Uh, rigtig godt emne!
Jeg er.. ikke noget lige nu, men det jeg "kan" eller ikke kan, er noget i retningen af at høre, mærke og føle de afdøde.. Mit første minde omkring det var jeg omkring 10 år.. Men jeg følte, og føler stadig ikke, at det er noget jeg kan gå ind i. Jeg er mentalt for svag, så jeg bliver bange og det tiltrækker negativ energi hvis du spørger mig.. Jeg har ofte sådan en "klikken" i øret, og en dame jeg kender, hun er clairvoyant og alt muligt i én stor pærevælling (altså, by NATURE) siger at det er de afdøde der "banker på", vil have min opmærksomhed. Men jeg lytter ikke, må jeg ærligt indrømme...Føler ikke jeg er i stand til det. Måske kan jeg en dag tage opgaven på mig. Men ikke nu.
Synes det ville være spændende at høre om der måske er nogle der absolut ikke tror på sådan noget hokus pokus??
Moone.
Jamen jeg melder mig da gerne på banen - dette er nemlig en af mine kæpheste! 
Jeg tror overhovedet ikke på det spirituelle/alternative. Jeg tror derimod på ufatteligt intuitive mennesker som er så dygtige til at opfange signaler, dufte, kropssprog m.m. hos andre mennesker at de slev TROR at de har særlige evner. Jeg tror også på heldige gæt, og på at vi ofte drømmer/får fornemmelser som vi glemmer igen - undtagen når de går i opfyldelse, for så husker hjernen dem pludselig og man føler at man "vidste ting" på forhånd. Ingen hokus pokus, men en masse finfølelse, intuition og mikrofornemmelse for andre mennesker.
Jeg kom gennem hele min barn- og ungdom i det alternative miljø og har familiemedlemmer som er alt fra kinesiologer til nummerologer og healere og clairvoyante. Og jeg tror ikke på NOGET af det længere. Hyggelige og spændende (jo-jo!) selskabslege der som alt muligt andet er baseret på intuition og skjulte signaler.
Jeg har kendt til det på nært hold i 27år og været dybt fascineret, især da jeg var yngre, men jeg har endnu ikke mødt EN ENESTE hvor det de sagde ikke kunne forklares bedre og mere sansynligt af videnskaben. Det er simpelthen oftere et spørgsmål om heldige gæt og menneskekundskaber end ånder. Og man skal passe på for folk kan blive temmelig stødt når man prøver at "tage deres tro fra dem", som min dejlige svigermor sagde da jeg pillede ved hendes forestillinger om engle 
Mvh
Rosa
Anmeld