Kost under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

Maja88

Jacob&Kusuma skriver:

Forstå mig ret da jeg ikke var gravid kunne min kæreste og jeg sagtens finde på at bestille en pizza fra nærmeste biks Men nu da jeg er gravid rører jeg ikke det stads

ok det er jo så dit valg. min læge siger nu det ikke gør noget. jeg er 28+4 i dag og har løbende spist fast food og baby og jeg har det fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

FamilienSørensen

sommerbarn<3 skriver:

Præcis

Bløde oste skal man også holde sig fra. Der er en eller anden baktirier der kan give skader. Det samme med A-vitamin må du ikke få for meget af. Ungå lever, men en lille leverpostegs mad i ny og næ skulle ikke skade.

Laks gælder det samme som med sushi.

Det er godt du sørge for at spise godt i første trimester. Men det er først fra andet trimester barne får maden direkte igennem moderkage. Så specielt endet og tredje trimester skal du tænke over at få nok af vitaminer, kalk osv.

Præcis det med leveren

Anmeld

20. december 2010

th

vi må da gerne spise tun fra dåse, da det er lavet af små tunfisk, og er dermed ikke farlig som f.eks. tun bøffer, som er lavet af store tunfisk med tungmetaler.

Anmeld

20. december 2010

FamilienSørensen

Maja88 skriver:

ok det er jo så dit valg. min læge siger nu det ikke gør noget. jeg er 28+4 i dag og har løbende spist fast food og baby og jeg har det fint

Ja det er heldgivis mit valg Men jeg går bare total meget op i alt det man må og ikke må, jeg har ikke rørt makeup og parfume, cola siden jeg blev gravid. Men eftersom jeg i forvejen er en buttet pige vil jeg spise så sundt som muligt da jeg kommer til at tage på med barnet og alt det ekstra jeg kommer til at spise

Kan se på dit flotte billede at du er en rigtig flot pige med en flot krop og en smuk mave, ej hvor du gløder når man har sådan en flot krop kan man jo spise alt det fastfood man vil, men jeg holder lige igen med det

Anmeld

20. december 2010

FamilienSørensen

th skriver:

vi må da gerne spise tun fra dåse, da det er lavet af små tunfisk, og er dermed ikke farlig som f.eks. tun bøffer, som er lavet af store tunfisk med tungmetaler.

Det står der i min graviditets bog, jeg fik fra lægen at det var lige meget om det kom fra dåse eller andet.

Anmeld

20. december 2010

Valle81

Maja88 skriver:

:0)

Mine tre babyer er sku vokset op inde i maven med et til tider voldsomtindtag af chokolade, cola og junk i store baner:0)

Kun sunde og raske børn her:0)

Anmeld

20. december 2010

Alberts/

altså du skal ikke spise for meget chokolade jordbær og drikke for meget cola,

men bare spise ting i moderate mængder og ikke overfråde ting(;

jeg spiste som jeg plejede da je var gravid, og må indrømme at jeg også brugte sminke og parfume og alm shampoo

Anmeld

21. december 2010

Maja88

Jacob&Kusuma skriver:

Ja det er heldgivis mit valg Men jeg går bare total meget op i alt det man må og ikke må, jeg har ikke rørt makeup og parfume, cola siden jeg blev gravid. Men eftersom jeg i forvejen er en buttet pige vil jeg spise så sundt som muligt da jeg kommer til at tage på med barnet og alt det ekstra jeg kommer til at spise

Kan se på dit flotte billede at du er en rigtig flot pige med en flot krop og en smuk mave, ej hvor du gløder når man har sådan en flot krop kan man jo spise alt det fastfood man vil, men jeg holder lige igen med det

tak for de søde ord, men jeg var nu også 10kg overvægtig inden jeg blev gravid

Anmeld

21. december 2010

mortilnoahogmelina

Heej med dig .

Jeg har kun et at sige . TÆNK DIG OM , og lad vær at leve 110% efter bogen , det gør kun dit barn kræsen tror JEG på .

- Jeg tænker meget over at min mor altså har født 3 børn i alderen 25-14 år , og vi er alle sunde or raske , og den gang der var der sku ingen regler om det ene eller det andet ingen regler om vitaminer osv . Og vi fejler da intet .

Så spis med måde det du har lyst til og har behov for , self skal du ikk ekspermentere med fisk , men alt andet skader ikk , bare du bruger din fornuft .

Min mormor har da os fået 2 sunde og raske børn , og de fejler heller intet , i gamle dage var der jo slet ikk de regler , vil sige jeg personligt selv synes det er mere farligt med alt det parabena der er i de forskellige ting af make up hårfarvning osv end det er at spise der en ordentlig gang fastfood eller hvad ved jeg .

Jeg tror ik på barnet tager skade , jeg er nu 38+4 og jeg har hverken fået graviditets sukersyge svangerskabsforgiftning eller noget , og jeg har spist præcis hvad jeg ville og er "kun" +15 kg mere hvilket jeg synes er fint nok .

Anmeld

21. december 2010

JustMe

Alberts/ skriver:

altså du skal ikke spise for meget chokolade jordbær og drikke for meget cola,

men bare spise ting i moderate mængder og ikke overfråde ting(;

jeg spiste som jeg plejede da je var gravid, og må indrømme at jeg også brugte sminke og parfume og alm shampoo

Hvad er der i vejen for at spise jordbær?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.