalt, at man som udgangspunkt ikke fejrer fødselsdag i Jehova. Dem der gør er ikke rigtige Jehova'er

Tror da nok, at de i min mors omgangskreds der gør det, ville blive meget sårede over at blive kaldt det LOL
Men se lige mit ovenstående indlæg om meninger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Tror da nok, at de i min mors omgangskreds der gør det, ville blive meget sårede over at blive kaldt det LOL
Men se lige mit ovenstående indlæg om meninger

Det var blot hendes ord

Anmeld

28. december 2010

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..det afhænger jo så nok af øjnene, der ser.
Er man så heller ikke rigtig kristen, hvis man ikke er katolik?
Men selvfølgelig vil de mindre ortodokse altid være mindre troende end de, der er mere ortodokse, altså set med de ortodokses øjne.
Jeg tror, man kan finde den diskussion overalt hvor det handler om tro og politik, enhver synes, at deres tro og mening, er den mest rigtige 
Nå, det var jo heller ikke det vi skal belyse her.
Men igen..om damen er det ene eller det andet kan jo i realiteten kun opklares på en måde, nemlig ved at spørge hende, men det vil TS vist helst ikke.
Så, det kommer jo nok til at stå hen i det uvisse.

Sat på spidsen, så var Jesus da jøde og ikke katolik og kristendommen udspringer fra ham

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Sat på spidsen, så var Jesus da jøde og ikke katolik og kristendommen udspringer fra ham

Jeps..og det var ikke Jesus men Paulus, der skabte kristendommen

Anmeld

28. december 2010

Pige2009

Jeps..og det var ikke Jesus men Paulus, der skabte kristendommen

Lige præcis!  Jesus var blot budbringer - det var dét, jeg mente med, at den udspringer fra ham

Anmeld

28. december 2010

Nadia&Daniel

http://www.watchtower.org/d/rq/article_11.htm - se punkt 4:

4. Fødselsdag: De to eneste fødselsdagsfester der nævnes i Bibelen, blev holdt af personer som ikke tilbad Jehova. (1 Mosebog 40:20-22; Markus 6:21, 22, 24-27) De første kristne holdt ikke fødselsdag. Den skik at fejre fødselsdag stammer fra falsk religion i gammel tid. Sande kristne kan give gaver og have det rart sammen når som helst i årets løb.

Anmeld

28. december 2010

DK

@nn@ skriver:

Sådan har min niece det også.

- De har så bare lavet den aftale, at hver gang de holder fødselsdag, jamen så tager de på McD  Det får hende ihvertfald helt ovenpå igen.

Men jo, det er da et lille socialt problem. Men alle os 6 børn er også vokset op uden fødselsdag eller jul, og vi er alle udadvendte og raske personer nu

Ork ja! Altså jeg tror da heller ikke at man bliver "skadet" eller noget i den dur! Hun er en sød og glad pige! Jeg har nu bare alligevel altid lidt ondt af hende, når alle de andre piger i fine kjoler, glade og forventningsfulde tager afsted i flok til fødselsdag efter skole, og hun så "bliver tilbage" i sfo'en. 

Anmeld

28. december 2010

mariamiss6

Arh altså, der kan da vidst ikke være tvivl om, at hvis man er "ægte" religiøs i en bestemt retning, så bør man følge de regler der hører med til netop dén religion...

En ægte og lydig muslim spiser jo heller ikke flæskesteg vel. For så bryder han jo diverse regler inden for sin tro, og kan derfor ikke kaldes en ægte udøvende troende muslim...

Det samme gælder altså for Jehovas vidner... Vil man troskyldigt følge de regler religionen foreskriver, så holder man heller ikke fødselsdag, hvis man er "ægte" Jehovas vidne...

Begge dele er da lige dobbeltmoralsk i mine øjne, og uanset om man som JV holder sin fødselsdag med gæster og gaver, eller som muslim spiser flæskesteg, så er man i mine øjne ikke "ægte" troende inden for sin religion...

Hvis man gransker sin sjæl og tjekker reglerne, når man er JV eller muslim, så ved man også godt selv at det man gør ikke er heeeeelt i orden...

Jeg er sådan set ligeglad hvad disse mennesker gør, og hvordan de vælger at bøje reglerne.

Men ingen muslim skal prædike over for mig, om det at kvinder bør bruge tørklæde, hvis han står og æder en flæskestegssandwich samtidig....
Og ingen JV skal prædike over for mig om jul og fastelavn, hvis de samtidig holder stor fødselsdagsfest, og ikke har råd eller tid til en fridag sammen med deres barn, når der er fastelavnsfest i børnehaven...

Bortset fra det, så til trådstarter, kan hun være buddhist? jeg tænker bare at de frasiger sig jo, hvis de er "ægte" troende, alle materielle goder (gør de ikke?), og dette gælder vel også gaver?

Anmeld

28. december 2010

Nenus

DK skriver:

Ork ja! Altså jeg tror da heller ikke at man bliver "skadet" eller noget i den dur! Hun er en sød og glad pige! Jeg har nu bare alligevel altid lidt ondt af hende, når alle de andre piger i fine kjoler, glade og forventningsfulde tager afsted i flok til fødselsdag efter skole, og hun så "bliver tilbage" i sfo'en. 

Jeg kan altså også godt have ondt af min niece, men det er jo noget de vænner sig til

Og jeg sagde, selv da jeg var helt lille, til mine kammerater: "Jamen, det jeg ikke har haft, savner jeg jo ikke".

Det gjorde at de forstod mig - og jeg havde det bedre med det hele

- Måske hende den lille pige har det på samme måde?

Anmeld

28. december 2010

Cris

Måske gad hun bare ikke 

Men nu er vi allesammen så nysgerie, hvis du få sladret hvorfor, så må du gerne fortælle til os

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.