Jildes skriver:
Problemet er når man er på KH at man står til rådighed og skal tage imod og have pasning til barnet....og for de gogger der så arbejder er det jo kun nemmere at der er børn der kun er der får timer...jeg har brugt og bruger både sfo og bh, sådan...det er altså op til en selv og især på kh, er der intet valg.
At der ikke er nok pladser skal jo ikke afgøre hvor længe ens barn skal passes, så er der vidst noget andet der ikke hængers ammen i kommunen.
Spændende praktik ellers..
Men jeg synes også der er stor forskel på sfo, bh og en dp. En dp består jo kun af ca 4 børn i forvejen, og når et barn kommer og går så sjældent som der lægges op til nu, så betyder det meget for hvilke aktiviteter en dp kan deltage i. En dp skal også hver morgen melde tilbage til dp-kontoret, hvis der er ledige pladser.
Et bbarn ville vel umiddelbart også have meget sværre ved at falde til, hvis det bare kommer en gang i mellem, og det synes jeg da er synd for barnet. Men synes da også det er synd for de andre børn og dp, da det kræver meget af dem at køre et nyt barn ind i gruppen, og flere dp bruger også at de ikke tager i legesture, når de lige har modtaget nyt barn, og et barn der kommer så sjældent ville jo være ny i lang tid .
Hvis moderen spørger socialrådgiveren om en ca rådighedsdato, så ved man hvad man ca har at forholde sig til.
Ja det er super spændende at være i praktik der

Anmeld