Hvad tid på dagen giver i børnene gaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

wamse

Vi får alle sammen vores gaver efter vi har spist dessert, det har vi altid gjort sådan Dvs omkring kl 20 får vi gaver

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Pige2009

Laura får sine gaver om eftermiddagen, da hun kun er 14 mdr. og bliver lagt i seng kl. 19. Vi spiser så først, når hun er lagt i seng

Anmeld

23. december 2010

MariaJ

Egentlig synes jeg først gaverne skal åbnes efter desserten, men siden vi kun er os tre i år og vi gerne vil give Johanna gaverne mens hun er vågen, kan det godt være vi tager hendes gaver lidt tidligere . Især fordi vi jo sikkert gerne vil sidde længe over maden, når vi ikke skal så meget andet end være sammen med os selv og Johanna. Hvis hun havde været lidt ældre og forstod hvad det handlede om er en gave om morgenen måske egentlig en god ide - til lige at tage toppen af spændingen og holde den lille beskæftiget. I år er hun kun knapt otte måneder, så hun er jo ligeglad, men JEG glæder mig til at se hende få gaverne.

Anmeld

23. december 2010

Mormilla

KaLee skriver:

Halløjsa... 

Fik lige samlet legekøkkenet til knægten, som han får i morgen...

Men hvornår i morgen.. tjah det ved jeg stadigvæk ikke... 
Overvejer at give ham det fra morgenstunden så han får glæden af det hele dagen... Desuden så får han alligevel gaver fra sin morfar og en anden gave fra mig om aftenen (sen eftermiddag)...

Synes personligt at et gavebjerg måske er lidt meget at kapere for en lille størrelse (på 21 mdr)..

Vi spiser allerede kl 17-17.30 tiden, for at tage hensyn til knægtens rutine - som ikke skal laves om bare fordi det er jul

Hvad gør i andre? 

Vi spiser kl.18... Når vi så er færdige så skal vi dase om juletræet mens vi synger Så skal vi ellers bare åbne gaver stille og rolige en af gangen. Når det så er klaret. Så ser vi lidt hvordan vores søn har det. Hvis han er træt kommer han i seng. Hvis ikke så skal han være med til at spise desserten og så derefter i seng...

Men vi har så en regel at vi altid er alene hjemme os 3 d. 25dec. Fordi der er alle trææt især vores søn og så skal han ha lov til at lege med han`s gaver

Anmeld

23. december 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Laura får sine gaver om eftermiddagen, da hun kun er 14 mdr. og bliver lagt i seng kl. 19. Vi spiser så først, når hun er lagt i seng

Får hun så ikke det samme at spise som jer andre?

Jeg spørger bare fordi vi herhjemme er i tvivl om, om vi skal give Maria mad kl 18 som hun plejer og vi så spiser når hun er puttet

Så er der lidt mere ro ved bordet og tid til selv at spise

Anmeld

23. december 2010

tinasmor

Hov kom til at svare: Efter maden, men det er først efter dessert. Stod det til mig (dvs holdt vi selv) var det FØR maden, men land følger skik eller hvad man nu siger. Når vi holder ude så gør vi det selvfølgelig som den som holder julen gør det.

Anmeld

23. december 2010

LinLin

Efter maden - og efter vi har sunget julesange og danset om træet

Dvs David fik sine gaver fra min familie i går - han skal nemlig være hos sin far juleaften. Så har han holdt fri i dag fra bhv så han kunne lege med ALT DET han fik i går

Anmeld

23. december 2010

PernilleB

Selv om det bliver svært jo ældre de bliver så, vil vi helt klart holde fast på a vi alle gør det sammen efter maden, efter risalamande og rafletiden... så er derjulekalender, og så skal der synges og danses om træet og så er det gave tid..

Anmeld

23. december 2010

Pige2009

Laulund87 skriver:

Får hun så ikke det samme at spise som jer andre?

Jeg spørger bare fordi vi herhjemme er i tvivl om, om vi skal give Maria mad kl 18 som hun plejer og vi så spiser når hun er puttet

Så er der lidt mere ro ved bordet og tid til selv at spise

Ja, for min mor har stegt anden idag  SÅ får hun bare lidt kartofler og sovs til...

Anmeld

23. december 2010

Laulund87

Baagøe skriver:

Ja, for min mor har stegt anden idag  SÅ får hun bare lidt kartofler og sovs til...

Smart

Tror da næsten vi vil gøre det samme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.