Sove på eget værelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

dorthemus

Tulle28 skriver:

Vi har også lige rykket damen ind på eget værelse, fordi hun vågnede når vi gik i seng. Tror ikke du skal tænke så meget over det - bare gøre det! Det er vist værre for os mødre, end det er for dem Bare put hende som du plejer at gøre. Det har ikke hjulpet det helt store på nattesøvnen her, MEN alene det at kunne have lyset tændt inden man skal sove, se TV eller andre ting uden at skulle tage hensyn er FANTASTISK!

Held og lykke og husk at opdatere

tulle

Så er hun puttet... Og ja det er nok værre for os...fik også lige en tuder da jeg snakkede med min mor tidligere idag.

Jeg ser også frem til at kunne læse i sengen...noget jeg ikke har gjort i månedsvis

Håber dog på sigt, at det får betydning

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

Rosa

Hej smukkeste Dorthe!

Ja, som du ved har jeg jo hænderne fulde de fleste dage herhjemme for tiden, så jeg sender dig lige et KÆMPE knus og et entusiastisk held og lykke med projektet - jeg er sikker på at den rigtig gode løsning for jer ligger lige om hjørnet og at du om lidt får så meget søvn at du kan dele ud af den (helle for!!!) 

Knus 

Rosa - som sidder og skimmer "sådan får du dit barn til at sove" med et glas rødvin til, imens sønnikke sover på en dyne foran TV'et  

Anmeld

21. december 2010

LISBETH:-)

Held og lykke Dorthe. Håber projekt Runa på eget værelse lykkedes, så du kan få noget velfortjent søvn!!!!!!!!!!!!! Glæder mig til opdateringen!!!!!!!!!!!!!!

Anmeld

21. december 2010

mor-til-vanessa

dorthemus skriver:

Hey ladies

Så er det min tur til at få et godt råd eller to

Min datter Runa blir 7 måneder om en uges tid og jeg har besluttet mig for, at hun skal til at sove på sit eget værelse.

Det har været en laaaang proces at nå dertil for hun har sovet i min seng det meste af sit liv, men nu går den ikke længere for ingen af os sover godt en hel nat sammen.

Hun har den sidste måneds tid sovet i sin egen seng som står ved siden af min og så kommet over til mig i løbet af natten for at blive ammet.

Jeg er ydermere i gang med at vænne hende af med natamningen, efter råd fra SP, fordi hun ikke spiser godt nok om dagen. Det har vi været i gang med den sidste uges tid og det går fremad  

Hun sover på ingen måde igennem - på nær et par gange - og de sidste to nætter vågner hun én gang i timen med gråd og ligger og fægter med arme og ben og jeg er ved at være helt i bund med overskuddet af træthed. Jeg skriver ned hvor meget hun sover og hun får også for lidt søvn sammenlagt....i nat blev det kun til sammenlagt 7 timer selvom hun puttes kl. 20 og er træt der og først står op kl. 7-8 stykker om morgenen.

Hun spiser ml. ½ og en hel dl. skemad 3-4 gange dagligt og  ammes om en gang om formiddagen og en gang om eftermiddagen - har IKKE lyst til at stoppe helt med at amme Og så får hun bryst 1-2 gnge om aftenen og 1 gang sidst på natten. Altså ialt mellem 4-5 gange i døgnet.

Hun bruger IKKE sut og vil IKKE tage en flaske  Og ja det er prøvet mange mange gange uden succes.

Når hun vågner om natten blir hun trøstet og lagt tilbage i seng og falder i søvn, men ofte ikke uden en lille kamp.

Vi vækker hinanden...hvis jeg hoster vågner hun og når hun ligger og brokker i søvne vågner jeg...så det er en dårlig cocktail efterhånden.

Nu til spørgsmålet:

Hvordan griber jeg flytningen bedst an?

På forhånd tak

Knus Dorthe

jeg synes bare du skal gøre det i plejer at gøre med hensyn til putning.

hun kender jo sin seng og den har hun jo stadig.

jeg gjorde det jeg vi startede med det. at jeg puttede vanessa i hendes egen seng på hendes værelse og hun faldt fint i søvn, hvis hun så vågnede tog jeg hende ind til mig ( i starten ) 

hvis hun er ked af det, trøster du hendes bare som du plejer, og lægger hende så ind/ned i sengen igen når hun er faldet til ro.

held og lykke

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

Rosa skriver:

Hej smukkeste Dorthe!

Ja, som du ved har jeg jo hænderne fulde de fleste dage herhjemme for tiden, så jeg sender dig lige et KÆMPE knus og et entusiastisk held og lykke med projektet - jeg er sikker på at den rigtig gode løsning for jer ligger lige om hjørnet og at du om lidt får så meget søvn at du kan dele ud af den (helle for!!!) 

Knus 

Rosa - som sidder og skimmer "sådan får du dit barn til at sove" med et glas rødvin til, imens sønnikke sover på en dyne foran TV'et  

TAAAAK Rosa, min ven i nøden   Ja sikke udfordringer de byder os...tænker nogle gange, at det aldrig blir bedre...talte med SP idag og kom til at grine hysterisk, da hun sagde at det "bare" er en fase.....synes sgu det har været én laaaaaaaaaang faaaaaaaaaase fra hun blev født

Jeg har også læst i den bog og jeg synes den er god og giver en god forståelse af hvad søvn er for en størrelse og hvad den betyder for det lille barn...har dog ikke læst den færdig og orker bare ikke at læse andet end Nynnes Dagbog 4

Du kan tro, at jeg vil dele med dig hvis der kommer et søvnOVERskud EVER!!!

Knus

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

Held og lykke Dorthe. Håber projekt Runa på eget værelse lykkedes, så du kan få noget velfortjent søvn!!!!!!!!!!!!! Glæder mig til opdateringen!!!!!!!!!!!!!!

TAK, sødeste Lisbeth  Det SKAL bare lykkes...min eks sagde idag, at jeg så slidt ud...ihh tak du. Han har jo ret, men skide irriterende at lige han bemærker det

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

mor-til-vanessa skriver:

jeg synes bare du skal gøre det i plejer at gøre med hensyn til putning.

hun kender jo sin seng og den har hun jo stadig.

jeg gjorde det jeg vi startede med det. at jeg puttede vanessa i hendes egen seng på hendes værelse og hun faldt fint i søvn, hvis hun så vågnede tog jeg hende ind til mig ( i starten ) 

hvis hun er ked af det, trøster du hendes bare som du plejer, og lægger hende så ind/ned i sengen igen når hun er faldet til ro.

held og lykke

Tak! Ja jeg gør det samme som jeg plejer, så kan det vel ikke gå helt galt...jeg er lidt nervøs for om jeg vil kunne høre hende så jeg har st alarmen til

Og så håber jeg at jeg kan lade være med at ligge og lytte efter hende...JEG SKAL BARE SOVE!!!!!

Anmeld

21. december 2010

Rosa

dorthemus skriver:

TAAAAK Rosa, min ven i nøden   Ja sikke udfordringer de byder os...tænker nogle gange, at det aldrig blir bedre...talte med SP idag og kom til at grine hysterisk, da hun sagde at det "bare" er en fase.....synes sgu det har været én laaaaaaaaaang faaaaaaaaaase fra hun blev født

Jeg har også læst i den bog og jeg synes den er god og giver en god forståelse af hvad søvn er for en størrelse og hvad den betyder for det lille barn...har dog ikke læst den færdig og orker bare ikke at læse andet end Nynnes Dagbog 4

Du kan tro, at jeg vil dele med dig hvis der kommer et søvnOVERskud EVER!!!

Knus

Har sendt dig et laaangt brev med brok i 

Anmeld

21. december 2010

LISBETH:-)

dorthemus skriver:

TAK, sødeste Lisbeth  Det SKAL bare lykkes...min eks sagde idag, at jeg så slidt ud...ihh tak du. Han har jo ret, men skide irriterende at lige han bemærker det

ha ha ha men det gør jo ikke noget og se slidt ud, når man stadig ser brand godt ud

Dorthe, det skal nok lykkedes!!!!!!!!!!!!!! Når Runa er klar  Det håber vi så bare er nu.

Og så ville jeg altså stadig få de øre tjekket for en sikkerheds skyld.

Amalie var 1,5 år før vi opdagede grunden til at hun vågnede hver 2. time.  TRO mig så kan vi snakke om at se slidt ud.

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

lisbeth2910 skriver:

ha ha ha men det gør jo ikke noget og se slidt ud, når man stadig ser brand godt ud

Dorthe, det skal nok lykkedes!!!!!!!!!!!!!! Når Runa er klar  Det håber vi så bare er nu.

Og så ville jeg altså stadig få de øre tjekket for en sikkerheds skyld.

Amalie var 1,5 år før vi opdagede grunden til at hun vågnede hver 2. time.  TRO mig så kan vi snakke om at se slidt ud.

Jeg har tænkt på det med ørerne, men hvis der er noget med dem hvordan kan hun så sove som en engel i tre timer liggende i barnevognen???  Sov Amalie godt om dagen?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.