Bedsteforældre...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.366 visninger
33 svar
0 synes godt om
4. september 2008

Honningblomst

Sad og tænkte på hvor glad jeg er for at have mine forældre tæt på eller rimelig tæt på(15 km væk)
Min mor arbejder så hun kører igennem den by jeg bor i, så rigtig tit har hun de store eller en af dem til at sove og kommer ned med dem om morgenen.
Weekenderne er begge eller en af dem også tit oppe hos dem og de elsker det jo bare helt vildt.
Jeg synes det er så godt for dem alle at de har så tæt et forhold og er så trygge ved at være der.
Og de sover der minimum en gang om ugen...
Dees farmor og farfar bor 10 km væk og dem ser de i hvert fald en gang om ugen, men sover der sjældent...kun hvis de skal passes der....aldrig bare for hyggens skyld.

Hvor tit ser jeres børn deres bedsteforældre og hvor tæt har I dem på jer??

Knus Eva, som har fået frugtknopper, sgu...er det ikke kun noget babyer får???(?)(?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2008

Pia.

Ja havde du spurgt for 3 år siden havde jeg svaret hver dag (stort set) men som tingene ser ud lige nu med den store afstand :( så ses børnene med mine forældre og søster en gang om ugen - det holder vi meget fast på... Jeg ser dem selv 2 gange om ugen, fordi jeg har min ugentlige tur mod Havdrup hvor vi hygger... Så for mig er det desværre ikke nok, men det bliver forhåbentlig anderledes en dag... Med hensyn til Jim's familie er det helt det samme som altid - dem ser vi stort set aldrig hans mor kontakter os stadig ikke og hans far ser vi kun hvis vi besøger ham... Dog ses vi meget med hans søster og Cecilie (børnenes kusine) Knus Pia, som godt kan forstå du priser dig lykkelig for din familie tæt på...

Anmeld

4. september 2008

Mathilde

Hvor må det være dejligt at have bedsteforældrene så tæt på:)
Nu har jeg ikke børn endnu, men mine forældre bor 150km væk, så det tager ca. 1time og 45min. at køre. Det er jeg lidt ked af...
Min kærestes forældre bor ca. 40min. kørsel herfra i den modsatte retning af mine forældre. Så det er ikke helt nemt.

Anmeld

4. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] Ja havde du spurgt for 3 år siden havde jeg svaret hver dag (stort set) men som tingene ser ud lige nu med den store afstand :( så ses børnene med mine forældre og søster en gang om ugen - det holder vi meget fast på... Jeg ser dem selv 2 gange om ugen, fordi jeg har min ugentlige tur mod Havdrup hvor vi hygger... Så for mig er det desværre ikke nok, men det bliver forhåbentlig anderledes en dag... Med hensyn til Jim's familie er det helt det samme som altid - dem ser vi stort set aldrig hans mor kontakter os stadig ikke og hans far ser vi kun hvis vi besøger ham... Dog ses vi meget med hans søster og Cecilie (børnenes kusine) Knus Pia, som godt kan forstå du priser dig lykkelig for din familie tæt på...[/citat] Åh søde Pia...kan godt forstå dig.:'(..men jeg VED at det hele nok skal blive bedre, snart. Tror du ikke?? Det er bare nemmere og skønt at hav esin familie tæt på sig...eller i hvert fald så tæt at man kan komme til dem på kort tid. Jeppe og Bertram kan selv tage toget nu og det tager jo kun 10 min. så det gør det jo endnu nemmere...:) Knus og tanker... (H)(H)(H)

Anmeld

4. september 2008

A.

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] Sad og tænkte på hvor glad jeg er for at have mine forældre tæt på eller rimelig tæt på(15 km væk) Min mor arbejder så hun kører igennem den by jeg bor i, så rigtig tit har hun de store eller en af dem til at sove og kommer ned med dem om morgenen. Weekenderne er begge eller en af dem også tit oppe hos dem og de elsker det jo bare helt vildt. Jeg synes det er så godt for dem alle at de har så tæt et forhold og er så trygge ved at være der. Og de sover der minimum en gang om ugen... Dees farmor og farfar bor 10 km væk og dem ser de i hvert fald en gang om ugen, men sover der sjældent...kun hvis de skal passes der....aldrig bare for hyggens skyld. Hvor tit ser jeres børn deres bedsteforældre og hvor tæt har I dem på jer?? Knus Eva, som har fået frugtknopper, sgu...er det ikke kun noget babyer får???(?)(?)[/citat] ja men min mor bor 700km væk fra os:( så det er ikke meget hygge med mormor her..og farmor er død så desværre heller ikke der..farfar ved ikke engang at den lille eksisterer:'( da H er meget uvenner med sin far og de snakker ikke sammen:S så her er ingen hygge med besteforældre

Anmeld

4. september 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]agnieszka skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] Sad og tænkte på hvor glad jeg er for at have mine forældre tæt på eller rimelig tæt på(15 km væk) Min mor arbejder så hun kører igennem den by jeg bor i, så rigtig tit har hun de store eller en af dem til at sove og kommer ned med dem om morgenen. Weekenderne er begge eller en af dem også tit oppe hos dem og de elsker det jo bare helt vildt. Jeg synes det er så godt for dem alle at de har så tæt et forhold og er så trygge ved at være der. Og de sover der minimum en gang om ugen... Dees farmor og farfar bor 10 km væk og dem ser de i hvert fald en gang om ugen, men sover der sjældent...kun hvis de skal passes der....aldrig bare for hyggens skyld. Hvor tit ser jeres børn deres bedsteforældre og hvor tæt har I dem på jer?? Knus Eva, som har fået frugtknopper, sgu...er det ikke kun noget babyer får???(?)(?)[/citat] ja men min mor bor 700km væk fra os:( så det er ikke meget hygge med mormor her..og farmor er død så desværre heller ikke der..farfar ved ikke engang at den lille eksisterer:'( da H er meget uvenner med sin far og de snakker ikke sammen:S så her er ingen hygge med besteforældre[/citat] Nej, det er da rigtig trist for jer...men så kommer der sikkert en masse dejlige venner og tager pladsen og er der for din lille mand.(L) Knus..

Anmeld

4. september 2008

Skovurt

Det er da også bare lækkert at have bedsterne så tæt på - for alle parter som du også selv skriver.

Herhjemme er der omkring 60 km til farmor, 20 til farfar og ja... super langt til bedstemor og bedstefar, da de bor nær Horsens i jylland, og vi bor i Ørestad.
Jeg er da indimellem lidt ærgelig over at mine forældre er så langt væk, både for mig selv, for dem og for Leander. Men de er heldigvis rigtig søde til at komme over på besøg, og tager gerne en weekend eller lidt til når de kommer; ligesom vi drager til jylland for at besøge dem - det er dog blevet lidt mere sjældent her hvor min barsel har været ovre, og tiden ikke helt har været så fri som den var da jeg gik hjemme.

Farmor lavede sig en regel da Leander blev født - at der ikke måtte gå mere end 10 dage mellem hun så ham - hendes begrundelse var at hun ikke ville have at han skulle glemme hende :P Hun lever ikke just op til "reglen" altid, men hun kommer da forbi med jævne mellemrum (nogle gange et par gange om ugen, andre en enkelt om måneden)
Farfar ser vi også ind imellem, men han er en meget travl mand, så der kan altså godt gå et par måneder imellem - mens der andre gange knapt kan gå en enkelt dag :D

Min kærestes familie har aldrig, af hvad jeg har oplevet og forstået, rigtig været den der "hygge-familie-type" som har mødtes ofte, og uden grund - andet end for hyggens skyld; Mens min familie altid har været meget sammen, og godt bare kunne mødes til en kop kaffe, fordi det lige kunne være rart.

Tror ungerne kan have rigtig meget ud af at have familien tæt på - og er glad for at vi trodsalt har farmor og farfar + granny, og oldemor sådan nogenlunde tæt på.

Og så længe leve digitalefotos, mails og videokamera - så kan dem på den anden side af vandet også få lov at følge lidt med i hvad der sker; selvom det ikke helt er det samme, så er det trodsalt alligevel en hjertevarmer at de kan se de første grin, mundfulde mos og skridt med gåvognen :D

Anette
- som har en mor som får frugtknopper bare af at se på friske jordbær; så nej, ikke kun babyer der får dem :D

Anmeld

4. september 2008

Honningblomst

Mathilde skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu, men mine forældre bor 150km væk, så det tager ca. 1time og 45min. at køre. Det er jeg lidt ked af...
Min kærestes forældre bor ca. 40min. kørsel herfra i den modsatte retning af mine forældre. Så det er ikke helt nemt.

Hej sød Mathilde..
Øv, det var da også lidt langt væk de bor..måske I en dag flytter tættere på..(L)
Knus Eva..

Anmeld

4. september 2008

A.

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] Sad og tænkte på hvor glad jeg er for at have mine forældre tæt på eller rimelig tæt på(15 km væk) Min mor arbejder så hun kører igennem den by jeg bor i, så rigtig tit har hun de store eller en af dem til at sove og kommer ned med dem om morgenen. Weekenderne er begge eller en af dem også tit oppe hos dem og de elsker det jo bare helt vildt. Jeg synes det er så godt for dem alle at de har så tæt et forhold og er så trygge ved at være der. Og de sover der minimum en gang om ugen... Dees farmor og farfar bor 10 km væk og dem ser de i hvert fald en gang om ugen, men sover der sjældent...kun hvis de skal passes der....aldrig bare for hyggens skyld. Hvor tit ser jeres børn deres bedsteforældre og hvor tæt har I dem på jer?? Knus Eva, som har fået frugtknopper, sgu...er det ikke kun noget babyer får???(?)(?)[/citat] ja men min mor bor 700km væk fra os:( så det er ikke meget hygge med mormor her..og farmor er død så desværre heller ikke der..farfar ved ikke engang at den lille eksisterer:'( da H er meget uvenner med sin far og de snakker ikke sammen:S så her er ingen hygge med besteforældre[/citat] ja det gør de nogen gang er faktisk træt af mine "venner"som kommer når de mangler hjælp og er ikke her når vi mangler hjælp..men sådan er det-

Anmeld

4. september 2008

Mathilde

Eva skriver:

Mathilde skriver:

Hej sød Mathilde..
Øv, det var da også lidt langt væk de bor..måske I en dag flytter tættere på..(L)
Knus Eva..

Jeg tror ikke vi flytter tættere på, da min kæreste helst ikke vil længere væk fra sine forældre... Men håber lidt på, at et barnebarn måske kan lokke min mor til at flytte tættere på os;)

(H)fra Mathilde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.