Kost under graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2010

FamilienSørensen

babyblyp skriver:

Tjek evt. Sundhedsstyrelsens hjemmeside - der finder du bl.a. råd om mad under graviditet.

Du skal eksempelvis passe på med store rovfisk.

Åh ja når nu du siger det tun, sværdfisk kan ikke huske hele listen men det er rovfisk og det må man kun spise 100 g af om ugen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. december 2010

FamilienSørensen

Lykke F. skriver:

Jeg har heldigvis fået et flip med æbler og vindruer - og det jo sundt  

Det med koffein har jeg godt hørt om, men drikker hverken kaffe, cola eller energidrik. Jeg er nemlig også meget streng og jeg stoppede med både at drikke alkohol og med at ryge samme dag som jeg fandt ud af at jeg er gravid  

Uhm jaa det lyder som en lækker vane du har fået. Keep up the good work Det er flot det med rygning, selvfælgelig holder man med at drikke alkohol, men rygning kunne jeg forestille mig var svært, men det kommer jo an på hvor besluttet man er

Anmeld

20. december 2010

lycly

Ja, frygtede meget at få en ustyrlig trang til slik og søde sager, for jeg tager meget let på

Mht rygning, min graviditet var slet slet ikke planlagt da kun er 19 år, men jeg fik bare en ansvarsfølelse overfor det her foster som det stadig er, og jeg stoppede samme dag med rygning for ikke at skade det på nogen måde Så må vi håbe jeg kan holde den efter graviditeten 

Anmeld

20. december 2010

FamilienSørensen

Fastfood er en synder. Du må ikke spise rå kød, eller røde bøffer. Dog må du godt spise sushi, fisken skal bare have været frossen i 24 timer før du spiser det, men de fleste sushibarer overholder denne regl da alt andet er uetisk.

Det med fisk er tun, helleflyndrer, sværdfisk, sildehaj, gedde, aborrer, sandart, oliefisk og rokke det må du kun spise højst 100 G af fordi der er meget kviksølv i, og det er lige meget om du får det fra dåse eller køber det hos fiskehandleren.

Har du fået at vide at du skal spise GraVitamin, som giver dig alt det du har behov for at vitaminer under en graviditet

Skal nok skrive hvis jeg kommer i tanke om mere

Anmeld

20. december 2010

Maja88

Jacob&Kusuma skriver:

Fastfood er en synder. Du må ikke spise rå kød, eller røde bøffer. Dog må du godt spise sushi, fisken skal bare have været frossen i 24 timer før du spiser det, men de fleste sushibarer overholder denne regl da alt andet er uetisk.

Det med fisk er tun, helleflyndrer, sværdfisk, sildehaj, gedde, aborrer, sandart, oliefisk og rokke det må du kun spise højst 100 G af fordi der er meget kviksølv i, og det er lige meget om du får det fra dåse eller køber det hos fiskehandleren.

Har du fået at vide at du skal spise GraVitamin, som giver dig alt det du har behov for at vitaminer under en graviditet

må man ikke spise fastfood??

Anmeld

20. december 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Du kan læse om bl.a. kost under graviditeten i vores artikelsektion. Læs mere her.

Bedste hilsner

Karoline

Anmeld

20. december 2010

FamilienSørensen

Maja88 skriver:

må man ikke spise fastfood??

Fastfood er ikke ligefrem nogen livstruende ting for barnet i maven, men det gavner ikke noget for kroppen. Spiser man ofte fastfood kan der være større risiko for svangerskabsforgiftning. Det indeholder en masse unødig sukker, for højt indhold af usundt fedt. Det indeholder for få vitaminer, mineraler og fibre.

Hvorfor så have det med indeborde.

Anmeld

20. december 2010

Maja88

Jacob&Kusuma skriver:

Fastfood er ikke ligefrem nogen livstruende ting for barnet i maven, men det gavner ikke noget for kroppen. Spiser man ofte fastfood kan der være større risiko for svangerskabsforgiftning. Det indeholder en masse unødig sukker, for højt indhold af usundt fedt. Det indeholder for få vitaminer, mineraler og fibre.

Hvorfor så have det med indeborde.

ja men er jo generelt fastfood ikke er godt for króppen- Gravid eller ej

Anmeld

20. december 2010

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Jacob&Kusuma skriver:

Præcis

Bløde oste skal man også holde sig fra. Der er en eller anden baktirier der kan give skader. Det samme med A-vitamin må du ikke få for meget af. Ungå lever, men en lille leverpostegs mad i ny og næ skulle ikke skade.

Laks gælder det samme som med sushi.

Det er godt du sørge for at spise godt i første trimester. Men det er først fra andet trimester barne får maden direkte igennem moderkage. Så specielt endet og tredje trimester skal du tænke over at få nok af vitaminer, kalk osv.

Anmeld

20. december 2010

FamilienSørensen

Maja88 skriver:

ja men er jo generelt fastfood ikke er godt for króppen- Gravid eller ej

Forstå mig ret da jeg ikke var gravid kunne min kæreste og jeg sagtens finde på at bestille en pizza fra nærmeste biks Men nu da jeg er gravid rører jeg ikke det stads

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.