Hvad spiser I juleaften af kød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Den lykkelige

Vi får både and og flæskesteg.. men har kun stemt and da flæskesteg ikke var der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

SussieThyssen

FrkT skriver:

Ja jeg er, for en gang skyld, nysgerrig....  vil gerne høre hvad alle I andre får at spise juleaften af kød - og selvfølgelig også tilbehør dertil, dog går selve afstemningen kun på kød.

Fortæl fortæl og lad os blive julemads-lækkersultne sammen 

Ihh hvor hyggeligt. 

Jamen hjemme hos os spiser vi and..rigtigt MEGET and.
Men der bliver også stegt en god gammeldaws flæskesteg, hvis nu nogen skulle få lyst til andet end den halve and, der er beregnet til hver LOL.
Vi har den tradition, at der skal være and nok til OGSÅ at kunne spise rester af and både juledag og 2. juledag.
Jeg steger dem alle sammen (ænderne) lillejuleaften. I år er der 4 stks 3400g's danske landænder   
De bliver gnedet med salt og peber inden i, og så fyldt med æblestykker og svesker, drysset med salt og peber uden på og så stegt.
Når de er færdige (mellem 2,5 og 3 timer pr and i ovnen) bliver de sat til afkøling og derefter dækket over med viskestykker til næste dag.
Vi spiser dem kolde, men naturligvis med både brunede og hvide kartofler til...god gammeldags andesovs, rødkål, surt og ribsgele, samt franske kartofler.
Muuums!

Kærligst
Sussie

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

Ha ha fik lige læst de andre svar  Godt så.. jamen så får vi kam steg og andesteg

Anmeld

18. december 2010

FrkT

milopilo skriver:

Vi får både and og flæskesteg.. men har kun stemt and da flæskesteg ikke var der

ARJ nu HOLDER du....... altså kamsteg ER flæskesteg...... flæskesteg er bare et "kaldenavn", hvor kamsteg er den helt korrekte betegnelse..... 

Anmeld

18. december 2010

Den lykkelige

FrkT skriver:

ARJ nu HOLDER du....... altså kamsteg ER flæskesteg...... flæskesteg er bare et "kaldenavn", hvor kamsteg er den helt korrekte betegnelse..... 

Ja ja ja så det godt

Anmeld

18. december 2010

JustAnotherName

And og flæskesteg, dét får vi altid juleaften i vores familie.

Men jeg fik kun sat flueben i "and" i denne afstemning.....

Agjhh, hvorfor ikke bare kalde det "FLÆSKESTEG" så, i stedet for kamsteg, når det er dén betegelse (altså flæskesteg), som flertallet kender og bruger?!   

Anmeld

18. december 2010

Zafir

Aaaaaatså JEG laver jo min ABSOLUT verdens berømte (næsten) kalkun juleaften. Eller atlså jeg starter den 23. dec Fordi den både bliver udbenet og farseret med ægte julestemning og alt hvad den kan trække af lækkerier

Derudover får vi flæskesteg. Både for traditionen og fordi min husbonni jo ikke spiser fjerkræ...

UDOVER DET (og man må godt begynde at savle nu!!! - fordi der jo er UNDER en uge til jul) så spiser vi:

HVide og brune kartofler
hjemmelavet rødkål (naturligvis tilberedt med hjemmelavet saft!)
tranebærkompot
Dampede porrer og blomkål (Da jeg godt ved at det sprænger juletradtioner, men jeg skal altså have nogen flere grønsager juleaften )
franske kartofler som ske til sovserne hehehehe...

Også faaaaaaaaaaaantastisk sovs både til det ene og det andet Der bliver jo NATURLIGVIS kogt fond til den store guldmedalje, så der bliver GUDDOMMELIG sovs!!!!

Også altså jo ris a la mande til dessert

Åhhhh hvor jeg glæder mig :

Anmeld

18. december 2010

Pige2009

Jeg har stemt and, kamsteg og medister

Anmeld

18. december 2010

NinaNymannMadsen

alle andre end mig og min søster spiser and og ellers så spiser vi alle flæskesteg.

den var ikke en valgmulighed så stemte and og andet..fortæl.

Anmeld

18. december 2010

FrkT

JustAnotherName skriver:

And og flæskesteg, dét får vi altid juleaften i vores familie.

Men jeg fik kun sat flueben i "and" i denne afstemning.....

Agjhh, hvorfor ikke bare kalde det "FLÆSKESTEG" så, i stedet for kamsteg, når det er dén betegelse (altså flæskesteg), som flertallet kender og bruger?!   

Jamen det er fordi at der også er nogle der kalder ribbensteg for flæskesteg, og kamsteg og ribbensteg er jo ikke det samme 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.