Sove på eget værelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.795 visninger
48 svar
0 synes godt om
21. december 2010

dorthemus

Hey ladies

Så er det min tur til at få et godt råd eller to

Min datter Runa blir 7 måneder om en uges tid og jeg har besluttet mig for, at hun skal til at sove på sit eget værelse.

Det har været en laaaang proces at nå dertil for hun har sovet i min seng det meste af sit liv, men nu går den ikke længere for ingen af os sover godt en hel nat sammen.

Hun har den sidste måneds tid sovet i sin egen seng som står ved siden af min og så kommet over til mig i løbet af natten for at blive ammet.

Jeg er ydermere i gang med at vænne hende af med natamningen, efter råd fra SP, fordi hun ikke spiser godt nok om dagen. Det har vi været i gang med den sidste uges tid og det går fremad  

Hun sover på ingen måde igennem - på nær et par gange - og de sidste to nætter vågner hun én gang i timen med gråd og ligger og fægter med arme og ben og jeg er ved at være helt i bund med overskuddet af træthed. Jeg skriver ned hvor meget hun sover og hun får også for lidt søvn sammenlagt....i nat blev det kun til sammenlagt 7 timer selvom hun puttes kl. 20 og er træt der og først står op kl. 7-8 stykker om morgenen.

Hun spiser ml. ½ og en hel dl. skemad 3-4 gange dagligt og  ammes om en gang om formiddagen og en gang om eftermiddagen - har IKKE lyst til at stoppe helt med at amme Og så får hun bryst 1-2 gnge om aftenen og 1 gang sidst på natten. Altså ialt mellem 4-5 gange i døgnet.

Hun bruger IKKE sut og vil IKKE tage en flaske  Og ja det er prøvet mange mange gange uden succes.

Når hun vågner om natten blir hun trøstet og lagt tilbage i seng og falder i søvn, men ofte ikke uden en lille kamp.

Vi vækker hinanden...hvis jeg hoster vågner hun og når hun ligger og brokker i søvne vågner jeg...så det er en dårlig cocktail efterhånden.

Nu til spørgsmålet:

Hvordan griber jeg flytningen bedst an?

På forhånd tak

Knus Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

afrobabies

dorthemus skriver:

Hey ladies

Min datter Runa blir 7 måneder om en uges tid og jeg har besluttet mig for, at hun skal til at sove på sit eget værelse.

Det har været en laaaang proces at nå dertil for hun har sovet i min seng det meste af sit liv, men nu går den ikke længere for ingen af os sover godt en hel nat sammen.

Hun har den sidste måneds tid sovet i sin egen seng som står ved siden af min og så kommet over til mig i løbet af natten for at blive ammet.

Jeg er ydermere i gang med at vænne hende af med natamningen, efter råd fra SP, fordi hun ikke spiser godt nok om dagen. Det har vi været i gang med den sidste uges tid og det går fremad  

Hun sover på ingen måde igennem - på nær et par gange - og de sidste to nætter vågner hun én gang i timen med gråd og ligger og fægter med arme og ben og jeg er ved at være helt i bund med overskuddet af træthed. Jeg skriver ned hvor meget hun sover og hun får også for lidt søvn sammenlagt....i nat blev det kun til sammenlagt 7 timer selvom hun puttes kl. 20 og er træt der og først står op kl. 7-8 stykker om morgenen.

Hun spiser ml. ½ og en hel dl. skemad 3-4 gange dagligt og  ammes om en gang om formiddagen og en gang om eftermiddagen - har IKKE lyst til at stoppe helt med at amme Og så får hun bryst 1-2 gnge om aftenen og 1 gang sidst på natten. Altså ialt mellem 4-5 gange i døgnet.

Hun bruger IKKE sut og vil IKKE tage en flaske  Og ja det er prøvet mange mange gange uden succes.

Når hun vågner om natten blir hun trøstet og lagt tilbage i seng og falder i søvn, men ofte ikke uden en lille kamp.

Vi vækker hinanden...hvis jeg hoster vågner hun og når hun ligger og brokker i søvne vågner jeg...så det er en dårlig cocktail efterhånden.

Nu til spørgsmålet:

På forhånd tak

Knus Dorthe

Min datter kom ind på sit eget værelse, da hun var 4½ måned, fordi hun begyndte at sove igennem, da hun var 4 måneder, og så så jeg ikke nogen grund til at hun skulle vække mig midt om natten, når det bare var for at snakke lidt

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

victoria2008 skriver:

Min datter kom ind på sit eget værelse, da hun var 4½ måned, fordi hun begyndte at sove igennem, da hun var 4 måneder, og så så jeg ikke nogen grund til at hun skulle vække mig midt om natten, når det bare var for at snakke lidt

Men min datter sover jo netop ikke igennem og hun vågner bestemt ikke for at hyggesnakke  Hun er ked af det og har altid sovet let....det gør hun også om dagen.

Anmeld

21. december 2010

SussieThyssen

dorthemus skriver:

Hey ladies

Nu til spørgsmålet:

På forhånd tak

Knus Dorthe

Du flytter hende og seng ind i hendes eget værelse og putter hende der..og så lægger du en gammel t-shirt ned til hende som du har sovet med et par nætter, som hun kan nusse med og dufte til.
og så er det ellers igennem ritualet med putteceremoni, slukke lys og godnat.
Når hun vågner så gå ind til hende, tjek hende, giv sutten og gå igen. Undgå skarpt lys, blot en svag lampe i hjørnet et sted. ingen snakken eller noget.
Og så godnat igen.
Ja, det er hårdt, og der vil blive noget hyleri, men det skal nok gå. Du ved jo at meget af det er forkælelse, men skal I begge have nattero og søvn nok, så må du tage de døgn det tager at få lært hende at nu skal der soves.
Og pyyh hvor jeg føler med dig.

Kærligst
Sussie

Anmeld

21. december 2010

<3

Lyder åndsvagt - men ved at beslutte dig for det og så gøre det

Ligeså snart Runa kan mærke at du mener det og du er tryg ved det så falder hun til ro og vil sove.

Kan anbefale en behagelig stol eller god madras du kan ligge på gulvet - så hvis hun skal have lidt selskab om natten at du kan smutte ind i egen seng istedet for at rykke hende.

Min søn sov heller ikke igennem inden han kom på eget værelse men det gjorde han da han fik ro plus at der ikke længere duftede af varm babs

også er der ikke andet end - pøj pøj

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

Kirle skriver:

Lyder åndsvagt - men ved at beslutte dig for det og så gøre det

Ligeså snart Runa kan mærke at du mener det og du er tryg ved det så falder hun til ro og vil sove.

Kan anbefale en behagelig stol eller god madras du kan ligge på gulvet - så hvis hun skal have lidt selskab om natten at du kan smutte ind i egen seng istedet for at rykke hende.

Min søn sov heller ikke igennem inden han kom på eget værelse men det gjorde han da han fik ro plus at der ikke længere duftede af varm babs

også er der ikke andet end - pøj pøj

Tak...beslutningen er tage, basta! Og ja jeg kan jo også mærke og se, at hun søger brystet når jeg trøster hende. Er nødt til at lægge en dyne i mellem ellers falder hun slet ikke til ro.

Jeg gør det sgu´!!!

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

SussieThyssen skriver:

Du flytter hende og seng ind i hendes eget værelse og putter hende der..og så lægger du en gammel t-shirt ned til hende som du har sovet med et par nætter, som hun kan nusse med og dufte til.
og så er det ellers igennem ritualet med putteceremoni, slukke lys og godnat.
Når hun vågner så gå ind til hende, tjek hende, giv sutten og gå igen. Undgå skarpt lys, blot en svag lampe i hjørnet et sted. ingen snakken eller noget.
Og så godnat igen.
Ja, det er hårdt, og der vil blive noget hyleri, men det skal nok gå. Du ved jo at meget af det er forkælelse, men skal I begge have nattero og søvn nok, så må du tage de døgn det tager at få lært hende at nu skal der soves.
Og pyyh hvor jeg føler med dig.

Kærligst
Sussie

Du har ret, tak  Jeg er jo allerede godt igang og holder fast i vores ritualer og max bryst én gang så ja...lægger trøjen ned til hende i aften. Og så godtnat og tak

Og hendes putteklud...hun bruger jo ikke sut

Anmeld

21. december 2010

Sesse89

Noget der lugter/dufter af dig er altid godt at have med i hendes seng når hun skal starte med at sove i sit eget værelse.

Vi har dog ikk haft problemer med det men mere fordi Naja har sovet alene på sit værelse fra starten af.

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

Sesse89 skriver:

Noget der lugter/dufter af dig er altid godt at have med i hendes seng når hun skal starte med at sove i sit eget værelse.

Vi har dog ikk haft problemer med det men mere fordi Naja har sovet alene på sit værelse fra starten af.

Tak for svar

Anmeld

21. december 2010

Cris

Hey ladies

Nu til spørgsmålet:

På forhånd tak

Knus Dorthe

Jeg ville bare sige, at hun er kun 7 måneder og det er stadig meget vigtigt, at hun får din mælk! Faktisk vigtigere end skemad!!! SP er ikke altid godt opdateret i det område! Lad hende styr stadig lidt med amning. Hun vil blive meget mere klar om et par måneder... Det er syndt at sulte dem for at de kan spise skemad. Hun er stadig i det proces, at hendes lille system skal vanne sig til at fungere på skemad... Lad hende få lidt morgenmad og du kan eksperimentere lidt, hvordan hun kan bedst lide det. Og så kan I også lege med frokost og prøve mange forskellige ting. Og det samme tidligt om aften. Og så lad hende amme. Du bliver glad for det om nogle år, tror mig. Man læser mere og mere om at vi er alt for hurtige med maden nogle gang... Det er hårdt, mem om ikke så lang tid er det overstået... Mine børn stoppede begge gange med at amme om natten, da de var ca 11 måneder. Den store har næsten givet op selv, han ville hellere have vand   Den lille ville jeg har ammet længe, hvis det havde været et par gange om natten, men da jeg så ammede hver time i to måneder besluttede mig, at jeg skulle stoppe   Men det har ikke hjulpet med søvn... Det kommer i perioder, nogle gange sover han godt, nogle gange vågner han 4 gange og skal have en tår vand... Men jeg kan leve med det, hver time hvar ved at blive for meget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.