Må ikke modtage gaver (ang. tro)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. december 2010

SussieThyssen

@nn@ skriver:

Hvis man er døbt Jehovas Vidne, følger man biblen, og holder derfor ikke fødselsdag.

Nu ved jeg ikke lige hvor du har din viden fra, men jeg har det direkte fra hestens mule, om man så må sige, idet min mand er forhåndværende jehovas vidne, og han siger at nogle gør, andre gør ikke.
Så igen, det afhænger af hvor ortodoks man er, tror jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

Aprilmor11

SussieThyssen skriver:

Der findes de mere ortodokse jehovas vidner og visse af dem holder ikke fødselsdag, men der er også de der gør, så det kan man ikke rigtigt dømme ud fra.
Jehovas vidner er meget festglade mennesker og fejrer gerne sølvbryllupper og den slags, men de hylder ikke med hurraråb og skåler for dagens centrum.
Så alt efter hvilken gren, de kan tilhøre, så er det altså ikke det med fødselsdag, der er det afgørende.
Nu er jeg ret meget inde i det med religioner og trossamfund m.v. og jeg kan ikke komme it anke om andre europæiske trossamfund hvor man ikke modtager julegaver end netop jehovas vidner, så det er nærliggende at tro, at det er det hun er.

Jeg gik i klasse med 2 som også holdte fødseæsdag, men ikke jul, så

Anmeld

28. december 2010

Nenus

SussieThyssen skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvor du har din viden fra, men jeg har det direkte fra hestens mule, om man så må sige, idet min mand er forhåndværende jehovas vidne, og han siger at nogle gør, andre gør ikke.
Så igen, det afhænger af hvor ortodoks man er, tror jeg.

Jeg er opvokset med jehovas vidner, og ugentligt været i rigssalene. - Min storebror og hans kone er også døbte jehovas vidner.

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

@nn@ skriver:

Jeg er opvokset med jehovas vidner, og ugentligt været i rigssalene. - Min storebror og hans kone er også døbte jehovas vidner.

Ja, så kender du jo også din del til det.
Så igen, det afhænger jo nok af hvor ortodoks familien er, samt hvor i Europa man er fra.
Min mor har nære venner, der også er jehovas vidner, og nogle af dem holder fødselsdage andre ikke.

Anmeld

28. december 2010

Nenus

SussieThyssen skriver:

Ja, så kender du jo også din del til det.
Så igen, det afhænger jo nok af hvor ortodoks familien er, samt hvor i Europa man er fra.
Min mor har nære venner, der også er jehovas vidner, og nogle af dem holder fødselsdage andre ikke.

Man er ikke rigtig Jehovas vidne, hvis man holder fødselsdag

Anmeld

28. december 2010

DK

En lille pige i Kirstines klasse er Jehovas vidne, og hun deltager ikke i hverken julearrangementer på skolen eller private børnefødselsdage!

Jeg tænker altid at det er helt okay, men som den eneste i klassen er det godt nok lidt af et socialt handicap synes jeg, da alle de andre i klassen jo så får en masse fælles oplevelser hun ikke er med til! Det må være svært når man kun er en lille pige på 6 år!

Anmeld

28. december 2010

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Jo nogle gør.
Det kommer an på hvilken gren de tilhører.
Ligesom inden for de fleste andre trossamfund, er der dem, der er mere ortodokse end andre, så igen, der kan være forskel.

Min veninde har bare fortalt, at man som udgangspunkt ikke fejrer fødselsdag i Jehova. Dem der gør er ikke rigtige Jehova'er

Anmeld

28. december 2010

Hansen97

Hvad med Buddhisme?? Indianer??

Anmeld

28. december 2010

Nenus

DK skriver:

En lille pige i Kirstines klasse er Jehovas vidne, og hun deltager ikke i hverken julearrangementer på skolen eller private børnefødselsdage!

Jeg tænker altid at det er helt okay, men som den eneste i klassen er det godt nok lidt af et socialt handicap synes jeg, da alle de andre i klassen jo så får en masse fælles oplevelser hun ikke er med til! Det må være svært når man kun er en lille pige på 6 år!

Sådan har min niece det også.

- De har så bare lavet den aftale, at hver gang de holder fødselsdag, jamen så tager de på McD  Det får hende ihvertfald helt ovenpå igen.

Men jo, det er da et lille socialt problem. Men alle os 6 børn er også vokset op uden fødselsdag eller jul, og vi er alle udadvendte og raske personer nu

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

@nn@ skriver:

Man er ikke rigtig Jehovas vidne, hvis man holder fødselsdag

Tjaaa..det afhænger jo så nok af øjnene, der ser.
Er man så heller ikke rigtig kristen, hvis man ikke er katolik?
Men selvfølgelig vil de mindre ortodokse altid være mindre troende end de, der er mere ortodokse, altså set med de ortodokses øjne.
Jeg tror, man kan finde den diskussion overalt hvor det handler om tro og politik, enhver synes, at deres tro og mening, er den mest rigtige 
Nå, det var jo heller ikke det vi skal belyse her.
Men igen..om damen er det ene eller det andet kan jo i realiteten kun opklares på en måde, nemlig ved at spørge hende, men det vil TS vist helst ikke.
Så, det kommer jo nok til at stå hen i det uvisse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.