Arh altså, der kan da vidst ikke være tvivl om, at hvis man er "ægte" religiøs i en bestemt retning, så bør man følge de regler der hører med til netop dén religion...
En ægte og lydig muslim spiser jo heller ikke flæskesteg vel. For så bryder han jo diverse regler inden for sin tro, og kan derfor ikke kaldes en ægte udøvende troende muslim...
Det samme gælder altså for Jehovas vidner... Vil man troskyldigt følge de regler religionen foreskriver, så holder man heller ikke fødselsdag, hvis man er "ægte" Jehovas vidne...
Begge dele er da lige dobbeltmoralsk i mine øjne, og uanset om man som JV holder sin fødselsdag med gæster og gaver, eller som muslim spiser flæskesteg, så er man i mine øjne ikke "ægte" troende inden for sin religion...
Hvis man gransker sin sjæl og tjekker reglerne, når man er JV eller muslim, så ved man også godt selv at det man gør ikke er heeeeelt i orden...
Jeg er sådan set ligeglad hvad disse mennesker gør, og hvordan de vælger at bøje reglerne.
Men ingen muslim skal prædike over for mig, om det at kvinder bør bruge tørklæde, hvis han står og æder en flæskestegssandwich samtidig....
Og ingen JV skal prædike over for mig om jul og fastelavn, hvis de samtidig holder stor fødselsdagsfest, og ikke har råd eller tid til en fridag sammen med deres barn, når der er fastelavnsfest i børnehaven...
Bortset fra det, så til trådstarter, kan hun være buddhist? jeg tænker bare at de frasiger sig jo, hvis de er "ægte" troende, alle materielle goder (gør de ikke?), og dette gælder vel også gaver?
Anmeld