Skal svigermor virkelig altid være en dum kælling...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.689 visninger
38 svar
0 synes godt om
21. december 2010

Anonym trådstarter

Ja undskyld men sidder her og koger af raseri

Mine svigerforældre bor 200meter herfra, men ka aldrig finde på at spørge om de må "låne" M

Min mor & far bor 50km herfra og ka simpelhen ikke undvære M i ny & næ

Min mands søster er alene og har adopteret, hun arbejder på sygehus og arbejder nat/dag..hun har ingen veninder mv og hendes barn er fast hos mine svigerforædre og overnatte/blive passet

Nu skal M derhen(til mine svigerforædre) imorgen og jeg får den lyse ide at M ville syntes det var super skønt at overnatte der...tager tlf & ringer til svigermor

Nej det syntes hun ikke er en god ide for så skal svigerfar sove i stuen(hvilket han gør hver uge når  S er der) hva fanden sker der lige...mine forældre bor 50km væk og nyder da deres barnebarn & savner ham mv...her virker det som en hel belastning..er helt rystet

PS Min søn er et meget nemt barn, så ka ik være det!

Tak fordi du læste med, måtte bare ud med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

LenaJohansen

De er da ikk rigtig kloge... Stakkels barn

Anmeld

21. december 2010

Anonym trådstarter

LenaJohansen skriver:

De er da ikk rigtig kloge... Stakkels barn

Nej, hva sker der liiiige

De sgu for mærkelige

Glæder mig sgu ik til Jul

Anmeld

21. december 2010

SiLiMiMa

Åha...... det kan man da vist kalde forskelsbehandling, der vil noget....... øv at det ikke er dine forældre der bor tæt på så......

synd for jer

heise

Anmeld

21. december 2010

Frøken J.

Anonym skriver:

Ja undskyld men sidder her og koger af raseri

Mine svigerforældre bor 200meter herfra, men ka aldrig finde på at spørge om de må "låne" M

Min mor & far bor 50km herfra og ka simpelhen ikke undvære M i ny & næ

Min mands søster er alene og har adopteret, hun arbejder på sygehus og arbejder nat/dag..hun har ingen veninder mv og hendes barn er fast hos mine svigerforædre og overnatte/blive passet

Nu skal M derhen(til mine svigerforædre) imorgen og jeg får den lyse ide at M ville syntes det var super skønt at overnatte der...tager tlf & ringer til svigermor

Nej det syntes hun ikke er en god ide for så skal svigerfar sove i stuen(hvilket han gør hver uge når  S er der) hva fanden sker der lige...mine forældre bor 50km væk og nyder da deres barnebarn & savner ham mv...her virker det som en hel belastning..er helt rystet

PS Min søn er et meget nemt barn, så ka ik være det!

Tak fordi du læste med, måtte bare ud med det

Well, hvis man nu SKAL være fair, kan det jo være, at han er træt af hele tiden at sove i stuen, og det er vel i grunden fair nok. Din svigerinde har jo klart brug for masser af hjælp til sit barn, og så kan jeg måske i grunden godt forstå, at de lige har brug for også at kunne sove sammen i deres soveværelse, når det måske ikke lige er direkte nødvendigt for dit barn at overnatte. De tænker måske: "Hvorfor skal jeg sove i stuen IGEN, når nu barnets mor snildt kunne have barnet i egen seng 200 meter herfra?" - Og det kan jeg i grunden godt forstå

Anmeld

21. december 2010

Anonym trådstarter

Secrets skriver:

Well, hvis man nu SKAL være fair, kan det jo være, at han er træt af hele tiden at sove i stuen, og det er vel i grunden fair nok. Din svigerinde har jo klart brug for masser af hjælp til sit barn, og så kan jeg måske i grunden godt forstå, at de lige har brug for også at kunne sove sammen i deres soveværelse, når det måske ikke lige er direkte nødvendigt for dit barn at overnatte. De tænker måske: "Hvorfor skal jeg sove i stuen IGEN, når nu barnets mor snildt kunne have barnet i egen seng 200 meter herfra?" - Og det kan jeg i grunden godt forstå

Hov fik ja da ik lige med

Han kan bare sove i sin gæsteseng, men så skal de jo fyre op for varmen

Anmeld

21. december 2010

Anonym trådstarter

Heise skriver:

Åha...... det kan man da vist kalde forskelsbehandling, der vil noget....... øv at det ikke er dine forældre der bor tæt på så......

synd for jer

heise

Ja det ikke til megen hjælp, min søn er 4år og de har ALDRIG tilbudt at ville passe ham

Men hvorfor lave SÅ stor forskel på sine børnebørn, fatter jeg simpelhen ikke

Tak fordi du læste med

Anmeld

21. december 2010

Dorthe1986

Tja der bliver jo gjort forskel, men vil alligevel give Secrets ret i, at der nok er en grund til det. Som sagt har søsteren brug for lidt mere hjælp til tingene. Det kan være at din svigerfamilie ikke har overskud til ret meget mere end det.

Jeg ved også at min mor ikke kommer til at passe mit kommende barn ret meget, men det betyder ikke noget for mig. Jeg ved at de nok skal have et godt forhold alligevel. Min mor arbejder med børn i hverdagen og har opfostret seks børn så hun orker ikke lige børnebørnene hver anden weekend

Men tilbage til dig, så kan jeg altså godt forstå dine svigerfamilie lidt her.. Du må acceptere sådan som de gør det og være glade for at dine forældre vil tage ham en gang i mellem.

Og det med brændeovnen er måske bare et dække for at de ikke lige orker det

Anmeld

21. december 2010

JonTri

Øv hvor surt... i stedet for at ærge dig, sku du hellere glæde dig over, at dine forældre hellere end gerne vil deres barnebarn. Det er nok ris til egen røv, når din dreng en dag ikke gider hans farmor og farfar på samme måde. 

Jeg ville bruge mit krudt på dem der vil mig og mine

Anmeld

21. december 2010

Frk. Himmelblå

Jeg vil sige generelt til det der med forældre/svigerforældre:

Forvent intet, og bliv glædeligt overraskede over den hjælp/de gode stunder, I kan få .

Sådan lever vi her i familien. Man kan ikke bruge krudtet på de der "gamle hoveder", når man har barn/børn at tage sig af. 

(Men for en god ordens skyld, vil jeg da lige tilføje, at jeg udmærket kender til irritationsfølelserne.. Har bare øvet mig i at lægge dem på hylden).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.