Rosa skriver:
Jamen jeg melder mig da gerne på banen - dette er nemlig en af mine kæpheste! 
Jeg tror overhovedet ikke på det spirituelle/alternative. Jeg tror derimod på ufatteligt intuitive mennesker som er så dygtige til at opfange signaler, dufte, kropssprog m.m. hos andre mennesker at de slev TROR at de har særlige evner. Jeg tror også på heldige gæt, og på at vi ofte drømmer/får fornemmelser som vi glemmer igen - undtagen når de går i opfyldelse, for så husker hjernen dem pludselig og man føler at man "vidste ting" på forhånd. Ingen hokus pokus, men en masse finfølelse, intuition og mikrofornemmelse for andre mennesker.
Jeg kom gennem hele min barn- og ungdom i det alternative miljø og har familiemedlemmer som er alt fra kinesiologer til nummerologer og healere og clairvoyante. Og jeg tror ikke på NOGET af det længere. Hyggelige og spændende (jo-jo!) selskabslege der som alt muligt andet er baseret på intuition og skjulte signaler.
Jeg har kendt til det på nært hold i 27år og været dybt fascineret, især da jeg var yngre, men jeg har endnu ikke mødt EN ENESTE hvor det de sagde ikke kunne forklares bedre og mere sansynligt af videnskaben. Det er simpelthen oftere et spørgsmål om heldige gæt og menneskekundskaber end ånder. Og man skal passe på for folk kan blive temmelig stødt når man prøver at "tage deres tro fra dem", som min dejlige svigermor sagde da jeg pillede ved hendes forestillinger om engle 
Mvh
Rosa
Du har bestemt ret, men som min mand siger: Et liv sammen med Sussie, ryster ens grundvold uanset hvor fornægtende man er".

Jeg hører ikke til de der som sådan arbejder med spirituelle væsener, kun hvis jeg møder dem på min vej.
Jeg har åndelige guides jeg kan trække på, men bruger dem ekstremt sjældent.
Når jeg sender afdøde videre, kan jeg gøre det uden de store fix-faxerier og gør ikke noget stort væsen ud af det.
For mig og mange andre i den "gruppe", jeg arbejder sammen med, så betyder det intet hvad folk tror eller ikke tror, vi ved hvad vi kan og vi udfører det arbejde vi er sat til at lave.
Vi skilter ikke stort med vores evner, men accepterer dem og bruger dem til glæde for verden og andre mennesker, og derigennem os selv.
Om man så vil tolke vores evner som det ene eller det andet, kommer ud på et, nemlig resultatet på bundlinjen, og det resultat skulle gerne give andre ro i deres sind og krop.

Anmeld