Hvad spiser du d. 23. December? Hvad er din tradition ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Stumpen

Risengrød selvfølgelig, så vi kan stille en portion til julemanden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

SussieThyssen

MoarJ skriver:

Jep... 

Hvad spiser du/I 23. december? 

Da jeg boede hjemme, spiste vi altid risengrød og stilte en portion op til nissen på hø loftet! 

I år tror jeg bare vi skal have noget nemt... Ikke lige risengrød... 

Fortæl mig din tradition! 

I mit barndomshjem fik vi altid ribbensteg og is, men i mange år har vi herhjemme fået mavemild mad, så man er lidt rustet til de kommende dages madræs.
Hvad vi lige skal have i morgen har jeg ikke overvejet, men tror jeg hiver nogle koteletter op og laver en gang grydekoteletter og kartoffelmos. Jeg skal alligevel tilbringe hele dagen med at stege ænder og flæskesteg, så når jeg er i køkkenet, så gør det ikke noget med lidt madlavning fra eller til.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2010

Tvillingemor80

ingen tradition her - overvejer forårsruller  

Anmeld

22. december 2010

Aves..

Der holder vi juleaften hvert andet år, så det er præcis det samme som vi gør dagen efter, bare uden de to yngste... sådan er jeg selv vokset op og ned at have to juleaftener hvert andet år, når jeg ikke havde mor der..

Anmeld

22. december 2010

silden85

ingen tradition her men vi skal op til min far og spise flæskesteg imorgen

Anmeld

22. december 2010

FrkT

Vi har ikke nogen fast tradition for hvad man får at spise den 23., dog fik vi altid risengrød, da jeg boede hjemme ved mine forældre. Men lige i morgen skal vi så rent faktisk have risengrød alligevel, men det er nu lidt mere tilfældigt end noget andet. Det er dejlig nemt at lave, og Jens skal stå og lave forberedelserne til julemiddagen hjemme ved mine forældre i morgen dag, mens jeg skal pynte juletræ, så vi gider ikke herhjem og lave det helt vilde.

Anmeld

22. december 2010

twinny

Risengrød.... tradition...

Anmeld

22. december 2010

Fru.Ø

Vi spiser altid noget alm. den 23

Anmeld

22. december 2010

TineA

Har stemt "noget helt andet" da vi holder jul hos min kærestes far lillejuleaften og skal have and, flæskesteg og hele svineriet og så igen på fredag  Fortryder det hvert år!!! (Er ikke super "julet" - tværtimod )

Anmeld

22. december 2010

Isabella_mor

syntes det var sjovt at det jeg skal spise i morgen var blandt valgmulighederne... vi skal bare have rester fra i dag.. Lasagne...

men vi laver også risengrød.. men det er til risalamande til juleaften..... 

vi har ikke nogen tradition for aftensmad den 23...  men det kunne være man skulle lave en bare fordi at man jo til næste år faktisk har et barn som kan spise hvad som helst..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.