Dagpleje, eller Vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Aprilmor11

hyskystar skriver:

Vi har valgt vuggestue, fordi der flere pædegoger så hvis man ikke kan sammen med en af dem er der heldigvis ander, de lærer fra starten af at være sammen med mange børn og derfor bliver det ikke en kæmpe omvæltning at komme i børnehave. og hvis en pædegog er syg er der heldigvis andre og de skal ikke ud til en frem.

Nej det er rigtig .. Tror måske at det er mere op til barnets behov .. Det må jeg se til den tid Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Aprilmor11

KaLee skriver:

Dagpleje, simpelthen.... 

Det har jeg valgt pga. nomeringen er mindre pr barn + at min søn er sikret 1 fast person. Min søns DP er simpelthen så pragtfuld, både overfor min søn og forældre... Så jeg har aldrig fortrudt mit valg. 

generelt synes jeg ikke at det kan være så godt for børn at komme i vuggestue. Synes der er for meget "støj", og usikkerhed.. 

Men det er KUN MIN mening, og dømmer bestemt ikke andre for at have valgt vuggestue...

Min søn ville dog ikke have trives i en vuggestue, da han ikke bryder sig om for mange børn/mennesker af gangen... Han har det bedst med intime faste rammer...

Selvom han går i DP får han dog set andre børn, det foregår bare i et mere afslappet tempo, hvor de måske mødes 2 dagplejere med børn, og så hygger... F.eks. sidste uge havde de lavet kager hos en af de andre.

En gang om ugen er der legestue for dem.. Der skal han have korte dage, for ellers kokser den lille mand....

Oprindeligt havde jeg faktisk tænkt mig at få ham i vuggestue, men efterhånden som jeg lærte ham at kende, så kunne jeg bare se at det ikke ville gå... Siden hen har jeg fået ovenstående indtryk. :-)

Eneste ulempe er når der er skift i dagplejegrupperne... Nu skal de til at lave om i grupperne igen... 2. gang på 1 år... Dvs han skal forholde sig til nye mennesker igen.. (og han mister sin lille "kæreste" hos gæste.dpen ).... 

Hold da op .. Troede ikke at der var udskiftning på den måde, troede mere at det bare var når der skulle nye børn til .. Og ikke at de byttede rundt

Stakkels lille dreng, så må i se om i kan holde kontakten til forældrene så de kan blive sammen

Jah, det er nok bare op til barnet selv .. Tak for svar

Anmeld

22. december 2010

maria_wlt

Line&Liam skriver:

Vi har valgt dagplejen, personligt synes jeg VS er for stor en institution med for mange børn, og det ville Liam ikke kunne magte, han har gået i DP siden den 10.10.10 og ELSKER at komme derhen, vil stort set aldrig med hjem igen

Og så holder jeg meget af de holdes i et hjemligt miljø, der skal nok komme rigeligt med institutions "charme" senere i livet

Også derfor vi har valgt DP... dejligt med det hjemlige

Anmeld

22. december 2010

eElak

Aprilmor11 skriver:

Hold da op .. Troede ikke at der var udskiftning på den måde, troede mere at det bare var når der skulle nye børn til .. Og ikke at de byttede rundt

Stakkels lille dreng, så må i se om i kan holde kontakten til forældrene så de kan blive sammen

Jah, det er nok bare op til barnet selv .. Tak for svar

Det er heller ikke normen... 

1. gang var pga der var mange dagplejere som stoppede på samme tidspunkt, så skulle grupper slåes sammen

Nu her 2. gang er det pga der så er blevet ansat flere dagplejere, og så skal det passe sammen, beliggenhedsmæssigt... 

i det mindste kender han halvdelen af gruppen nu...

Kender desværre ikke pigens forældre, kunne have været sjovt.. ;-)

Anmeld

22. december 2010

Aprilmor11

KaLee skriver:

Det er heller ikke normen... 

1. gang var pga der var mange dagplejere som stoppede på samme tidspunkt, så skulle grupper slåes sammen

Nu her 2. gang er det pga der så er blevet ansat flere dagplejere, og så skal det passe sammen, beliggenhedsmæssigt... 

i det mindste kender han halvdelen af gruppen nu...

Kender desværre ikke pigens forældre, kunne have været sjovt.. ;-)

Nårh okay .. Syns da heller ikke at det var sådan da min lillebror gik i DP

Nårh, sådan er det jo, man kan jo ikke have kontakt med alle

Anmeld

22. december 2010

oo

Sol skal i den private dagpleje i Katterød, en lille landsby på den anden side af skoven. Vi har talt med dagplejeren dernede og hun skal starte så snart der er plads efter september 2011 det har vi valgt fordi den dagplejer virker rigtig rigtig god, vi har læst en masse om hende og hendes familie og spurgt folk i byen om dem og alle er VILDT begejstrede. Det virker som om at Sol vil få dage der minder så meget som det er muligt om de dage vi ville kunne tilbyde hende herhjemme.

Anmeld

22. december 2010

mor-til-vanessa

Aprilmor11 skriver:

Hej

Hvad har/ville i vælge jeres børn skal gå i ? Dagpleje eller vuggestue ? Og hvorfor har i valgt det ?

Kram ..

jeg ville have min datter skulle gå i den vuggestue min lillebror gik i. ( han er syv min bror ) men der er lang venteliste fordi den er eftertragtet, og de er super gode i den vuggestue.

så vanessa fik en dp plads, og det var jeg ikke så meget for. men vores dp anette er heldigvis rigtig sød, og tager jeg god tid til børnene og vanessa elsker hende. og det er super dejligt at se. vi står stadig på ventelist til vs men vi bliver hos dp.

gode dp skal man lede længe efter

Anmeld

22. december 2010

Maja88

jeg er måske også af den holdning, at hvis barnet ikke er for tidligt født, har det godt af at blive udfordret- især hvis det er meget genert osv.

Anmeld

22. december 2010

Mi

Med mindre jeg kendte til en dp som jeg var helt tryg ved, så ville jeg vælge vs. Der er flere voksne, så større sandsynlighed for at der er en man svinger godt med. Det med at dp er mindre og tryggere er jeg ikke enig i. Jeg oplever at mange dagplejere går på besøg ved hinanden ofte, og går lange ture med børnene. I vores gamle vs var der 4 nogle gange 5 voksne til 12-13 børn. Det giver en normering på 3 eller færre børn pr voksen. I en dp er der 4 nogle gange 5 børn pr voksen. Hvis et af børnene i dp er meget tryghedssøgende, så bliver dp jo nødt til at tage sig ekstra af dette barn, og hvad så med de andre tre. Jeg så i vs at en af de andre børn var meget utryg og græd næsten hele tiden. Han sad altid ved en voksen, og alligevel var der masser af hænder til resten af børnene.

Jeg tror også på at der er større faglighed i en vs som i en dp. Både fordi det primært er uddannelt personale i en vs, men også fordi man her altid går flere kollegaer sammen og kigger hinanden over skulderne. Hvad en dp laver bag sin lukkede dør er der ingen som kontrollere.

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

22. december 2010

SussieThyssen

Aprilmor11 skriver:

Hej

Hvad har/ville i vælge jeres børn skal gå i ? Dagpleje eller vuggestue ? Og hvorfor har i valgt det ?

Kram ..

Dagpleje til hver en tid, da jeg i forvejen har det dårligt med enhver form for institutioner. Små børn skal være i et lille miljø, der er så tæt på et normalhjem som det kan være, og det kan det aldrig blive i en vuggestue.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.