Dagpleje, eller Vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Maise

Jeg har valgt vuggestue af flere årsager:

Her er der flere pædagoer der kan oplever barnet på hver deres måde og derfor kan se forskellige ressourcer hos barnet, samt metoder til hvordan barnet skal gribes an.

Pædagoerne kan sparre med hinanden.

De skal aldrig i gæstepleje.

Flere børn at være sociale med.

Clara starter 3 januar. de er 12 børn til 2 pædagoer og en medhjælper. børnene er i mellem 1 år og små 3 år, over halvdelen kan spise selv. de er sjælden alle 12 til stede ( pga sygdom, forældre har fridage og holder hjemme, ferie osv. ) der er god tid til børnene dernede. det er aldrig på samme tid de spiser og sover pga. forskelligere aldre. clara må sågar sove i sin egen barnvogn dernede.

men claras vuggestue har også ry for at være god og meget stabil.

men det er jo en temperament sag tror jeg.

clara var så glad da vi var på besøg dernede og legede med de andre børn en times tid. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Maja88

Maise skriver:

Her er der flere pædagoer der kan oplever barnet på hver deres måde og derfor kan se forskellige ressourcer hos barnet, samt metoder til hvordan barnet skal gribes an.

Clara starter 3 januar. de er 12 børn til 2 pædagoer og en medhjælper. børnene er i mellem 1 år og små 3 år, over halvdelen kan spise selv. de er sjælden alle 12 til stede ( pga sygdom, forældre har fridage og holder hjemme, ferie osv. ) der er god tid til børnene dernede. det er aldrig på samme tid de spiser og sover pga. forskelligere aldre. clara må sågar sove i sin egen barnvogn dernede.

clara var så glad da vi var på besøg dernede og legede med de andre børn en times tid. 

spiser de ikke på samme tid hold da op en planlægning der kræver så.

da jeg arbejde i vuggestue spiste vi alle på samme tid, og alle blev puttet til middag, men en halv times interval ca- de store til sidst.

dem som sov om formiddagen, var det så lidt anderledes for.

Anmeld

22. december 2010

Maise

Maja88 skriver:

spiser de ikke på samme tid hold da op en planlægning der kræver så.

da jeg arbejde i vuggestue spiste vi alle på samme tid, og alle blev puttet til middag, men en halv times interval ca- de store til sidst.

dem som sov om formiddagen, var det så lidt anderledes for.

Jo altså der er faste spisetider for dem der kun sover 1 lur. men der nogle stykker bla. clara. der stadig sover to lure så er spise tiderne helt anderledes/individuelle.hun vågner dog ofte så hun kan spise frokost med de fleste ved 11 tiden.

Anmeld

22. december 2010

Laulund87

Jeg har altid tænkt at DP var det bedste, men jeg er blevet klogere!

Vi blev anbefalet VS fordi der faktisk er bedre tid til barnet! Maria er lidt sart og hun bliver nemt ked af det..I vuggestuen er der personale til, at en af dem kan sidde med hende, mens de andre to voksne er sammen med de andre børn, når hun er ked af det

Det er der jo ikke hænder til i DP Desuden kommer hun med en voksen til pause hvis hun har fået nok af alt larmen, igen det ville hun ikke kunne i en DP

Så det er VS her!!

Anmeld

22. december 2010

Lou87

Aprilmor11 skriver:

Hej

Hvad har/ville i vælge jeres børn skal gå i ? Dagpleje eller vuggestue ? Og hvorfor har i valgt det ?

Kram ..

Jeg har valgt at hun skal i dagpleje til sommer, det føler jeg mig bare mest tryg ved mens de er så små
Senere kan hun få lov og komme i børnehave og boltre sig når hun er lidt større

Anmeld

22. december 2010

Laulund87

Maise skriver:

Maria bliver "passet på" af de større børn i vuggestuen, det er så sødt at se Hun er den mindste og den eneste der ikke kan gå endnu, så der er masser af hænder til hende

Anmeld

22. december 2010

Maise

Laulund87 skriver:

Maria bliver "passet på" af de større børn i vuggestuen, det er så sødt at se Hun er den mindste og den eneste der ikke kan gå endnu, så der er masser af hænder til hende

nåååårrrh hvor sødt. den ene clara legede med aede hende på hovedet og baby og smilede til pædagoen

der er en på claras alder og der starter en mere lige efter hende, så de er et par stykker i samme alder og eller er de saldersmæssigt deropefter.

Anmeld

22. december 2010

Laulund87

Maise skriver:

nåååårrrh hvor sødt. den ene clara legede med aede hende på hovedet og baby og smilede til pædagoen

der er en på claras alder og der starter en mere lige efter hende, så de er et par stykker i samme alder og eller er de saldersmæssigt deropefter.

Det er nemlig så sødt at de store passer på de små, og jeg tror det er en stor fordel med den aldersforskel

Anmeld

22. december 2010

..

Min datter var i DP og min søn er nu i VS.

Hvis jeg fik et barn mere ville jeg ikke være i tvivl - barnet skulle i VS. Jeg syntes det er meget mere trygt at have et barn i VS, de skal ikke pludselig ud til fremmede i et fremmed hjem og passes. Der er mange pædagoger (som er uddannede, imodsætning til DP som alle kan blive uden uddannelse) så man er ret sikker på at ens barn får den bedst mulige pasning. Jeg syntes det er en enorm kærlighed de har til børnene og min søn elsker det!

I en DP ved man i realiteten ikke hvad der foregår, DP'en kunne reelt sidde i sofaen hele dagen på nettet mens ungerne leger, de kan lade børnene græde sig selv i søvn - det kan ikke ske i en VS hvor de er mange om ansvaret.

Hvis et barn er belastende en dag, så er der flere til at tage over - ja jeg syntes at vs er en klar vinder

Anmeld

22. december 2010

Maise

Laulund87 skriver:

Det er nemlig så sødt at de store passer på de små, og jeg tror det er en stor fordel med den aldersforskel

ja tror det er godt de kender til forskellige aldre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.