Nytår :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2010

Jarnsaxa

BinaMor skriver:

for første gang iår har vi ingen planer og jeg glæææder mig. plejer at have kærestens børn også men iår er vi bare os selv. så den står på romantik, god mad og tv hygge mens andre banger og bummelere derude..

Hmm.. nu hvor I andre skriver, at I bare skal være alene med jeres mandser og hygge jer, så bliver jeg jo helt inspireret

Måske man skulle foreslå ham at gøre kunsten efter. Så kan vi jo bare aftale, at selvom vi kun er os to, så gør vi os fine og spiser læææækker mad og sådan

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2010

SussieThyssen

Jarnsaxa skriver:

Normalt er jeg ret ligeglad med nytår. Jeg drikker ikke selv, og jeg synes desuden julen er meget hyggeligere. Jeg er ikke det store festmenneske, kan bedre li' små, intime sammenslutniger. Men jeg har stadig ikke lyst til bare at sidde os to og glo derhjemme, der må da godt ske en lille smule.

Men vi har været ret sent ude med planlægningen af nytår i år, og nu sidder vi faktisk og har ingen planer Vi er inviteret til to forskellige ting, men, 1) den første ting er på Fyn, og der har vi ikke råd til at tage hen, og 2) den anden ting er et sted med katte, hvor min kæreste slet ikke kan være, selv hvis han tager antihistaminer.

Så ja, nu sidder jeg her og er faktisk lidt ked af, at jeg ikke ved, hvad fanden vi skal gøre til nytår . De fleste af mine venner bor i Jylland (da jeg er jyde), og da vi bor i Kbh. har vi ikke råd til at tage derhen. Såh...

Kender I det, når dét sker??? Næste år må vi sgu være lidt bedre til at planlægge det hele i god tid...

Jeg vil da komme med et forslag.
Hvorfor sørger I to mennesker ikke for at lave noget rigtig lækker mad..hygger jer med at spise og så tager en tur ud i byen og kigger på udsmykningen og går så en rigtig lang tur hånd i hånd.
Jeg tænker på om ikke der foregår noget særligt inde i Tivoli nytårsaften???
Om I så vil blive inde i centrum og opleve nytårsskiftet...tag champagne og to glas med og skåle... eller I vil gøre det derhjemme med levende lys, så kan I få en rigtig hyggelig aften, med fuld focus på hinanden.

Kærligst
Sussie

Anmeld

22. december 2010

Polkaprik

Jarnsaxa skriver:

Normalt er jeg ret ligeglad med nytår. Jeg drikker ikke selv, og jeg synes desuden julen er meget hyggeligere. Jeg er ikke det store festmenneske, kan bedre li' små, intime sammenslutniger. Men jeg har stadig ikke lyst til bare at sidde os to og glo derhjemme, der må da godt ske en lille smule.

Men vi har været ret sent ude med planlægningen af nytår i år, og nu sidder vi faktisk og har ingen planer Vi er inviteret til to forskellige ting, men, 1) den første ting er på Fyn, og der har vi ikke råd til at tage hen, og 2) den anden ting er et sted med katte, hvor min kæreste slet ikke kan være, selv hvis han tager antihistaminer.

Så ja, nu sidder jeg her og er faktisk lidt ked af, at jeg ikke ved, hvad fanden vi skal gøre til nytår . De fleste af mine venner bor i Jylland (da jeg er jyde), og da vi bor i Kbh. har vi ikke råd til at tage derhen. Såh...

Kender I det, når dét sker??? Næste år må vi sgu være lidt bedre til at planlægge det hele i god tid...

Det er det samme for os i år. Vi skal være os og ungerne. Synes det er total øv da jeg synes det er med til at gøre aftenen til noget andet end en almindelig aften, at man får gæster eller skal ud. Også for ungernes vedkomne! Men det ser ikke ud til at der er mulighed for noget som helst i år, så nu må vi bare få det bedste ud af det....

Michelle

Anmeld

22. december 2010

Jarnsaxa

M&F skriver:

Herhjemme er det lidt tvivlsomt, om vi skal være 2, 4 eller 5

Vi skulle egentlig have et vennepar + en kammerat til det vennepar på besøg. Man da min kæreste er lidt øm over hans musik udstyr (forståeligt nok!!!) og han er bange for at de 2 andre gutter bliver lidt for fulde, så tør han nu ikke rigtig at vi holder nytårsaften her alligevel. Og det kan jeg bestemt godt følge ham i. Problemmatikken er så, at manden i vores vennepar også er meget ømskindet med hans udstyr - så han vil heller ikke have det bliver på den adresse. Så nu er kæresten ude i om vi ikke bare kan hygge os, mig og ham (prinsessen er hos mormor og morfar, det er nærmest tradition ), få god mad, høre musik, gå en tur og måske få en enkelt øl i byen. Og den idé er helt fjong for mig

Men hvis 5-hjul udelades, så holder vi muligvis nytår med venneparet alligevel, da det så vil blive lidt mindre abefest - tror jeg..... jeg ved det faktisk ikke, og blander mig udenom! Det er heeelt op til min kæreste - bare jeg er sammen med ham, skal jeg uden tvivl nok få et dejligt nytår

Ja okay, det er jo altid lidt er problem :p

Men hvis I kun er jer + vennepar, så er det vel sådan riiimeligt begrænset, hvor meget abefest, det bliver? Ellers kan I jo lave en regel om, at man ikke må drikke sig så langt væk, at man ikke fatter noget..

Jeg synes nu egentlig det hyggeligste er at holde med et vennepar. Det har vi gjort de sidste par år, og det har været rigtig godt. Men måske det også er fint bare at være alene. Man kan jo også gå ud i gaderne og bare snakke med random folk :p Det kan være, der bliver gadefest, hehe

Anmeld

22. december 2010

Jarnsaxa

SussieThyssen skriver:

Jeg vil da komme med et forslag.
Hvorfor sørger I to mennesker ikke for at lave noget rigtig lækker mad..hygger jer med at spise og så tager en tur ud i byen og kigger på udsmykningen og går så en rigtig lang tur hånd i hånd.
Jeg tænker på om ikke der foregår noget særligt inde i Tivoli nytårsaften???
Om I så vil blive inde i centrum og opleve nytårsskiftet...tag champagne og to glas med og skåle... eller I vil gøre det derhjemme med levende lys, så kan I få en rigtig hyggelig aften, med fuld focus på hinanden.

Kærligst
Sussie

Tak for et rigtig sødt indlæg.

Jeg kan sgu godt forstå, at der er så mange, der har nomineret dig i den der tråd om, hvem der skal nomineres til en gave. Du er der virkelig altid med nogle søde ord

Jeg bliver ret hooked på idéen nu. Så slipper vi også for alt det rejseri frem og tilbage fra den ene ende af landet til den anden!

Anmeld

22. december 2010

Jarnsaxa

Polkaprik skriver:

Det er det samme for os i år. Vi skal være os og ungerne. Synes det er total øv da jeg synes det er med til at gøre aftenen til noget andet end en almindelig aften, at man får gæster eller skal ud. Også for ungernes vedkomne! Men det ser ikke ud til at der er mulighed for noget som helst i år, så nu må vi bare få det bedste ud af det....

Michelle

Der er faktisk rigtig mange herinde, der har skrevet, at de holder det alene med deres mand/kæreste. Jeg er selv blevet helt inspireret nu. Man kunne jo klæde sig pænt på, pynte lidt op derhjemme, og lavere finere mad, end man normalt ville. Og hvis man drikker alkohol, kan man købe en fin champagne og skåle i Når vi nu ikke har andre muligheder, så må vi se, om vi kan give hinanden gode idéer til, hvordan man kan gøre denne aften lidt anderledes end alle andre aftner

Anmeld

22. december 2010

JacobsMoar

Jarnsaxa skriver:

Årh, hvor er du sød, tak

Måske vi bare skulle følge jeres eksempel og lave en hyggeligt, romantisk aften herhjemme Vi bor jo ret centralt på Frederiksberg også, så der er jo masser af fyrværkeri her og sådan..

Lyder da også meget hygggeligt at tage ned til svigermekanikken på Bornholm :p Håber i al fald, at I får både en rigtig dejlig jul og et godt nytår

Få det bedste ud af situationen..

Brug dagen på at forbered en dejlig romantisk middag/aften, vær fælles om forberedelserne.. Det er SÅ hyggeligt

Når klokken bliver 24.00 springer i ned af sofaen, ind i et nyt år, med en masse positive oplevelser, 2 streger og en baby.. Fortæller hinanden hvor meget i elsker hinanden, går ud og tager overtøj på og går en tur i kulden, nyder fyrværkeriet og alle de glade mennesker.. God fest

God jul

Anmeld

22. december 2010

eElak

Hvis det ikke var fordi jeg havde kat, så skulle i have været velkommen her.. har endda en flaske champagne på køl.. 

Ej, den fest jeg var inviteret til - det er virkelig ABEFEST.. en masse studerende og kæmpe nytårsbrag af hvad der deraf tilhører... 

Sidste år var jeg også bare hjemme.. Dengang boede knægtens far stadig hos os, og vi havde det rigtigt hyggeligt med god mad, kransekage osv... og kom i seng ved midnatstid... 

Så når nu i ikke har mulighederne for at gøre det anderledes med at tage langt væk... Så tag dog ud og spise, og se på fyrværkeriet fra tivoli... 

Anmeld

22. december 2010

BinaMor

Jarnsaxa skriver:

Hmm.. nu hvor I andre skriver, at I bare skal være alene med jeres mandser og hygge jer, så bliver jeg jo helt inspireret

Måske man skulle foreslå ham at gøre kunsten efter. Så kan vi jo bare aftale, at selvom vi kun er os to, så gør vi os fine og spiser læææækker mad og sådan

og det er altså helt viildt sjovt. sidst (ikke nytår dog) lavede manden køkkenet om til en spansk resturant med spansk musik i bagrunden og stearinlys overalt. og så var vi fine i tøjet og afsluttede på ordentlig maner

så en hel dag man sætter fra til at hygge og når klokken slår 12 står man sammen med sin elskede og skåler.

det fortrækker jeg fremfor sidst vi var i byen hvor jeg lå fuld på sofaen og lyttede til kl 24 braget

Anmeld

22. december 2010

M&F&C

Jarnsaxa skriver:

Ja okay, det er jo altid lidt er problem :p

Men hvis I kun er jer + vennepar, så er det vel sådan riiimeligt begrænset, hvor meget abefest, det bliver? Ellers kan I jo lave en regel om, at man ikke må drikke sig så langt væk, at man ikke fatter noget..

Jeg synes nu egentlig det hyggeligste er at holde med et vennepar. Det har vi gjort de sidste par år, og det har været rigtig godt. Men måske det også er fint bare at være alene. Man kan jo også gå ud i gaderne og bare snakke med random folk :p Det kan være, der bliver gadefest, hehe

Det kommer lidt an på om min kærestes kammerat - kammerat kommer med .... Rådden sætning - men fangede du den? Hvis han kommer med, er det næsten sikker abe-fest, selvom vi kun er 5 .... men hvis han ikke kommer med, så er det lidt mere nede på jorden, sådan som min kæreste og jeg gerne vil have det Altså smed alkohol, musik og en masse snak.......og måske lidt dans, men uden man føler hele lejligheden vælter

Man kan jo også få en dejlig romantisk aften, hvor man er 2 - og hvor man liiiige gør lidt mere ekstra ud af sig selv. Tager en lækker kjole på, og gør sig dejlig for manden

Tosomhed kan også være dejligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.