Gravid igen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2010

sandratobias

Jeg var normalt imod aborter...
Men må da ærligt indrømme, at jeg fik en abort i 2008, da jeg ikk ku overskue et barn mere på daværende tidspunkt, og da var min 1. fødte søn 1 år gammelt.. 
Jeg har det lidt blandet med om jeg har fortrudt det.. Den ene dag har jeg ikk og den anden dag har jeg... Men er i sidste ende glad for den beslutning jeg tog den gang... 

Det hele passede ikk sammen... Det var en upser, faderen var ikk en jeg sku ha børn med... Havde ikk overskuddet til det... 

Så havde jeg stået med en positiv test så kort tid efter så havde jeg valgt en abort... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

Anonym trådstarter

MatildeS skriver:

I lige måde.

Håber for jer -og din søn- at han kan få lov til at være enebarn lidt længere tid 

Nu må vi se ..

og tak!

Anmeld

19. december 2010

Lou87

MatildeS skriver:

Åhh den første sætning synes jeg bare SÅ ofte man ser!

Jeg skal ikke forsvare nogen men for pokker, sex dyrkes for nydelsens skyld, jovist det kan ende med at blive en graviditet men det er langt de fleste gange noget man gør for at blive tilfredsstillet og ikke KUN for at lave babyer. 

Det andet jeg har citeret synes jeg heller ikke man bare sådan lige kan stille op på den måde. -Så må min rige nabo, heller ikke købe en Audi fordi jeg ikke har råd til det?  Det er i bund og grund det samme.

Nu som jeg skrev var det ikk min mening og forarge nogen, blot og komme med min egen mening da der jo blev spurgt efter den

Men jeg kan ikke lade være med og kommentere dit indlæg tilbage. For nok om du har hørt den sætning mange gange osv osv.. (nok fordi der er mening i det ? ) Og ja self er det for fornøjelsens skuld - sex er sku da skide lækkert og pisse frækt og tro da ikke min datter (uden og udlevere mit sexliv for meget) er kommet til under "elskov" ... Men jeg mener bare i bund og grund at man burde være voksen nok til og se konsekvensen af det der kan følge herefter. Dem som stjæler en bil for sjov kan sku da heller ikk bare stå bagefter og sige til politiet at: jamen det var jo bare for sjov!?

MEN.. det at sammenligne med at købe en matriel ting - det kan man bare slet slet slet slet IKKE sammenligne med noget der kunne være blevet til et lille væsen. Et væsen med rigtige følelser!
Det er bare slet ikke til diskussion! Penge kan sku ikk købe fuldt ud lykke - så har man godt nok et trist liv ihvertfald.

Sorry hvis jeg lyder som et muggent udbrud - men der er vi godt nok IKKE enige.

Anmeld

19. december 2010

FamilienSørensen

Jeg synes det er flot af mødre at sige at de ikke kan overskue et barn, jeg roser meget de gravide som kan tage den beslutning, de er i sandhed de mest modigste mennesker. For kan man ikke give barnet det, barnet har brug for, er det, det mest fornuftigste at gøre.  til dig fordi du har mod på at dele ud af dine oplevelser, selvom det må være svært.

Har du nogen at snakke disse følelser igennem med, måske en person der kan hjælpe dig med at bearbejde den trælse følelse du nogengange får, for du må endelig ikke gemme på den.

sandratobias skriver:

Jeg var normalt imod aborter...
Men må da ærligt indrømme, at jeg fik en abort i 2008, da jeg ikk ku overskue et barn mere på daværende tidspunkt, og da var min 1. fødte søn 1 år gammelt.. 
Jeg har det lidt blandet med om jeg har fortrudt det.. Den ene dag har jeg ikk og den anden dag har jeg... Men er i sidste ende glad for den beslutning jeg tog den gang... 

Det hele passede ikk sammen... Det var en upser, faderen var ikk en jeg sku ha børn med... Havde ikk overskuddet til det... 

Så havde jeg stået med en positiv test så kort tid efter så havde jeg valgt en abort... 

Anmeld

19. december 2010

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

Uha den er svær og svare på..
Kommer helt an på situationen!

Hvis det er upser, altså ved dumhed man blev gravid (beklager hvis jeg forarger nogen.... ) så synes jeg det er forkasteligt man "bare" kan få en abort! SELF kan det være upassende i sit liv osv.. osv. Men er man stor nok til og ligge og "lege" så må man også tage ansvaret når det er der. Der er nogen som ikke kan få børn på normalvis og nogen slet ikke... Og så synes jeg bare man sviner med det!
Det er måske ikke en "baby" endnu når man får aborten, men det er noget som kunne føre til et liv.
Og ja som sagt det er måske noget der vil ødelægge ens liv og situation, men så må man sku tænke sig om inden man laver det sjove Hvis det er en upser med sprækket kondom eller p piller uden effekt etc.. så det jo en anden sag - men jeg ville stadig ikk kunne. Tror jeg skulle være udsat for en voldtægt eller lign for jeg ikke ville kunne få barnet. Eller som sagt et sprækket kondom ved et engangs knald.

Men sådan er vi jo forskellige..
Kort fortalt ville jeg som nogle af de andre sige, beholde det

Ja, den er nemlig svær. Vi har beskyttet os, dog "kun" med kondom, eftersom jeg lige har født og ikke har fået spiral eller piller endnu. Jeg har haft to menstruationer siden jeg fødte og de har været nogenlunde regelmæssige (ved ikke om man kan kalde det regelmæssigt når der kun er to ) Men i hvert fald burde jeg have fået menstruation nu - hvis den er altså er regelmæssig.

Håber det giver mening Men umiddelbart ville det da være en "keeper". Jeg er meget enig med dig i, at det er meget muligt, at det "bare" er et foster, men det er altså et liv. Og samtidig får jeg det også dårligt af at tænke på alle de søde stakkels piger, som bare ikke kan naturligt - at jeg overhovedet kan overveje en abort. Skam mig ..

Anmeld

20. december 2010

Anonym trådstarter

twinboys skriver:

åhhh læser nu hele debatten... troede i ikke havde beskyttet jer, men det har i og du ved heller ikke med sikkerhed om du er gravid... Jeg ville stadig beholde barnet...

Lad os høre hvad testen siger...Hvornår kan du teste...

Majbritt

Jamen , havde det været uden beskyttelse, så var der ingen tvivl! Men jeg ser tiden an - tror ikke der er noget, men har bare en fornemmelse, men jeg burde teste snart.  Og kære damer - I skal nok få at vide hvis der er "fangst"   

Anmeld

20. december 2010

Mullebergen

Nu som jeg skrev var det ikk min mening og forarge nogen, blot og komme med min egen mening da der jo blev spurgt efter den

Men jeg kan ikke lade være med og kommentere dit indlæg tilbage. For nok om du har hørt den sætning mange gange osv osv.. (nok fordi der er mening i det ? ) Og ja self er det for fornøjelsens skuld - sex er sku da skide lækkert og pisse frækt og tro da ikke min datter (uden og udlevere mit sexliv for meget) er kommet til under "elskov" ... Men jeg mener bare i bund og grund at man burde være voksen nok til og se konsekvensen af det der kan følge herefter. Dem som stjæler en bil for sjov kan sku da heller ikk bare stå bagefter og sige til politiet at: jamen det var jo bare for sjov!?

MEN.. det at sammenligne med at købe en matriel ting - det kan man bare slet slet slet slet IKKE sammenligne med noget der kunne være blevet til et lille væsen. Et væsen med rigtige følelser!
Det er bare slet ikke til diskussion! Penge kan sku ikk købe fuldt ud lykke - så har man godt nok et trist liv ihvertfald.

Sorry hvis jeg lyder som et muggent udbrud - men der er vi godt nok IKKE enige.

Nej, jeg synes ikke der er mening i sætningen, overhovedet.

Langt fra alle der dyrker sex er gamle/modne nok eller har lyst til at få børn og efter min mening skal man ikke lade være med at dyrke beskyttet sex blot fordi man ikke planlægger at få et barn.

Jeg sammenligner heller ikke på nogen måde et barn med noget materielt.

For mig er det ikke et barn så tidligt som før abortgrænsen og er det en "upser" uanset årsagen, er det et valg der skal tages. Abort er heller ikke mord for mord er ulovligt, det er en abort ikke 

Jeg skriver at man ikke kan sige at fertile ikke "må" få en abort fordi der er andre der ikke kan få børn. (Og der er dér jeg sammenligner det med noget materielt)

Det er beklageligt at det skal være så svært for nogle mennesker at få børn og de har i dén grad min empati men det skal ikke hindre andre i at få en abort hvis en graviditet ikke passer ind.

Anmeld

20. december 2010

Lou87

Anonym skriver:

Ja, den er nemlig svær. Vi har beskyttet os, dog "kun" med kondom, eftersom jeg lige har født og ikke har fået spiral eller piller endnu. Jeg har haft to menstruationer siden jeg fødte og de har været nogenlunde regelmæssige (ved ikke om man kan kalde det regelmæssigt når der kun er to ) Men i hvert fald burde jeg have fået menstruation nu - hvis den er altså er regelmæssig.

Håber det giver mening Men umiddelbart ville det da være en "keeper". Jeg er meget enig med dig i, at det er meget muligt, at det "bare" er et foster, men det er altså et liv. Og samtidig får jeg det også dårligt af at tænke på alle de søde stakkels piger, som bare ikke kan naturligt - at jeg overhovedet kan overveje en abort. Skam mig ..

Kondom er jo også fint.. i har beskyttet jer i den tro om der ikk skulle ske noget fordi i ikk ville ha flere lige nu og det er jo også den rigtige løsning Det ville jo heller ikk være noget ved det mere, altså sexen hvis man skulle huske både og tage piller og så ha gummi drengen på også og måske oven i købet ha tanken i hovedet om hvornår det nu li var man sku til lægen og ha den spiral hihi.
Så ryger det frække ligesom lidt..

Men ja som du siger, så er det jo faktisk allerede noget..
Dem der bilder sig selv ind at det ikke er et barn endnu, mener jeg bare gør det for deres egen samvittigheds skyld. Fordi så kan de få det bedre med og gøre det.
Men ja det jo deres valg det der "kan" gøre det.... jeg siger bare at jeg kunne ikke og ligesom som du siger, at ja så ville jeg også skamme mig over at "svine" sådan med det når nogen slet ikk har chancen for at kunne  Så få dog barnet hvis du er så cool med det ikk er noget og giv det væk til en der værdsætter det i stedet for bare at "rydde det af vejen..."

Godt og høre man er enige med nogen
Og er ked af din situation, tror også jeg ville være lidt frusteret
Jeg ville ikk selv ku overskue det lige nu, men ville slet ikk være i tvivl om at beholdet det hvis det skete.

Glæder mig til og høre hvad testen siger
Håber den er negativ for din skyld..

Anmeld

20. december 2010

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

Kondom er jo også fint.. i har beskyttet jer i den tro om der ikk skulle ske noget fordi i ikk ville ha flere lige nu og det er jo også den rigtige løsning Det ville jo heller ikk være noget ved det mere, altså sexen hvis man skulle huske både og tage piller og så ha gummi drengen på også og måske oven i købet ha tanken i hovedet om hvornår det nu li var man sku til lægen og ha den spiral hihi.
Så ryger det frække ligesom lidt..

Men ja som du siger, så er det jo faktisk allerede noget..
Dem der bilder sig selv ind at det ikke er et barn endnu, mener jeg bare gør det for deres egen samvittigheds skyld. Fordi så kan de få det bedre med og gøre det.
Men ja det jo deres valg det der "kan" gøre det.... jeg siger bare at jeg kunne ikke og ligesom som du siger, at ja så ville jeg også skamme mig over at "svine" sådan med det når nogen slet ikk har chancen for at kunne  Så få dog barnet hvis du er så cool med det ikk er noget og giv det væk til en der værdsætter det i stedet for bare at "rydde det af vejen..."

Godt og høre man er enige med nogen
Og er ked af din situation, tror også jeg ville være lidt frusteret
Jeg ville ikk selv ku overskue det lige nu, men ville slet ikk være i tvivl om at beholdet det hvis det skete.

Glæder mig til og høre hvad testen siger
Håber den er negativ for din skyld..

Ja, lad os håbe den er negativ, for det ville være en anelse uoverskueligt Men ja, godt at høre en masse forskellige holdninger! Som før skrevet, så skal I selvfølgelig nok høre/læse hvis der er "fangst"

Rigtig glædelig Jul

Anmeld

20. december 2010

Lou87

MatildeS skriver:

Nej, jeg synes ikke der er mening i sætningen, overhovedet.

Langt fra alle der dyrker sex er gamle/modne nok eller har lyst til at få børn og efter min mening skal man ikke lade være med at dyrke beskyttet sex blot fordi man ikke planlægger at få et barn.

Jeg sammenligner heller ikke på nogen måde et barn med noget materielt.

For mig er det ikke et barn så tidligt som før abortgrænsen og er det en "upser" uanset årsagen, er det et valg der skal tages. Abort er heller ikke mord for mord er ulovligt, det er en abort ikke 

Jeg skriver at man ikke kan sige at fertile ikke "må" få en abort fordi der er andre der ikke kan få børn. (Og der er dér jeg sammenligner det med noget materielt)

Det er beklageligt at det skal være så svært for nogle mennesker at få børn og de har i dén grad min empati men det skal ikke hindre andre i at få en abort hvis en graviditet ikke passer ind.

Jeg kan ikke helt følge/forstår sammenhængen i det du skriver..
Men er nok vores forskellige synspunkter i denne sag.

Som du skriver bør man ikke dyrke ubeskyttet sex ligegyldigt om man er ung/umoden/gammel/etc.. Men som jeg skrev før, så burde man ikke gøre så mange andre ting som nogen ser som sjovt, som feks stjæle en bil, eller for at sammenligne noget andet... feks at tage stoffer - som nogen jo også ser som lidt af et kick i farten.. hvilket et knald også kan være. Uanset om du har kondom på eller ej, så kan det jo ske du bliver gravid.. og det må man sku have i baghovedet inden man fjoller rundt! Ja jeg har da også været sammen med nogen hvor jeg ikk har ønsket de ligefrem sku være mine børns far, men har så også både været på pillen og med kondom og vil så sige at jeg ikk ligefrem har støttet op om engangsknald. Men det må man også helt selv om, det gider jeg ikk blande mig i. Og jeg gider generalt ikk blande mig i hvordan andre folk lever deres liv - men som skrevet før siger jeg så li igen at det ikke var min mening at forarge nogen... Men når man spørg om et spørgsmål så må man også forvente svar - Så kunne jeg jo ikk vide jeg ville få respons fra andre på tråden.

Og haha ja den der med at fri abort ikke er "mord" den har jeg så også altid være uenig i - men det vidst en helt anden diskussion og heller ikk en vi blir enige om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.