Kost under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.902 visninger
39 svar
0 synes godt om
20. december 2010

lycly

Jeg er næsten 10 uger henne, så er meget ny i det med at være gravid og går meget op i at spise rigtigt så der ikke sker mit barn noget, især her i første trimester. 

Nogen der ved noget om hvilke mad man skal undgå og hvilket man gerne må spise meget af? Eller ved i evt. om man kan læse om det herinde på siden? Synes ikke jeg kan finde noget om det.

Håber nogen kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

LRJ

LunaLykke skriver:

Jeg er næsten 10 uger henne, så er meget ny i det med at være gravid og går meget op i at spise rigtigt så der ikke sker mit barn noget, især her i første trimester. 

Nogen der ved noget om hvilke mad man skal undgå og hvilket man gerne må spise meget af? Eller ved i evt. om man kan læse om det herinde på siden? Synes ikke jeg kan finde noget om det.

Håber nogen kan hjælpe

Der er intet du skal undgå, udover søde sager og stærkt mad hvis det stod til jordmødrene Bare Lyt til din krop
Og tillykke med graviditeten

Anmeld

20. december 2010

NoName

En JM sagde til mig, spis liiige det du har lyst til, dog alt med måde. Spis meget forskelligt, især i 3 trimester, for det du spiser der "kender" baby og det du spiser går jo i mælken. Så hvis du spiser det i 3. trimester kan du også spiser det som ammende. Og en ting mere, får du ondt i maven, gør baby det også, men den tid den sorg. Argh, det blev vist lidt indviklet, men jeg håber du forstår hvad jeg mener

Spis sundt og varieret her i starten og husk dine vitaminer.

Anmeld

20. december 2010

NoName

og ja self Stort tillykke med graviditeten....

Anmeld

20. december 2010

LRJ

noname skriver:

En JM sagde til mig, spis liiige det du har lyst til, dog alt med måde. Spis meget forskelligt, især i 3 trimester, for det du spiser der "kender" baby og det du spiser går jo i mælken. Så hvis du spiser det i 3. trimester kan du også spiser det som ammende. Og en ting mere, får du ondt i maven, gør baby det også, men den tid den sorg. Argh, det blev vist lidt indviklet, men jeg håber du forstår hvad jeg mener

Spis sundt og varieret her i starten og husk dine vitaminer.

Anmeld

20. december 2010

lycly

Tusind tak for jeres svar, det er jeg nu alligevel glad for at høre, har været så bange for at spise noget "forbudt" . Men spiser generelt sundt og varieret, så der burde ikke være noget der . Tak igen

Anmeld

20. december 2010

SussieThyssen

Gode råd...gode råd, kan kun sige super godt!

Og skulle du få en enkelt lille fix ide med noget du bliver ekstra vild med, så synd du bare lidt ind imellem..vi har alle haft vores "flips" med ting.
For mit vedkommende var det softice, med den sidste..i guder..og jeg som aldrig rører softice.
Men jeg tror at der de første 3 mdr røg nok softice ned for resten af livet hehe! 

Kærligst
Sussie

Anmeld

20. december 2010

FamilienSørensen

Lykke F. skriver:

Håber nogen kan hjælpe

For meget koffein skal du undgå cola, kaffe, energidrik.

Selvfølgelig er der det med søde sager, men det har ikke noget med svangerskabs forgiftning af barnet at gøre, det er bare til en selv så man ikke ligner en hvalros i uge 20

Jeg er thailænder og spiser rigtig stærk mad, det fik jeg at vide fra min læge at det behøvede jeg ikke at skære ned på før om laaang tid.

Men ellers mener jeg ikke der er noget. Det er også forskelligt hvor meget folk går op i det, jeg er selv meget streng, jeg har ikke rørt cola eller andet boblevand under min graviditet, jeg spiser rigtig mange grøntsager og jeg tager min vitamin hver dag.

MEEN min svigerinde for den sags skyld er pisse ligeglad, hun ryger, hun drikker 5 dåser energidrik om dagen hvis det er tilgængeligt for hende, hun æder som det passer hende og har fået farvet hår og går med makeup og parfume. Men sådan er vi alle så forskellige  Lyt til din sunde fornuft.

Anmeld

20. december 2010

lycly

Jeg har heldigvis fået et flip med æbler og vindruer - og det jo sundt  

Det med koffein har jeg godt hørt om, men drikker hverken kaffe, cola eller energidrik. Jeg er nemlig også meget streng og jeg stoppede med både at drikke alkohol og med at ryge samme dag som jeg fandt ud af at jeg er gravid  

Anmeld

20. december 2010

babyblyp

Tjek evt. Sundhedsstyrelsens hjemmeside - der finder du bl.a. råd om mad under graviditet.

Du skal eksempelvis passe på med store rovfisk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.