Kost under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2010

Alberts/

JustMe skriver:

Hvad er der i vejen for at spise jordbær?

ved faktisk ikk men noget de kloge hoveder siger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2010

tinasmor

Lone H. skriver:

Der er intet du skal undgå, udover søde sager-

Åh min evig dårlige samvittighed

Anmeld

21. december 2010

LRJ

tinasmor skriver:

Åh min evig dårlige samvittighed

Hehe jeg levede af chokolade så jeg holdte det ikk før jeg fik graviditets sukkersyge så måtte jeg ikk

Anmeld

22. december 2010

JustMe

ved faktisk ikk men noget de kloge hoveder siger

Jeg har bare hverken hørt eller læst det nogle steder, så derfor kan jeg ikke rigtigt forstå det

EDIT: Jeg har nu googlet det og kan stadig intet finde om det. Måske det skyldes, at nogle anser stenene/kornene på jordbærrene for at være allergifremkaldende ligesom eks. peanuts?

Anmeld

22. december 2010

Alberts/

JustMe skriver:

Jeg har bare hverken hørt eller læst det nogle steder, så derfor kan jeg ikke rigtigt forstå det

EDIT: Jeg har nu googlet det og kan stadig intet finde om det. Måske det skyldes, at nogle anser stenene/kornene på jordbærrene for at være allergifremkaldende ligesom eks. peanuts?

altså friskejordbær gifremkaldene, og vist noget med at bebs kan få avav i maven(:

Anmeld

26. december 2010

JustMe

Alberts/ skriver:

altså friskejordbær gifremkaldene, og vist noget med at bebs kan få avav i maven(:

At barnet skulle kune få ondt i maven er da en gammel ammemyte og ikke ved graviditet?

I øvrigt er det måske et spørgsmål om egen erfaring, for jeg har aldrig hørt om, at jordbær kan være allergifremkaldende - kun stenene; og jeg kan absolut intet finde om det på hjemmesider omhandlende fornuftig kost under graviditet. Så jeg personligt ser det som en risiko, der ikke er så stor, siden det ikke er nævnt nogle steder.

Men måske meget smart at tage hensyn til, hvis man har nogle med jordbærallergi i familien.

Anmeld

26. december 2010

Alberts/

JustMe skriver:

At barnet skulle kune få ondt i maven er da en gammel ammemyte og ikke ved graviditet?

I øvrigt er det måske et spørgsmål om egen erfaring, for jeg har aldrig hørt om, at jordbær kan være allergifremkaldende - kun stenene; og jeg kan absolut intet finde om det på hjemmesider omhandlende fornuftig kost under graviditet. Så jeg personligt ser det som en risiko, der ikke er så stor, siden det ikke er nævnt nogle steder.

Men måske meget smart at tage hensyn til, hvis man har nogle med jordbærallergi i familien.

fik det bare at vide af min jm og min læge,,

Anmeld

26. december 2010

Rebecca55

Lykke F. skriver:

Tusind tak for jeres svar, det er jeg nu alligevel glad for at høre, har været så bange for at spise noget "forbudt" . Men spiser generelt sundt og varieret, så der burde ikke være noget der . Tak igen

Tillykke med graviditeten...

Jeg er selv i 10 uge og havde det på samme måde, så spurgte min læge. som sagde bare spis varieret og husk fisk(men ikke i for store mængder), så kan vi ikke gøre det bedre. Vigtigst af alt skulle jeg bare lytte til min krop.

Anmeld

26. december 2010

Rebecca55

Alberts/ skriver:

fik det bare at vide af min jm og min læge,,

Jeg har fået af vide at jordbær kan give tynd mave og rød numse, men ikke ligefrem skabe en allergi. Det skulle være kernerne på jordbærene som gør det.

Anmeld

26. december 2010

Alberts/

Rebecca55 skriver:

Jeg har fået af vide at jordbær kan give tynd mave og rød numse, men ikke ligefrem skabe en allergi. Det skulle være kernerne på jordbærene som gør det.

det vist de der små sten aktige ting som gør det men er ikk sikker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.