KaLee skriver:
Halløjsa...
Fik lige samlet legekøkkenet til knægten, som han får i morgen...
Men hvornår i morgen.. tjah det ved jeg stadigvæk ikke...
Overvejer at give ham det fra morgenstunden så han får glæden af det hele dagen... Desuden så får han alligevel gaver fra sin morfar og en anden gave fra mig om aftenen (sen eftermiddag)...
Synes personligt at et gavebjerg måske er lidt meget at kapere for en lille størrelse (på 21 mdr)..
Vi spiser allerede kl 17-17.30 tiden, for at tage hensyn til knægtens rutine - som ikke skal laves om bare fordi det er jul
Hvad gør i andre?
I vores familie har ingen fået gaver før juletræet nogensinde. Men børnene får kalendergaver, der kan forslå dagen igennem.
De små får en enkelt gave eller 2 til juletræet, og så når vi ser at der er noget de har særligt glæde af, ja så får de ikke flere. Resten bliver lagt til side, og så får de resten over de næste dage. Ellers bliver det alt for uorverskueligt for dem.
Så må folk vente med at få tak for deres gaver.
I den retning er vi ret bestemte.
Nu har vi jo slet ingen mindre børn med i år, men børnebørnene er jo nu så store, at de snilt vil kunne klare at få deres juleaften uden at det ødelægger noget for dem. Det er kun medens de er helt små, at vi tager gaver fra til et andet tidspunkt.
vedr. din lille trold, så giv ham dog gaven...det vil kunne slå mange timer ihjel og skabe en enorm glæde hele dagen, så det synes jeg da bare du skal gøre, så har du nok også lidt arbejdsro. Så kan han nok også bedre koncentrere sig om bedsteforældrenes gaver om aftenen.

Kærligst
Sussie
Anmeld