Hvad spiser I juleaften af kød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

NoName

Tjuhl skriver:

lidt sjovt du ikke har flæskesteg på listen vi får and og flæskesteg ved min mor og hendes mand. i år serverer vi flæskesteg og ellers er det sådan lidt forskelligt om det er det eller and eller intet

jeg er glad så længe der er brunede kartofler

hahahahaha jer æææælsker også brune.... spiser én lille hvid, af ren høflighed, og så skovler jeg de brune for resten...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Maja_4000

Vi skal have and , gås og kamsteg i år ;D Min mormor er gået lidt amok med kød  Men det smager jo også godt !

Anmeld

18. december 2010

karina1980

FrkT skriver:

Ja jeg er, for en gang skyld, nysgerrig....  vil gerne høre hvad alle I andre får at spise juleaften af kød - og selvfølgelig også tilbehør dertil, dog går selve afstemningen kun på kød.

Fortæl fortæl og lad os blive julemads-lækkersultne sammen 

jamen her får vi and, frikadeller. flæskesteg og medister, så kan alle nemlig få noget de kan lide og hos os har vi altid fået alle 4 slags

Anmeld

18. december 2010

Diana...

And og flæskesteg (kamsteg), alm hvide kartofler, brunekartofler, rødkål, hjemme lavet agurksalat og brunsovs Hmm tror ikke der er mere. Hvis det stod til mig behøvet man ikke kamsteg AND er nok he he  ELSKER and 

6 dage til jul JAAAAA 

Anmeld

18. december 2010

4xGreve

vi får normalt både and og kalkun men i år består den kun af kalkun men men mne skal også fejer jul d. 22 ved mandens familie og har ingen idé om hvad de får men tvivler på det er det samme som det jeg er van til...

Anmeld

18. december 2010

mullesmith2

Vi laver altid en kæmpe kalkun, et par ænder og så en god julemedister der har ligget og stegt med rundt om kalkunen de sidste 40min tid  Og til alt det her kød får vi så hvide kartofler, brunede kartofler, waldorfsalat, ribsgele (nogen gange i halve kogte æbler), Franske kartofler (nogen gange også Menu chips), Rødkål, asier og så en god brun sovs med alt den gode sky fra anden og kalkunen. Og så slutter vi af med ris a la mande og kirsebærsovs. Eller slutter af og slutter af vi skal jo også have kaffe med hjemmelavet kransekagekonfekt, småkager og marcipan konfekt, dadler, figner, diverse juleslik og nogen gange har min mormor også lavet sirupslagkage..... Så kan der virkelig heller ikke klemmes mere ned... puha

GLÆDELIG JUL

Anmeld

18. december 2010

slettet_7530

Jeg skal holde jul for 2 år i træk, sidste år lavede jeg and svinekam og medister, havde egentligt tænkt mig at lave gås men ved ikke hvordan det smager så tror ikke helt jeg har mod på at hoppe ud i det

Anmeld

18. december 2010

Valle81

FrkT skriver:

Ja jeg er, for en gang skyld, nysgerrig....  vil gerne høre hvad alle I andre får at spise juleaften af kød - og selvfølgelig også tilbehør dertil, dog går selve afstemningen kun på kød.

Fortæl fortæl og lad os blive julemads-lækkersultne sammen 

And, and og mere and:0)

I år laver vi også en medister da ungerne ikke er så vilde med anden men bare høvler medister ned:0) Så and and og atter and til de vokse og medister til ungerne:0)

Christina

Anmeld

18. december 2010

ESV

Vi skal selv holde i år, for første gang og vi laver helt nye traditioner!!

For det første bliver det med eftermiddagskaffe fra kl 15 ca pga af vores datter, hun er lige blevet et år og hvis vi først starter kl 18 er hun jo gået i seng aller aller senest kl 20..

For det tredje har jeg valgt at lave gås i år i stedet for and fordi den er større.

dertil får vi så, brune og hvide kartofler, ribsgele, rødkål, asier, drueagurker, masser af brun sovs og selfølgelig slutter vi af med en god omgang risalamande!!!

Jeg glæder mig SÅ meget til at samle begge familier og hygge og spise god mad, jeg ELSKER ELSKER julen..

Anmeld

18. december 2010

Pia.

Både And og Flæskesteg bliver der lavet og spist med velbehag ....

Er faktisk ved at lave en and lige nu - en prøve and, har haft min far som "ande-hjælper" de sidste mange år og i år skal jeg selv så det er min forsøgs and lige nu....

Skulle hilse og sige den dufter helt sikkert som den skal

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.