Dagpleje, simpelthen....
Det har jeg valgt pga. nomeringen er mindre pr barn + at min søn er sikret 1 fast person. Min søns DP er simpelthen så pragtfuld, både overfor min søn og forældre... Så jeg har aldrig fortrudt mit valg.
generelt synes jeg ikke at det kan være så godt for børn at komme i vuggestue. Synes der er for meget "støj", og usikkerhed..
Men det er KUN MIN mening, og dømmer bestemt ikke andre for at have valgt vuggestue...
Min søn ville dog ikke have trives i en vuggestue, da han ikke bryder sig om for mange børn/mennesker af gangen... Han har det bedst med intime faste rammer...
Selvom han går i DP får han dog set andre børn, det foregår bare i et mere afslappet tempo, hvor de måske mødes 2 dagplejere med børn, og så hygger... F.eks. sidste uge havde de lavet kager hos en af de andre.
En gang om ugen er der legestue for dem.. Der skal han have korte dage, for ellers kokser den lille mand....
Oprindeligt havde jeg faktisk tænkt mig at få ham i vuggestue, men efterhånden som jeg lærte ham at kende, så kunne jeg bare se at det ikke ville gå... Siden hen har jeg fået ovenstående indtryk. :-)
Eneste ulempe er når der er skift i dagplejegrupperne... Nu skal de til at lave om i grupperne igen... 2. gang på 1 år... Dvs han skal forholde sig til nye mennesker igen.. (og han mister sin lille "kæreste" hos gæste.dpen
)....
Anmeld