Lykke F. skriver:
Jeg er næsten 10 uger henne, så er meget ny i det med at være gravid og går meget op i at spise rigtigt så der ikke sker mit barn noget, især her i første trimester.
Nogen der ved noget om hvilke mad man skal undgå og hvilket man gerne må spise meget af? Eller ved i evt. om man kan læse om det herinde på siden? Synes ikke jeg kan finde noget om det.
Håber nogen kan hjælpe 
For meget koffein skal du undgå cola, kaffe, energidrik.
Selvfølgelig er der det med søde sager, men det har ikke noget med svangerskabs forgiftning af barnet at gøre, det er bare til en selv så man ikke ligner en hvalros i uge 20 
Jeg er thailænder og spiser rigtig stærk mad, det fik jeg at vide fra min læge at det behøvede jeg ikke at skære ned på før om laaang tid.
Men ellers mener jeg ikke der er noget. Det er også forskelligt hvor meget folk går op i det, jeg er selv meget streng, jeg har ikke rørt cola eller andet boblevand under min graviditet, jeg spiser rigtig mange grøntsager og jeg tager min vitamin hver dag.
MEEN min svigerinde for den sags skyld er pisse ligeglad, hun ryger, hun drikker 5 dåser energidrik om dagen hvis det er tilgængeligt for hende, hun æder som det passer hende og har fået farvet hår og går med makeup og parfume. Men sådan er vi alle så forskellige
Lyt til din sunde fornuft.
Anmeld