Dagpleje, eller Vuggestue ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.697 visninger
34 svar
0 synes godt om
22. december 2010

Aprilmor11

Hej

Hvad har/ville i vælge jeres børn skal gå i ? Dagpleje eller vuggestue ? Og hvorfor har i valgt det ?

Kram ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

Diana...

Her har vi ikke noget valg der er kun DP her. Men ellers kommer det jo helt and på barnet. Nogen børn er stille og rolige og kan ikke have alle de mennesker om sig og andre jo flere jo bedre. 

Min søn går i DP men ville få mere ud af en vuggestue men vi har bare ikke en vuggestue. 

Anmeld

22. december 2010

Aprilmor11

Jeg ville selv vælge dagpleje, da der er mere tid til det enkelte bar, det jo en fordel, men ulempen er så bare at når dagplejen er syg er det gæstepleje barnet skal i ..

Men vuggestue havde min mor problemer med, hvor der i mod, min lillebror og mor var rigtig glad da min lillebror gik i dagpleje .. Så det er lidt svært ..

Anmeld

22. december 2010

Maja88

Aprilmor11 skriver:

Hej

Hvad har/ville i vælge jeres børn skal gå i ? Dagpleje eller vuggestue ? Og hvorfor har i valgt det ?

Kram ..

jeg ville hvis jeg havde muligheden for det, klart vælge vuggestue.

jeg har selv arbejdet i en og ja. jeg ville vælge vuggestuen, da de kommer ud blandt mange flere børn og skal forholde sig til flere børn og voksne.....

så er springet ikke så stort til børnehaven. men ja der er mange gode grunde til det. det her er bare en af dem.

Knus Maja som skal køre 17km for at få sit barn i vuggestue, hvis det bliver valgt

Anmeld

22. december 2010

Aprilmor11

Diana... skriver:

Her har vi ikke noget valg der er kun DP her. Men ellers kommer det jo helt and på barnet. Nogen børn er stille og rolige og kan ikke have alle de mennesker om sig og andre jo flere jo bedre. 

Min søn går i DP men ville få mere ud af en vuggestue men vi har bare ikke en vuggestue. 

Jah okay .. Det har jeg heller ikke helt tænkt på .. Tak

Anmeld

22. december 2010

L-Mortil3

Vi har valgt dagplejen, personligt synes jeg VS er for stor en institution med for mange børn, og det ville Liam ikke kunne magte, han har gået i DP siden den 10.10.10 og ELSKER at komme derhen, vil stort set aldrig med hjem igen

Og så holder jeg meget af de holdes i et hjemligt miljø, der skal nok komme rigeligt med institutions "charme" senere i livet

Anmeld

22. december 2010

hyskystar

Vi har valgt vuggestue, fordi der flere pædegoger så hvis man ikke kan sammen med en af dem er der heldigvis ander, de lærer fra starten af at være sammen med mange børn og derfor bliver det ikke en kæmpe omvæltning at komme i børnehave. og hvis en pædegog er syg er der heldigvis andre og de skal ikke ud til en frem.

Anmeld

22. december 2010

Aprilmor11

Maja88 skriver:

jeg ville hvis jeg havde muligheden for det, klart vælge vuggestue.

jeg har selv arbejdet i en og ja. jeg ville vælge vuggestuen, da de kommer ud blandt mange flere børn og skal forholde sig til flere børn og voksne.....

så er springet ikke så stort til børnehaven. men ja der er mange gode grunde til det. det her er bare en af dem.

Knus Maja som skal køre 17km for at få sit barn i vuggestue, hvis det bliver valgt

Åhh, alle de ting man ikke rigtig tænker over

Godt der er lang tid til ..

Mange tak

Anmeld

22. december 2010

Aprilmor11

Line&Liam skriver:

Vi har valgt dagplejen, personligt synes jeg VS er for stor en institution med for mange børn, og det ville Liam ikke kunne magte, han har gået i DP siden den 10.10.10 og ELSKER at komme derhen, vil stort set aldrig med hjem igen

Og så holder jeg meget af de holdes i et hjemligt miljø, der skal nok komme rigeligt med institutions "charme" senere i livet

Åhh, hvor dejligt

Tror måske bare at det er op til, hvad barnet " holder " til .. Og tænke hvad der er bedst for det enkelte barn .. Tak for svar

Anmeld

22. december 2010

eElak

Dagpleje, simpelthen.... 

Det har jeg valgt pga. nomeringen er mindre pr barn + at min søn er sikret 1 fast person. Min søns DP er simpelthen så pragtfuld, både overfor min søn og forældre... Så jeg har aldrig fortrudt mit valg. 

generelt synes jeg ikke at det kan være så godt for børn at komme i vuggestue. Synes der er for meget "støj", og usikkerhed.. 

Men det er KUN MIN mening, og dømmer bestemt ikke andre for at have valgt vuggestue...

Min søn ville dog ikke have trives i en vuggestue, da han ikke bryder sig om for mange børn/mennesker af gangen... Han har det bedst med intime faste rammer...

Selvom han går i DP får han dog set andre børn, det foregår bare i et mere afslappet tempo, hvor de måske mødes 2 dagplejere med børn, og så hygger... F.eks. sidste uge havde de lavet kager hos en af de andre.

En gang om ugen er der legestue for dem.. Der skal han have korte dage, for ellers kokser den lille mand....

Oprindeligt havde jeg faktisk tænkt mig at få ham i vuggestue, men efterhånden som jeg lærte ham at kende, så kunne jeg bare se at det ikke ville gå... Siden hen har jeg fået ovenstående indtryk. :-)

Eneste ulempe er når der er skift i dagplejegrupperne... Nu skal de til at lave om i grupperne igen... 2. gang på 1 år... Dvs han skal forholde sig til nye mennesker igen.. (og han mister sin lille "kæreste" hos gæste.dpen ).... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.