Frikadeller

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Carina1977

KajaHH skriver:

Jeg kommer nogle gange allehånde i, ikke mere end ca. 1 tsk til 500 g fars.

Ellers kommer jeg friske championg i helt fint hakket, det smager virkelig godt, den eneste ulempe der er ved det, er at de ikke kan gemmes og lunes igen

Ja tror jeg lader være med at putte det i så. Vi er nemlig kun 2 personer, så vi kan ikke æde så mange på een gang hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

lulleh

jeg plejer at at lave dem med.
-løg, hvidløg, persille, salt og peber ..
- Og emma som ikke rigtig vil spise elsker dem.. kun Marie's ikke fars.

Anmeld

15. december 2010

Carina1977

Det blev til de bedste frikadeller jeg nogensinde havde lavet. Mark synes i hvert fald de var rigtig lækre

Jeg tog: svinefars, mel, æg, salt, peber, barbecue-krydderi, dansk-vand, løg, hvidløg og persille.

Endelig fik jeg lavet nogle frikadeller, der smager af noget

Vi fik så kartofler og persillesovs til.

Anmeld

15. december 2010

nattergalen

Dinna88 skriver:

Haha, ja okay

Hej Dinna.. Er det mon muligt at bede om opskriften på dine kartoffelfrikadeller?? Det lyder rigtig lækkert 

Anmeld

15. december 2010

Assi

put pistacienødder og tørrede tranebær i -det smager så godt!

Anmeld

15. december 2010

Dinna88

nattergalen skriver:

Hej Dinna.. Er det mon muligt at bede om opskriften på dine kartoffelfrikadeller?? Det lyder rigtig lækkert 

Jada! Jeg har brugt denne opskrift som udgangspunkt:

http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-latkes-kartoffel-deller=142

Jeg brugte ikke selleri men gulerødder - du må for guds skyld rive dem groft, ellers bliver det bare én stor klat halvflydende snask. har ødelagt dem mange gange ved det, hehe. Og så skal du måske putte et æg i (spiser jeg ikke, men jeg ved det har hjulpet min mor med at få det til at hænge bedre sammen)

Og så har jeg taget det lidt på må og få med ingredienserne, puttet forskellige krydderier i osv.

Jeg håber de bliver gode!

Anmeld

15. december 2010

Ni-ko-li-ne

når jeg laver frikadeller putter jeg følgende i:

hakket kalv og flæsk

salt (evt. sellerisalt)

peber

et fed hvidløg

evt hakket persille

evt fint revne gulerødder

vand eller mæl

havregryn

hvis ikke havregrynen er nok til at binde det ordentligt sammen, så bruger jeg en anelse speltmel

Anmeld

15. december 2010

Ni-ko-li-ne

Dinna88 skriver:

Jada! Jeg har brugt denne opskrift som udgangspunkt:

http://vegetarkontakt.dk/?opskrift-latkes-kartoffel-deller=142

Jeg brugte ikke selleri men gulerødder - du må for guds skyld rive dem groft, ellers bliver det bare én stor klat halvflydende snask. har ødelagt dem mange gange ved det, hehe. Og så skal du måske putte et æg i (spiser jeg ikke, men jeg ved det har hjulpet min mor med at få det til at hænge bedre sammen)

Og så har jeg taget det lidt på må og få med ingredienserne, puttet forskellige krydderier i osv.

Jeg håber de bliver gode!

DET lyder dælmer godt nok LÆKKERT!

Anmeld

15. december 2010

Dinna88

Ni-ko-li-ne skriver:

DET lyder dælmer godt nok LÆKKERT!

Det er de bedste af slagsen jeg har lavet Men rødbedefrikadellerne er nu også gode!

Anmeld

15. december 2010

Ni-ko-li-ne

Dinna88 skriver:

Det er de bedste af slagsen jeg har lavet Men rødbedefrikadellerne er nu også gode!

hmmm men det er med rå rødbeder ikke? hmmm det er jeg ikke pjattet med, jo i små små mængder:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.