Seee... Matilde's julegave til far..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2010

Louisiana

Hvor er de fede!!  Tror farmand blir riiiiiiigtig glad

Du må lige fortælle mig hvordan du laver det... Hvis du gider

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2010

Nemesis

Tulle Mus skriver:

Hvordan gjorde du med trylledejen?? Bliver den også stiv eller?? Det kunne være man skulle prøve det også.. For kunne da være sjovt og ha hele hånden eller hele foden som skulptur..

Jeg fandt en form i køkkenet som jeg forede med vita vrap. Så hældte jeg trylledej i, glattede det lidt med en fugtig finger og lavede så håndaftrykket.

så hældte jeg gips i ca så der var en cm tyk plade der dækkede hele formen. Formen skal altså have sider der er ca to cm højere end trylledejen.

nå gipsen så er tør så vender du formen om trækker trylledejen af og du har dit aftryk. Jeg har så slebet lanterne og lidt overflade med meget fint sandpapir men kun fordi jeg synes det fremhævede hånden lidt mere.

I isenkram bitumen kan man købe sådan nogle holdere til platter der sidder gipsaftrykket og så kan de hænges på væggen.

Aftrykket er faktisk bedst hvis barnet krummer fingrene i trylledejen så stikker de nemlig rigtig meget ud.

Sisse

Anmeld

18. december 2010

Bom

Louisiana28 skriver:

Hvor er de fede!!  Tror farmand blir riiiiiiigtig glad

Du må lige fortælle mig hvordan du laver det... Hvis du gider

Jeg havde købt sådan et sæt i bilka med det hele..

Der var det lyserøde pulver til at lave aftryk i, og når det var stift kom vi gips i, og da det var tørt, pillede vi det lyserøde halløj af, og wolla færdig.. De skal dog lige støbes i en ramme, men de skal lige have lov og tørre helt igennem inden, så så svært var det faktisk ikke.. Men man skal være et par stykker til og lave det..

Anmeld

18. december 2010

Bom

ladydan1 skriver:

Jeg fandt en form i køkkenet som jeg forede med vita vrap. Så hældte jeg trylledej i, glattede det lidt med en fugtig finger og lavede så håndaftrykket.

så hældte jeg gips i ca så der var en cm tyk plade der dækkede hele formen. Formen skal altså have sider der er ca to cm højere end trylledejen.

nå gipsen så er tør så vender du formen om trækker trylledejen af og du har dit aftryk. Jeg har så slebet lanterne og lidt overflade med meget fint sandpapir men kun fordi jeg synes det fremhævede hånden lidt mere.

I isenkram bitumen kan man købe sådan nogle holdere til platter der sidder gipsaftrykket og så kan de hænges på væggen.

Aftrykket er faktisk bedst hvis barnet krummer fingrene i trylledejen så stikker de nemlig rigtig meget ud.

Sisse

Du har vel ikke et billede??  Er jo helt nysgerrig nu..

Anmeld

18. december 2010

Nemesis

Tulle Mus skriver:

Du har vel ikke et billede??  Er jo helt nysgerrig nu..

Hi hi hi nej ikke medmindre jeg skal pakke julegaven op . . . ellers skal jeg tage et billede af den som hænger hos mig mor som er af Jonas hånd men lavet efter samme princip. . .

det bliver dog tidligst mandag

Sisse

Anmeld

18. december 2010

Bom

ladydan1 skriver:

Hi hi hi nej ikke medmindre jeg skal pakke julegaven op . . . ellers skal jeg tage et billede af den som hænger hos mig mor som er af Jonas hånd men lavet efter samme princip. . .

det bliver dog tidligst mandag

Sisse

he he he he havde ikke lige fået med at det var en julegave..  Kan godt vente med et billede til efter jul...

Anmeld

18. december 2010

Nemesis

Tulle Mus skriver:

he he he he havde ikke lige fået med at det var en julegave..  Kan godt vente med et billede til efter jul...

Hi hi hi jo jo det har været med alle mine 3 unger at jeg har lavet gipsaftryk omkring 1 års alderen og det har pAsset til julegaver.

Jeg skal nok huske at tage et billede.

Sisse

Anmeld

18. december 2010

Bom

ladydan1 skriver:

Hi hi hi jo jo det har været med alle mine 3 unger at jeg har lavet gipsaftryk omkring 1 års alderen og det har pAsset til julegaver.

Jeg skal nok huske at tage et billede.

Sisse

Super glæder jeg mig til og se..

Anmeld

19. december 2010

Isabeau2206

Tulle Mus skriver:

Hehe Onkel er skide go til at underholde, så han var total tosset i 5 min ved både hånd og fod....

Nå, det er sådan man gør  Må lige ha´ fat i Onkel så

Anmeld

19. december 2010

Zafir

cute

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.