Folk får mig til at miste glæden over min lille pige i maven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. december 2010

Benjamins'mor

Nu har jeg ikke født endnu, har termin om 14 dage. Men jeg har også fået alle de latterlige kommentare, ikke fra familie eller noget. Men fra klasse kammerater osv. ''Ved du godt du ødelægger dig selv?'', ''Ved du godt du sprækker ved fødslen?'', ''Er du nu sikker på du kan klare det?''. Men som min mor har sagt til mig under hele min graviditet, luk det ind af det ene øre og ud af det andet. Tænk det ikke engang igennem. Bare tænk ''Nøj, hvor er du dum at høre på''. Det gjorde jeg. Min mor sagde ''Selvfølgelig kan du klare det, det ved de andre jo ikke noget om, måske er de bare misundelige over det ikke er dem.''

Og selvfølgelig kan du klare det, det kan stort set alle mennesker. Vi er skabt til at få børn og vi er skabt til at skulle klare det store ansvar.

God jul herfra.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. december 2010

Minmio

Ååårh, folk og deres dumme kommentarer.  Jeg plejede altid bare at svare, hvis alle andre kan klare det, så kan jeg vel også.

Nu hvor vi venter vores andet barn, siger maaaaange : I ønsker jer sikkert en dreng, for I har jo en pige i forvejen.

NEJ! Vi er LIGEGLADE. Dreng eller pige, bare vores barn er sund og rask.

Anmeld

14. december 2010

Pige2009

Glem dem - de skulle da skamme sig. Måske er de misundelige over, at I skal være forældre

Nyd din graviditet og glæd dig til hun kommer - det er fantastisk at være mor

Anmeld

14. december 2010

klmf

Det ER pissehårdt nogle gange...

Men det er det bedste der nogensinde er sket for Lars og jeg. Den kærlighed man føler for sådan et lille menneske er simpelthen ubeskrivelig. I får mange bekymringer ja, det kommer vist med titlen som mor og far, men hold da op hvor får I også mange glæder. Det er så sjovt at se dem blive større og begynde at kunne en masse ting.

Jeg vil hellere sige, glæd jer og nyyyyyyyd tiden mens I har sådan en lille bette baby og mens du er på barsel. Den tid er helt unik og kommer aldrig tilbage.

Men ja - jeg ville da nogle gange gøre ALT for at sove mere end tre timer i streg. Og så er det at pasning hos mormor og morfar kommer ind i billedet herhjemem

Anmeld

14. december 2010

Gaia

Anonym skriver:

TUSIND TAK for dit indlæg!!!! Sidder med tårere i øjnene.. så dejlig at høre/læse..

det var da så lidt

Anmeld

14. december 2010

maria_wlt

Kan godt se at mange har skrevet men vil da lige gi min mening også..

Og jeg vil sige det på godt dansk.. OP I RØVEN MED DE KOMMENTAR 

Jeg venter nummer 2 og der bliver kun 16 mdr imellem.. Ja det er allerede hårdt nu, og bliver nok ikk nemmere når de er to små.. Men vi skal sku nok overleve og det skal ungerne nok også 

Anmeld

14. december 2010

Gaia

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Så godt skrevet og formuleret!

tak tak

Anmeld

14. december 2010

Aves..

Anonym skriver:

Jeg er gravid i uge 32 og elsker bare min lille pige i maven.. men stort set siden jeg blev gravid har folk bare ødelagt det for mig/os..

Alle siger: "puha det bliver hårdt", eller "ja så får i jeres at se til", "det er sååååå dyrt at have børn", "nyd det nu inden du føder, fordi DER slutter det", "Nyd at i kan sove længe inden hun kommer" osv osv.. 

Er bare så ked af det.. Vi har ok økonomi, hus, stor have, bil og bor på landet.. har masser af tilbyde en lille.. + selvfølgelig masser af kærlighed.. Elsker min kæreste overalt på jorden og det er virkelig noget vi gerne vil.. Men begynder at tænke, kan vi nu klare det, ødelægger det vores forhold, bliver tingene nu helt anderledes.. har vi energi nok til det og overskud?

Årh hvorfor kan folk ikke bare være glade på vores vegne.. og hvorfor har de egentlig selv børn når de siger sådan..

Jeg ville sige til disse mennesker at deres udsagn jo tydeligt afspejler hvordan de har det med at have børn.

Jeg er alene med tre børn og jeg synes ikke det er hårdt, jeg mangler ikke noget, jo tid, men omvendt så nyder jeg den tid jeg har det gjorde jeg ikke da jeg bare havde al den tid jeg ønskede.

Men altså, når mennesker siger noget så afspejler det jo deres verden..

Anmeld

14. december 2010

Anonym trådstarter

Jildes skriver:

Jeg ville sige til disse mennesker at deres udsagn jo tydeligt afspejler hvordan de har det med at have børn.

Jeg er alene med tre børn og jeg synes ikke det er hårdt, jeg mangler ikke noget, jo tid, men omvendt så nyder jeg den tid jeg har det gjorde jeg ikke da jeg bare havde al den tid jeg ønskede.

Men altså, når mennesker siger noget så afspejler det jo deres verden..

Ja det er rigtig!! Det er lige præcis hvad det gør..  og egentlig også det der gør det endnu mere trist.. For ind direte snakker de jo negativt om deres børn..

Anmeld

14. december 2010

tinasmor

Jeg synes faktisk aldrig der var nogle der sagde noget til os (andet end at vi skulle nyde den sidste tid vi havde) og set i bakspejlet er det jo rigtig nok. rejser bare os to, og romantiske restaurant besøg er meget sjældnet (rejser- bare os- først om 18 år

Nu er jeg gravid med nr 2 og der tænker jeg faktisk selv alle de ting du siger som folk kommentere for dig. Det er nok fordi jeg i forvejen nogle gange er totalt smadret når jeg går i seng. Så tænker jeg nogle gange: Hvad har du dog gjort siden du vil det hele igennem igen

Jeg tror folk der siger det til dig, ikke gør det for at skramme dig, men bare fordi de måske er i en hård periode med egne børn, eller havde en dårlig start med deres (kolik eller lign) bare ryst at det og lad det gå ind af et øre og ud af et andet og sig at du da bare glæder dig helt vildt til at blive mor.

held og lykke med det hele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.