Hvornår startede jeres i...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

wamse

Jildes skriver:

Problemet er når man er på KH at man står til rådighed og skal tage imod og have pasning til barnet....og for de gogger der så arbejder er det jo kun nemmere at der er børn der kun er der får timer...jeg har brugt og bruger både sfo og bh, sådan...det er altså op til en selv og især på kh, er der intet valg.

At der ikke er nok pladser skal jo ikke afgøre hvor længe ens barn skal passes, så er der vidst noget andet der ikke hængers ammen i kommunen.

Spændende praktik ellers..

Men jeg synes også der er stor forskel på sfo, bh og en dp. En dp består jo kun af ca 4 børn i forvejen, og når et barn kommer og går så sjældent som der lægges op til nu, så betyder det meget for hvilke aktiviteter en dp kan deltage i. En dp skal også hver morgen melde tilbage til dp-kontoret, hvis der er ledige pladser.

Et bbarn ville vel umiddelbart også have meget sværre ved at falde til, hvis det bare kommer en gang i mellem, og det synes jeg da er synd for barnet. Men synes da også det er synd for de andre børn og dp, da det kræver meget af dem at køre et nyt barn ind i gruppen, og flere dp bruger også at de ikke tager i legesture, når de lige har modtaget nyt barn, og et barn der kommer så sjældent ville jo være ny i lang tid .

Hvis moderen spørger socialrådgiveren om en ca rådighedsdato, så ved man hvad man ca har at forholde sig til.

Ja det er super spændende at være i praktik der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

monzemussen

CamillaRH skriver:

Det var da ikke lang tid du har barsel?

- forstår jeg da godt, jeg synes det svært med
min søn og han vil trods alt være næsten ti mdr.

det er fordi jeg er på kontanthjælp og da kommunen vil have at han skal i vuggestue allerede nu, så skal jeg afslutte min barsel.

det er nogle regler indenfor det når man er på kontanthjælp. Kan ikke selv finde rundt i det så kan ikke engang uddybbe det.

Anmeld

17. december 2010

MaliksMor

lillespurv20 skriver:

jo, og i den dp hun skal i er der 3 andre børn på 2 år men har desværre ikke mulighed for at gå hjemme længere

Hmm hvor surt.

Men, de børn er jo på vej ud af dagpleje. så
kommer der måske nye, som er på alder med
din datter? .

Anmeld

17. december 2010

Koen.

CamillaRH skriver:

Hmm hvor surt.

Men, de børn er jo på vej ud af dagpleje. så
kommer der måske nye, som er på alder med
din datter? .

Må indrømme at jeg håber det de er jo så store i forhold til min lille baby

Anmeld

17. december 2010

Aves..

wamse skriver:

Men jeg synes også der er stor forskel på sfo, bh og en dp. En dp består jo kun af ca 4 børn i forvejen, og når et barn kommer og går så sjældent som der lægges op til nu, så betyder det meget for hvilke aktiviteter en dp kan deltage i. En dp skal også hver morgen melde tilbage til dp-kontoret, hvis der er ledige pladser.

Et bbarn ville vel umiddelbart også have meget sværre ved at falde til, hvis det bare kommer en gang i mellem, og det synes jeg da er synd for barnet. Men synes da også det er synd for de andre børn og dp, da det kræver meget af dem at køre et nyt barn ind i gruppen, og flere dp bruger også at de ikke tager i legesture, når de lige har modtaget nyt barn, og et barn der kommer så sjældent ville jo være ny i lang tid .

Hvis moderen spørger socialrådgiveren om en ca rådighedsdato, så ved man hvad man ca har at forholde sig til.

Ja det er super spændende at være i praktik der

Men nu var det jo ikke sådan at barnet skulle være der selv...man kunne komme på besøg en gang om ugen eller hveranden uge indtil man kender dagen for jobstart og så kan man køre ind rigtigt...jeg har gjort sådan med mine og i perioder har de ikke været der og det var mere end ok med dp, de er så pressede i forvejen.

Jeg ved ikke hvordan det er nu, men for 4 år siden der kunne jeg ikek få noget af vide om hvornår jeg skulle i gang, så mine har alle fået plads før jeg skulle bruge den...syntes simpelthen det var langt ude at aflevere et lille barn når jeg gik hjemme, det gav ingen mening....

Anmeld

17. december 2010

MaliksMor

monzemussen skriver:

det er fordi jeg er på kontanthjælp og da kommunen vil have at han skal i vuggestue allerede nu, så skal jeg afslutte min barsel.

det er nogle regler indenfor det når man er på kontanthjælp. Kan ikke selv finde rundt i det så kan ikke engang uddybbe det.

Hmm, Malik er syv snart otte mdr, jeg går stadig
hjemme med ham, jeg er os på kontanthjælp?
Han skal førest starte når han er lige omkring de
ti mdr, hvis jeg takker ja. Så det lyder underligt?

Anmeld

17. december 2010

B&J

jeg er også på kontanthjælp men jeg går da min barsel fuldt ud og min dreng startede i dagpleje da han var 9mdr...

Anmeld

17. december 2010

Nalle

CamillaRH skriver:

Hej alle sammen

Hvornår startede jeres små i dagpleje/vuggestue?

Har fået brev om der er en plads til Malik
fra d. 1/2-2011. (dagpleje) der er han 9mdr ++.

«SYNES DET TIDLIGT!.
- overvejer lidt at takke nej, meeen måske bare
mig som har svært ved at give slip?

iiihh, hjælp tøser.

Victoria var 11 måneder.

Sebastian har fået plads 01.02.10

Der er han 8 måneder

Anmeld

17. december 2010

MaliksMor

lillespurv20 skriver:

Må indrømme at jeg håber det de er jo så store i forhold til min lille baby

Krydser vi fingre for smiler.

Anmeld

17. december 2010

Benjamins'mor

Hvis du er meldt på barsel på jobcenteret så har du krav på et års barsel. Så SKAL man ikke takke ja, det er noget du selv bestemmer. Jeg begynder på KH til januar når jeg har født. Og fra min KH starter har jeg 1 år til at gå hjemme. Og så skal jeg så starte med noget derefter.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.