Det er da også bare lækkert at have bedsterne så tæt på - for alle parter som du også selv skriver.
Herhjemme er der omkring 60 km til farmor, 20 til farfar og ja... super langt til bedstemor og bedstefar, da de bor nær Horsens i jylland, og vi bor i Ørestad.
Jeg er da indimellem lidt ærgelig over at mine forældre er så langt væk, både for mig selv, for dem og for Leander. Men de er heldigvis rigtig søde til at komme over på besøg, og tager gerne en weekend eller lidt til når de kommer; ligesom vi drager til jylland for at besøge dem - det er dog blevet lidt mere sjældent her hvor min barsel har været ovre, og tiden ikke helt har været så fri som den var da jeg gik hjemme.
Farmor lavede sig en regel da Leander blev født - at der ikke måtte gå mere end 10 dage mellem hun så ham - hendes begrundelse var at hun ikke ville have at han skulle glemme hende :P Hun lever ikke just op til "reglen" altid, men hun kommer da forbi med jævne mellemrum (nogle gange et par gange om ugen, andre en enkelt om måneden)
Farfar ser vi også ind imellem, men han er en meget travl mand, så der kan altså godt gå et par måneder imellem - mens der andre gange knapt kan gå en enkelt dag :D
Min kærestes familie har aldrig, af hvad jeg har oplevet og forstået, rigtig været den der "hygge-familie-type" som har mødtes ofte, og uden grund - andet end for hyggens skyld; Mens min familie altid har været meget sammen, og godt bare kunne mødes til en kop kaffe, fordi det lige kunne være rart.
Tror ungerne kan have rigtig meget ud af at have familien tæt på - og er glad for at vi trodsalt har farmor og farfar + granny, og oldemor sådan nogenlunde tæt på.
Og så længe leve digitalefotos, mails og videokamera - så kan dem på den anden side af vandet også få lov at følge lidt med i hvad der sker; selvom det ikke helt er det samme, så er det trodsalt alligevel en hjertevarmer at de kan se de første grin, mundfulde mos og skridt med gåvognen :D
Anette
- som har en mor som får frugtknopper bare af at se på friske jordbær; så nej, ikke kun babyer der får dem :D
Anmeld