Dagpleje, eller Vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Mettemus

Nu venter jeg stadig på baby, men så snart han er født, bliver han skrevet op til vuggestue.

Der kan jeg nemlig vælge ikke at skulle have en fuldtidsplads og han skal ikke i gæstedagpleje hvis dagplejemor er syg eller har ferie. Desuden er mad, bleer osv. inkluderet i prisen og man skal ikke selv sørge for den del.

Jeg kommer selv fra landet hvor en dagplejemor har eget hus med have osv, og det, ville jeg synes, var rigtig fint, men her i Århus C bor dagplejemor også på 3. sal og har ikke samme muligheder som vuggestuerne for at have plads til at børnene kan lege ude mv.

Så altså - fordi vi bor hvor vi bor bliver det vuggestue, men jeg er ikke sikker på, at det nødvendigvis var blevet sådan, hvis vi ikke havde boet her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

NinaNymannMadsen

DP der er ikke alt for mange børn og det er den samme man snakker med af voksne hvis der er sket noget i løbet af dagen.

asta går i dagjpleje. og vi er så glade for det. hun kommer dog ikke rigtig i gæstepleje hvis det er da min kæreste går hjemme hele tiden. men er det i en længere periode så kommer hun også afsted i gæstepleje hvis det er nødvendigt hvilket det næsten aldrig er med hende vi har.

Anmeld

22. december 2010

Janni85

Jeg valgte vuggestue. Grundet i at drengene vil kunne få forskellige venner. Hvis de kom I DP vil der jo kun være 2 børn udover dem og selvom de elsker hinanden meget højt og ikke kan undvære hinanden, så synes jeg de skulle havde muligheden for at lege med mange andre. En anden grund var helt klart at jeg ikke gad gæsteDP når den faste DP var syg eller sommerferie i 3 uger. Drengene elskede deres vuggestue og sagde intet til at komme i børnehave da de skulle det, da det er et børnehus de går i.

Anmeld

22. december 2010

Klumpe-dumpe

Min datter går i dp, hun har dobbelplads pga hun er ftf. -Og selv inden hun blev født, havde jeg også besluttet at hun skulle i dp. Jeg har selv arbejdet i en VS, og det ville jeg simpelthen ikke udsætte mit barn for!!!!

Mht. at der er nogen der skriver at det er mere sikkert for barnet at være i VS. så undre det mig, da de fleste ulykker faktisk sker i VS. (og forleden var der en herinde der skrev, at hendes barn var blevet glemt i i krybbe udenfor)

Jeg tror heller ikke det er sundt for barnet at komme i VS i en alder af 10-12 mdr. der er simpelthen for mange indtryk, som slet ikke er nødvendigt for barnet i den alder. (min personlig mening!!!)

Når det er sagt, vil jeg dog sige, at det er da rart at der findes begge dele, så de enkle forældre, selv kan bestemme hvad de synes er bedst til deres barn/børn (i de fleste tilfælde ifh. belæggenhed)

Men ja her går min datter i dp, endda ved VERDENS bedste dp-mor!!!

Anmeld

22. december 2010

Aprilmor11

Åhh, tusiind tak for alle jeres svar .. Det har været meget behjælpeligt

Kram ..

Rigtig god jul alle sammen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.