Sove på eget værelse..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

Liljesilas

Min søn kom på sit eget værelse da han var 1 måned. Han sov igennem der, og værelset er lige op af vores. Han begyndte at sove længer, da vi ikke længer kunne vække ham, med vores snorken hehe. Kan kun anbefales.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

dorthemus

Cris skriver:

Jeg ville bare sige, at hun er kun 7 måneder og det er stadig meget vigtigt, at hun får din mælk! Faktisk vigtigere end skemad!!! SP er ikke altid godt opdateret i det område! Lad hende styr stadig lidt med amning. Hun vil blive meget mere klar om et par måneder... Det er syndt at sulte dem for at de kan spise skemad. Hun er stadig i det proces, at hendes lille system skal vanne sig til at fungere på skemad... Lad hende få lidt morgenmad og du kan eksperimentere lidt, hvordan hun kan bedst lide det. Og så kan I også lege med frokost og prøve mange forskellige ting. Og det samme tidligt om aften. Og så lad hende amme. Du bliver glad for det om nogle år, tror mig. Man læser mere og mere om at vi er alt for hurtige med maden nogle gang... Det er hårdt, mem om ikke så lang tid er det overstået... Mine børn stoppede begge gange med at amme om natten, da de var ca 11 måneder. Den store har næsten givet op selv, han ville hellere have vand   Den lille ville jeg har ammet længe, hvis det havde været et par gange om natten, men da jeg så ammede hver time i to måneder besluttede mig, at jeg skulle stoppe  

Jeg er meget enig med dig, men problemet er at hun ikke får nok mad gennem amningen længere og de sidste par måneder er stagneret i sin vægt. Hun nærmest hyggespiser . Desuden er hun intereseret i skemaden og den mad jeg spiser.

Jeg vil stadig gerne amme hende, men ikke fuldtidsamme længere.

Anmeld

21. december 2010

<3

dorthemus skriver:

Tak...beslutningen er tage, basta! Og ja jeg kan jo også mærke og se, at hun søger brystet når jeg trøster hende. Er nødt til at lægge en dyne i mellem ellers falder hun slet ikke til ro.

Jeg gør det sgu´!!!

Go go go go!!

Anmeld

21. december 2010

Cris

dorthemus skriver:

Jeg er meget enig med dig, men problemet er at hun ikke får nok mad gennem amningen længere og de sidste par måneder er stagneret i sin vægt. Hun nærmest hyggespiser . Desuden er hun intereseret i skemaden og den mad jeg spiser.

Jeg vil stadig gerne amme hende, men ikke fuldtidsamme længere.

Nej nej, ikke fuldtids! Jeg siger bare, at hvis hun ammer et par gange om natten, vil overhovedet ikke skade hende! Vores den store har været 11kg siden han var 6 måneder   Han er i dag 14kg og bliver 3 til Feb. Han har faktisk været 11kg fra 6 måneder til han var næsten 2. Han har aldrig manglet noget og var glad og han gjord det han skulle i hans alder. Så hvis du giver noget mad i løbet af dagen og hun spiser for hun er intereseret, så skal hun nok trives. Og du skal også finde det, som hun godt kan lide. Hverken vores den store eller den lille var glade for rugbrød overhovedet. De var mere glade for kartofler og gulerødder... Den store begyndte at spise rugbrød, da han var ca 18 måneder... Den lille spiser lidt af det en gang i mellem i VS, derhjemme gør han det ikke rigtigt. Men han kunne godt lide nogle stykker af vores løg tærte... Det er en kedelig proces, for de ikke altid spiser det vi laver med så meget glæde, de smider det bare på gulvet og det er så irriterende... Indtil man finder det de er glade for eller de har behov for lide den dag. Og det der, at de selv spiser er fint, men jeg har altid hjulpet dem med en ske, så jeg vidste, at der var nok i deres mave. Så de fik feks nogle stykker med kartofler og ærter og de hyggede med det og så kom jeg med en ske med mos ind i mellem     Det er hyggelidt, når de begynder at spise, der er noget der gør, at folk synes, at det er noget som man kan sidde og hygge med. Men det synes jeg ikke. De der første måneder er en konstant mad-smideri og spytteri   Men det skal overstået så godt som muligt. Den lille kunne også meget godt lide kikkærter, i starten har jeg halveret dem, han ville mere og mere

Anmeld

21. december 2010

ønskebørn74

dorthemus skriver:

Hey ladies

Så er det min tur til at få et godt råd eller to

Min datter Runa blir 7 måneder om en uges tid og jeg har besluttet mig for, at hun skal til at sove på sit eget værelse.

Det har været en laaaang proces at nå dertil for hun har sovet i min seng det meste af sit liv, men nu går den ikke længere for ingen af os sover godt en hel nat sammen.

Hun har den sidste måneds tid sovet i sin egen seng som står ved siden af min og så kommet over til mig i løbet af natten for at blive ammet.

Jeg er ydermere i gang med at vænne hende af med natamningen, efter råd fra SP, fordi hun ikke spiser godt nok om dagen. Det har vi været i gang med den sidste uges tid og det går fremad  

Hun sover på ingen måde igennem - på nær et par gange - og de sidste to nætter vågner hun én gang i timen med gråd og ligger og fægter med arme og ben og jeg er ved at være helt i bund med overskuddet af træthed. Jeg skriver ned hvor meget hun sover og hun får også for lidt søvn sammenlagt....i nat blev det kun til sammenlagt 7 timer selvom hun puttes kl. 20 og er træt der og først står op kl. 7-8 stykker om morgenen.

Hun spiser ml. ½ og en hel dl. skemad 3-4 gange dagligt og  ammes om en gang om formiddagen og en gang om eftermiddagen - har IKKE lyst til at stoppe helt med at amme Og så får hun bryst 1-2 gnge om aftenen og 1 gang sidst på natten. Altså ialt mellem 4-5 gange i døgnet.

Hun bruger IKKE sut og vil IKKE tage en flaske  Og ja det er prøvet mange mange gange uden succes.

Når hun vågner om natten blir hun trøstet og lagt tilbage i seng og falder i søvn, men ofte ikke uden en lille kamp.

Vi vækker hinanden...hvis jeg hoster vågner hun og når hun ligger og brokker i søvne vågner jeg...så det er en dårlig cocktail efterhånden.

Nu til spørgsmålet:

Hvordan griber jeg flytningen bedst an?

På forhånd tak

Knus Dorthe

Håber det lykkedes for dig hurtigt søde... Så du kan få den fortjente ro... Knus og krammer  Lene

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

Cris skriver:

Nej nej, ikke fuldtids! Jeg siger bare, at hvis hun ammer et par gange om natten, vil overhovedet ikke skade hende! Vores den store har været 11kg siden han var 6 måneder   Han er i dag 14kg og bliver 3 til Feb. Han har faktisk været 11kg fra 6 måneder til han var næsten 2. Han har aldrig manglet noget og var glad og han gjord det han skulle i hans alder. Så hvis du giver noget mad i løbet af dagen og hun spiser for hun er intereseret, så skal hun nok trives. Og du skal også finde det, som hun godt kan lide. Hverken vores den store eller den lille var glade for rugbrød overhovedet. De var mere glade for kartofler og gulerødder... Den store begyndte at spise rugbrød, da han var ca 18 måneder... Den lille spiser lidt af det en gang i mellem i VS, derhjemme gør han det ikke rigtigt. Men han kunne godt lide nogle stykker af vores løg tærte... Det er en kedelig proces, for de ikke altid spiser det vi laver med så meget glæde, de smider det bare på gulvet og det er så irriterende... Indtil man finder det de er glade for eller de har behov for lide den dag. Og det der, at de selv spiser er fint, men jeg har altid hjulpet dem med en ske, så jeg vidste, at der var nok i deres mave. Så de fik feks nogle stykker med kartofler og ærter og de hyggede med det og så kom jeg med en ske med mos ind i mellem     Det er hyggelidt, når de begynder at spise, der er noget der gør, at folk synes, at det er noget som man kan sidde og hygge med. Men det synes jeg ikke. De der første måneder er en konstant mad-smideri og spytteri   Men det skal overstået så godt som muligt. Den lille kunne også meget godt lide kikkærter, i starten har jeg halveret dem, han ville mere og mere

Rugbrød gider Runa heller ikke..men gerne skipper labskovs, laks og hollandaise sauce og frikadeller med brun sovs...fik jeg sagt, at hun godt kan lide sovs?

Jeg ammer stadig mellem 4-5 gange i døgnet...men jeg har kunnet mærke en forskel på hendes appetit da jeg gik fra amning hele natten til max én gang.

Ja det er en lang proces og jeg er også klar over, at der sker noget i hendes udvikling i øjeblikket for det kan tydeligt ses på alle de indlæg fra frustrerede mødre til 7 måneder gamle babyer..haha

Prøver at flytte hende for jeg sover anstrengt i øjeblikket fordi jeg ikke engang kan hoste en lille smule uden at det vækker hende.

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

ønskebarn74 skriver:

Håber det lykkedes for dig hurtigt søde... Så du kan få den fortjente ro... Knus og krammer  Lene

Tak Lene og rigtig meget held og lykke med babyprojektet...det lover godt, synes jeg

Anmeld

21. december 2010

Cris

dorthemus skriver:

Rugbrød gider Runa heller ikke..men gerne skipper labskovs, laks og hollandaise sauce og frikadeller med brun sovs...fik jeg sagt, at hun godt kan lide sovs?

Jeg ammer stadig mellem 4-5 gange i døgnet...men jeg har kunnet mærke en forskel på hendes appetit da jeg gik fra amning hele natten til max én gang.

Ja det er en lang proces og jeg er også klar over, at der sker noget i hendes udvikling i øjeblikket for det kan tydeligt ses på alle de indlæg fra frustrerede mødre til 7 måneder gamle babyer..haha

Prøver at flytte hende for jeg sover anstrengt i øjeblikket fordi jeg ikke engang kan hoste en lille smule uden at det vækker hende.

Og en lille gourmet pige har du fået

Er det rigtigt? For her sover vi allesammen i det samme soveværelse (for det er den der er i lejligheden ) og børnene sover bare ligemeget hvad. Men vi har aldrig beskyttet dem for larm... Min man har faktisk boret uden at han vågnede fra luren! Jeg lukker aldrig døren, når de har faldet i søvn, så de kan høre fjernsynet, opvasken, mamas elefantfødder frem og tilbage i lejligheden osv osv... De vågner slet ikke... Den lille falder i søvn mens den store skriger for han ikke vil have nattøj på   Og om natten rodder vi rundt med dynerne og jeg kan snakke med min mand, uden at de vågner. Faktisk kan de tåle en hel masse, for da den lille har haft nogle hårde ture om natten, han skreg godt nok højt, den store har slet ikke vågnet af det   Men vi har aldid været meget aflappet med det. Det har jeg lært i Indien, hvor en familie på 8 sov i et værelset og du kunne se babyer der sov på en knaller midt i trafikken eller på skulderen af mor, midt i deres kaos på gaden. De kunne også midt på en arrengement med 500 mennesker og alt det larm der hører til  Da vi fik børn var vi helt sikker på, at de ikke var anderledes end deres børn og defor har vi aldrig lukket døren eller prøvet at gør noget ved lyden. Hvis de vågnede, som nogle gange kan ske, hvis de lige er i den der letsøvn fase, så har vi bare puttet dem igen...

Anmeld

21. december 2010

dorthemus

Cris skriver:

Og en lille gourmet pige har du fået

Er det rigtigt? For her sover vi allesammen i det samme soveværelse (for det er den der er i lejligheden ) og børnene sover bare ligemeget hvad. Men vi har aldrig beskyttet dem for larm... Min man har faktisk boret uden at han vågnede fra luren! Jeg lukker aldrig døren, når de har faldet i søvn, så de kan høre fjernsynet, opvasken, mamas elefantfødder frem og tilbage i lejligheden osv osv... De vågner slet ikke... Den lille falder i søvn mens den store skriger for han ikke vil have nattøj på   Og om natten rodder vi rundt med dynerne og jeg kan snakke med min mand, uden at de vågner. Faktisk kan de tåle en hel masse, for da den lille har haft nogle hårde ture om natten, han skreg godt nok højt, den store har slet ikke vågnet af det   Men vi har aldid været meget aflappet med det. Det har jeg lært i Indien, hvor en familie på 8 sov i et værelset og du kunne se babyer der sov på en knaller midt i trafikken eller på skulderen af mor, midt i deres kaos på gaden. De kunne også midt på en arrengement med 500 mennesker og alt det larm der hører til  Da vi fik børn var vi helt sikker på, at de ikke var anderledes end deres børn og defor har vi aldrig lukket døren eller prøvet at gør noget ved lyden. Hvis de vågnede, som nogle gange kan ske, hvis de lige er i den der letsøvn fase, så har vi bare puttet dem igen...

Runa sover ekstremt let Jeg havde også den holdning inden jeg fik hende, at jeg aldrig ville skrue ned for tv, liste rundt og mere i den dur....men hun vågner af ingenting og jeg har også i perioder været nødt til at gå med hende i barnevognen for at få hende til at sove...jojo  

Jeg er helt alene med hende så jeg har bare rigtig meget brug for søvn og hvile også for at lade batterierne op...så jeg gør det der skal til

Anmeld

21. december 2010

CarinaSB

Noah sov ikk igennem da han lå inde i vores soveværelse .. Hver gang en af os vendte sig eller vi løftede på dynen vågnede han .. Det syntes jeg var træls for så var vi alle 3 bare smadret om morgen .. så da han var 2½ mdr gammel kom han på eget værelse .. og den første nat sov han 13 timer uden at vågne .. :D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.