Må ikke modtage gaver (ang. tro)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.784 visninger
32 svar
0 synes godt om
28. december 2010

Hansen97

Hej

Var til julefrokost i går og der blev delt sjove gaver ud søskende og påhæng i mellem.. en kvinde siger så nej tak til gaven for det er imod hendes tro at modtage gaver.

Hvilken tro kan der være tale om?? Hun er født i Tyskland. Ikke umiddelbar religiøs. Og nej jeg spurgte ikke for bryder mig ikke om hende og har ingen intentioner om at få en venskab med hende så spørger jer og kunne være I havde et svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2010

TbCp

112233 skriver:

Hej

Var til julefrokost i går og der blev delt sjove gaver ud søskende og påhæng i mellem.. en kvinde siger så nej tak til gaven for det er imod hendes tro at modtage gaver.

Hvilken tro kan der være tale om?? Hun er født i Tyskland. Ikke umiddelbar religiøs. Og nej jeg spurgte ikke for bryder mig ikke om hende og har ingen intentioner om at få en venskab med hende så spørger jer og kunne være I havde et svar...

Jehova måske?

Anmeld

28. december 2010

Rockertand

Hej

Jehovas vidner må ikke modtage julegaver, såvidt jeg ved (underligt, at hun har sagt ja til julefrokost, hvis det er det) - vil gerne rettes, hvis det ikke passer!.

Anmeld

28. december 2010

Hansen97

Jeg tror ikke hun er Jehova... for de fejrer fødselsdag og sådan noget. Har sådan en fornemmelse af at det var fordi hun følte sig underligt tilpas over at få en gave uden egentlig at "høre" til.. så derfor spørger jeg.. men Jehova er jeg sikker på det ikke er..

Anmeld

28. december 2010

TbCp

112233 skriver:

Jeg tror ikke hun er Jehova... for de fejrer fødselsdag og sådan noget. Har sådan en fornemmelse af at det var fordi hun følte sig underligt tilpas over at få en gave uden egentlig at "høre" til.. så derfor spørger jeg.. men Jehova er jeg sikker på det ikke er..

Hmm nej hvis hun holder fødselsdag er det nok ikke Jehova....

Måske hun bare er "u-jule-troende"

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

Jehovas vidner holder ikke jul og dermed de rituelle gaver i den forbindelse. Det kan være derfor hun har sagt nej.
Det er noget selvmodsigende noget for de kan godt tage til en julefrokost i forbindelse med arbejdet, men gaverne ville de imiddelbart sige nej til.
Så jeg vil nok antage at hun kan være jehovas vidne.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. december 2010

Pige2009

SussieThyssen skriver:

Jehovas vidner holder ikke jul og dermed de rituelle gaver i den forbindelse. Det kan være derfor hun har sagt nej.
Det er noget selvmodsigende noget for de kan godt tage til en julefrokost i forbindelse med arbejdet, men gaverne ville de imiddelbart sige nej til.
Så jeg vil nok antage at hun kan være jehovas vidne.

Kærligst
Sussie

Men de fejrer heller ikke fødselsdag og det nævner TS, at vedkommende gør

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

112233 skriver:

Der findes de mere ortodokse jehovas vidner og visse af dem holder ikke fødselsdag, men der er også de der gør, så det kan man ikke rigtigt dømme ud fra.
Jehovas vidner er meget festglade mennesker og fejrer gerne sølvbryllupper og den slags, men de hylder ikke med hurraråb og skåler for dagens centrum.
Så alt efter hvilken gren, de kan tilhøre, så er det altså ikke det med fødselsdag, der er det afgørende.
Nu er jeg ret meget inde i det med religioner og trossamfund m.v. og jeg kan ikke komme it anke om andre europæiske trossamfund hvor man ikke modtager julegaver end netop jehovas vidner, så det er nærliggende at tro, at det er det hun er.

Anmeld

28. december 2010

SussieThyssen

Baagøe skriver:

Men de fejrer heller ikke fødselsdag og det nævner TS, at vedkommende gør

Jo nogle gør.
Det kommer an på hvilken gren de tilhører.
Ligesom inden for de fleste andre trossamfund, er der dem, der er mere ortodokse end andre, så igen, der kan være forskel.

Anmeld

28. december 2010

Nenus

SussieThyssen skriver:

Jo nogle gør.
Det kommer an på hvilken gren de tilhører.
Ligesom inden for de fleste andre trossamfund, er der dem, der er mere ortodokse end andre, så igen, der kan være forskel.

Hvis man er døbt Jehovas Vidne, følger man biblen, og holder derfor ikke fødselsdag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.