Er det rigtigt eller forkert?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. december 2010

Oliver,Troia&Wictor

Anonym skriver:

Jeg synes egentlig det er ok det du gør.. med at tage guffe fra hende. Jeg mener dog ikke de 2 andre skal straffes for at hun gør noget i ikke mener er okay. Vi andre bliver jo heller ikke straffet fordi nogen andre begår en forbrydelse hvis du forstår hvad jeg mener. I stedet lære de 2 andre nok bare at blive sure på hende fordi hun er skyld i de også bliver straffet og det er ikke okay. Hun skal lære at der er konskvenser af hendes handlinger og at hun selv må lære af de konsekvenser og fdrage sine erfaringer.

tak for svar....

og jeg kan godt forstå du smed ham i seng, det havde jeg oz gjort hvis nogle af ungerne spyttede mad udover bordet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. december 2010

Anonym trådstarter

jcmoller skriver:

tak for svar....

og jeg kan godt forstå du smed ham i seng, det havde jeg oz gjort hvis nogle af ungerne spyttede mad udover bordet...

ja det gjorde vi der.. men vi gør det ikke igen.. en anden gang kan han forlade bordet og gå på sit værelse indtil en af os henter ham ud igen og vi lige får en snak om hvad han gjorde som ikke var okay

Anmeld

23. december 2010

Oliver,Troia&Wictor

Anonym skriver:

ja det gjorde vi der.. men vi gør det ikke igen.. en anden gang kan han forlade bordet og gå på sit værelse indtil en af os henter ham ud igen og vi lige får en snak om hvad han gjorde som ikke var okay

netop vi bruger heller ikke sengen mere, så fjjerner vi musikken eller filmen når de skal sove...

Anmeld

23. december 2010

Anonym trådstarter

jcmoller skriver:

netop vi bruger heller ikke sengen mere, så fjjerner vi musikken eller filmen når de skal sove...

Tror jeg også er en meget bedre ide

Anmeld

23. december 2010

Oliver,Troia&Wictor

Anonym skriver:

Tror jeg også er en meget bedre ide

ja oz mig:O)

Anmeld

23. december 2010

Carina1977

Anonym skriver:

Er enige med dig... vi tvinger ham nu heller aldrig til at spise noget han ikke kan lide.. men han skal smage det og opføre sig ordentligt ved bordet.

Hvis du er trådstarter, så var det nu også den opfattelse jeg havde af dig

jeg kom blot med mine erfaringer, og de virker

Jeg er absolut enig i at det er unødvendigt at servere noget andet for dem. tror personligt det måske kunne fremme deres kræsen-hed eller hvad man nu kalder det. I stedet må man jo tilbyde dem maden. Hvis de ikke kan lide det, så kan man jo vente nogle uger eller måneder, og så prøve at tilbyde det igen. Deres smagsløg ændrer sig hele tiden....eller hvad de ikke kan lide den ene dag, kan de måske lide på et senere tidspunkt  Man skal i hvert fald ikke give op, men nok have lidt tålmodighed hehe

selvfølgelig er det ikke i orden at sidde og spytte maden ud. det har min søn nu heller aldrig gjort, og ja så bliver man nødt til at give dem en konsekvens, vel og mærket at man har advaret dem først. Og så er det fint at bede dem om at forlade bordet

Jeg tror nu nok du ved, hvad du vil gøre for fremtiden...og husk det der føles rigtigt for dig, er også det rigtige at gøre. det vigtigste er at man viser barnet at man mener det og har det godt med det man nu gør. Jeg synes det er superflot at du spørger om råd herinde. Det fortæller da også at du vil det bedste for dit barn og ønsker at finde muligheder fremfor begrænsninger.

Pøj pøj med det og rigtig glædelig jul

Anmeld

23. december 2010

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Hvis du er trådstarter, så var det nu også den opfattelse jeg havde af dig

jeg kom blot med mine erfaringer, og de virker

Jeg er absolut enig i at det er unødvendigt at servere noget andet for dem. tror personligt det måske kunne fremme deres kræsen-hed eller hvad man nu kalder det. I stedet må man jo tilbyde dem maden. Hvis de ikke kan lide det, så kan man jo vente nogle uger eller måneder, og så prøve at tilbyde det igen. Deres smagsløg ændrer sig hele tiden....eller hvad de ikke kan lide den ene dag, kan de måske lide på et senere tidspunkt  Man skal i hvert fald ikke give op, men nok have lidt tålmodighed hehe

selvfølgelig er det ikke i orden at sidde og spytte maden ud. det har min søn nu heller aldrig gjort, og ja så bliver man nødt til at give dem en konsekvens, vel og mærket at man har advaret dem først. Og så er det fint at bede dem om at forlade bordet

Jeg tror nu nok du ved, hvad du vil gøre for fremtiden...og husk det der føles rigtigt for dig, er også det rigtige at gøre. det vigtigste er at man viser barnet at man mener det og har det godt med det man nu gør. Jeg synes det er superflot at du spørger om råd herinde. Det fortæller da også at du vil det bedste for dit barn og ønsker at finde muligheder fremfor begrænsninger.

Pøj pøj med det og rigtig glædelig jul

Jeg er Ts, tror måske jeg misforstod dit første indlæg.. gør man nok hurtigt hvis man føler sig angrebet lidt når man i virkeligheden bare søger lidt råd. Men tak for dine indlæg og jeg ønsker også dig og din familie en vidunderlig jul

Anmeld

23. december 2010

Carina1977

Anonym skriver:

Jeg er Ts, tror måske jeg misforstod dit første indlæg.. gør man nok hurtigt hvis man føler sig angrebet lidt når man i virkeligheden bare søger lidt råd. Men tak for dine indlæg og jeg ønsker også dig og din familie en vidunderlig jul

Jeg kender det

Og tak

Nu bliver julemaden ikke spyttet ud imorgen, vel? Sorry pjaaaat hehe

Anmeld

24. december 2010

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Jeg kender det

Og tak

Nu bliver julemaden ikke spyttet ud imorgen, vel? Sorry pjaaaat hehe

hahaha nej desværre ikke.. ville nsæten ønske det men lillemanden er hos sin far i år

Anmeld

24. december 2010

sandratobias

Nu har jeg ikk læst alle svar... 

Men her ved oz, da får Tobias og vide han ska smage på tingene 1 gang, før han kan sige han ikk kan lide det.. Og kan han så ikk lide det vurdere vi, hvormeget han har spist i løbet af dagen, og om han så ska tilbydes noget andet med det samme.. Det sker dog sjældent han får noget lige efter vi har spist... højst ½ time efter.. Så han ikk forventer, at man bar kan sige man ikk kan lide det og så få noget andet.. 

Men her bliver man siddende til alle er færdig... Og har han en opførsel med at smide med maden osv. så får han og vide 3 gange han ska sidde ordentligt... Efter 3. gang får han at vide 1 gang at gør han det igen, så kommer han på værelset på en time-out i 3 min..
Når de 3 min er gået eller ca (for det meste mindre) så blir han hentet, og spurgt om han kan sidde ordentligt og spise... Og er svaret nej får han og vide han kan blive siddende lidt længere (1 min tid), og er svaret ja så kan han komme ind igen... Men han får så forklaret hvorfor han er kommet på værelset, og hvis han f.eks. smider med maden igen, så kommer han på værelset igen, fordi vi ikk vil have han sidder sådan.. Det plejer at virke her... 

Tobias blir 4 til april...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.