Hvornår startede jeres i...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

monzemussen

CamillaRH skriver:

Hmm, Malik er syv snart otte mdr, jeg går stadig
hjemme med ham, jeg er os på kontanthjælp?
Han skal førest starte når han er lige omkring de
ti mdr, hvis jeg takker ja. Så det lyder underligt?

forstår hellere ikke hvorfor jeg skal melde mig ledig, de har forklaret det er par gange til mig, men det er vidst noget at gøre med at de mener jeg skal ud og arbejde kommunen. Mener jo bare at jeg har ret til at holde min barsel fuldt ud hmm..

Skal så også lige siges at vi desværre blir holdt øje med ved børn og unge, det er dem der har bestemt det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

MaliksMor

281210 skriver:

Hvis du er meldt på barsel på jobcenteret så har du krav på et års barsel. Så SKAL man ikke takke ja, det er noget du selv bestemmer. Jeg begynder på KH til januar når jeg har født. Og fra min KH starter har jeg 1 år til at gå hjemme. Og så skal jeg så starte med noget derefter.

Jeg tror lige jeg ringer ned og hører.

Ville da være dejligt hvis jeg kunne vente til
han var tolv mdr.

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

CamillaRH skriver:

han var tolv mdr.

Det var ihvertfald det de sagde til mig igår.  Men prøv det, ja, for mener altså du har ret til et helt år.

Anmeld

17. december 2010

MaliksMor

monzemussen skriver:

forstår hellere ikke hvorfor jeg skal melde mig ledig, de har forklaret det er par gange til mig, men det er vidst noget at gøre med at de mener jeg skal ud og arbejde kommunen. Mener jo bare at jeg har ret til at holde min barsel fuldt ud hmm..

Skal så også lige siges at vi desværre blir holdt øje med ved børn og unge, det er dem der har bestemt det

Det har du da os! Synes syv mdr lyder lidt forkert
nu hvor du ikke har et job der venter på dig?
- synes jeg du skal undersøge lidt nærmer.

Anmeld

17. december 2010

mortilsofieogsara

CamillaRH skriver:

Surt!.

Jeg har ikke noget arbejde, jeg skal tilbage til
så håber jeg kan trække den ud til han er omkring
et år.

min kæreste har fået noget af min barsel og det skal han også når jeg har født mit 3 barn så barnet er 9 måneder igen, når h*n startet

Anmeld

17. december 2010

Mamman

Profilbillede for Mamman

Min var 7 mdr. da hun startede i dp

Anmeld

17. december 2010

Noneother

Min dreng skal osse starte 1/2-11. osse 9 måneder gammel. Jeg blev gerne hjemme med ham et halvt år endnu (minimum) men min barsel slutter 1/3, og jeg vil gerne gøre plads til en lang indkøringsperiode, hvis der skulle være brug for det.

-og føj, hvor har jeg det altså bare skidt med, allerede at skulle aflevere ham om 1½ måned.  Jeg er ikke klar overhovedet!

Anmeld

17. december 2010

louise8723

CamillaRH skriver:

han var tolv mdr.

Det vil så være 11 mdr.. da du jo starter din barsel før fødsel

Anmeld

17. december 2010

louise8723

monzemussen skriver:

Du har ret til :

4 ugers barsel før fødsel

14 uger til moderen efter

32 uger som kan deles mellem mor og far..

Så nej de kan sq ikk tvinge dig ud. Så længe du er på barsel som du har ret til.. så må de ikke sende dig i aktivering eller lign.!

Anmeld

17. december 2010

MorTilSnartFire <3

Normalt må man selv vælge hvor langt tid man vil holde barsel, når man er på KH... Dog kun til barnet er omkring 11,5 måned selvfølgelig... Så du må gerne trække barslen ud - du skal da bare lige få ringet til din sagsbehandler og tale med hende/ham, hvornår din barsel reelt er slut...

Man får typisk brev og dato efter man har født... Og så skal man jo også selv søge dagplejeplads min. 3 måneder før barslen er slut, ellers er der ingen pasningsgaranti... Så forstår ikke hvorfor du har fået tilbudt en plads, medmindre du selv har søgt en ?? :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.