Hvornår startede jeres i...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2010

PernilleB

CamillaRH skriver:

Hej alle sammen

Hvornår startede jeres små i dagpleje/vuggestue?

Har fået brev om der er en plads til Malik
fra d. 1/2-2011. (dagpleje) der er han 9mdr ++.

«SYNES DET TIDLIGT!.
- overvejer lidt at takke nej, meeen måske bare
mig som har svært ved at give slip?

iiihh, hjælp tøser.

ANja er 8 mdr når hun starter til feb... glæder mig.. savner lidt a være mig selv et par timer.. personligt synes jeg det er meget vigtigt a man tænker positivt om vuggestue eller hvor de nu skal hen, for ellers bliver det ikk en go oplevelse for begge parter... og det er lidt synd a barnet skal være trist hver gang... så hvis du føler dig bedre tilpas med at vente til han er 1 år fx, så er det helt klart det du skal...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2010

Vidunderligeunger

milopilo skriver:

Men er man så garanteret plads? Hvor får du det afvide??? Får man mere af vide fra kommunen omkring det i ens barsel eller?? Altså hvordan man skal gøre og hvornår???

ringer til min sagsbeh. og til dagplejekontoret. ingen af dem er særlig venlige, men de har den info jeg skal bruge

Anmeld

18. december 2010

B&J

milopilo skriver:

Har lige et spørgsmål til dig.. Jeg er også på kontanthjælp og har fået afvide min barsel slutter 16. januar 2012.. Så skal jeg starte på jobsøgnings halløj.. Men hvad hvis man ikke har fundet plads inden?? Hvordan foregik det med dig??

Jamen jeg ringede til dem her den anden dag da jeg slutter min barsel her den 20... og de sagde jeg direkte blev sendt i arbejde eller i aktivering som de kalder det så jeg skal ud af søge job....

Anmeld

18. december 2010

Carina1977

CamillaRH skriver:

Hej alle sammen

Hvornår startede jeres små i dagpleje/vuggestue?

Har fået brev om der er en plads til Malik
fra d. 1/2-2011. (dagpleje) der er han 9mdr ++.

«SYNES DET TIDLIGT!.
- overvejer lidt at takke nej, meeen måske bare
mig som har svært ved at give slip?

iiihh, hjælp tøser.

Min søn var 13½ måned og det var egentlig først der han var klar til at komme i vuggestue.

Dengang jeg i sin tid fik min søn, havde man ikke 1 års barsel, nej man havde kun ½ år. Jeg var bare så heldig at jeg så opfyldte kriterierne for at kunne gå på forældreorlov, så der fik jeg lige ½ år ekstra med ham, dog med en meget lav indtægt. men det var vigtigt for mig, at han ikke kom for tidligt afsted. Jeg ville aldrig have kunnet bære, hvis han allerede havde skullet være i vuggestue, da han var ½ år.

Jeg synes det er SÅ godt, at de ændrede det til 1 års barsel.

Anmeld

18. december 2010

Gittemor09

sofie startede i dp da hun var 7½ måned.. og har aldrig haft en gladere og mere træt pige om eftermiddagen.... det har både hjulpet hende og mig, da jeg er alene med hende.. og det kun var mor der duede.. det er det stadig.. men efter hun er kommet hjem fra dagpleje..

og var også på kontanthjælp... så havde 4 ugers barsel før fødsel og 42 uger efter..!! så 46 uger i alt..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.