ALT til baby for 5000 kr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Carina1977

MatildeS skriver:

Ansvar? Forstår ikke hvad du mener?

Det er jo ikke fair at hun betaler alting mens han intet betaler. Det er jo ligesom også hans barn. Så jeg kan faktisk godt forstå, hvis hun forventer at han også spæder lidt til

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Anonym trådstarter

MatildeS skriver:

Ansvar? Forstår ikke hvad du mener?

Mener bare, hvis manden ikke betaler en en øre til sit barn, for han et indtryk at det ikke koster noget at havde børn..

- ligesom han har lige nu...

Anmeld

13. december 2010

Nattøs

Anonym skriver:

Er helt enig

hehe godt at få medhold

Anmeld

13. december 2010

Lillefe

Anonym skriver:

Jeg ved virkelig ikke hvad han har i tankerne, Måske at der er massert af tid til at købe det. Selvom en måned nu, ikke er ret længe. i mellem tiden skal vi flytte, så han for da travlt hvis det er sådan han tænker.

Det er hans barn.

Tror ikke han har sat sig ind i hvad der skal til, hvad der skal købes inden barnet kommer!

Det er virkeligt skræmende.. virkeligt..  herfra

Anmeld

13. december 2010

Mullebergen

Anonym skriver:

Mener bare, hvis manden ikke betaler en en øre til sit barn, for han et indtryk at det ikke koster noget at havde børn..

- ligesom han har lige nu...

Jamen som sagt så synes jeg godt man kan få udstyr for 5000 kr, så han behøver jo ikke spæde til med en formue 

Anmeld

14. december 2010

Lillefe

tænk jeg kan slet ikke følge det der med jeg har købt og han har ikkke købt.. når man har et barn har man forhåbentligt begge købt! altså manden ved da også jeg sørger for tøj til børnene men så sørger han for de andre ting som mad og gaver hvis det er det... og hvis jeg syntes han skal købe det med hans kort så siger jeg det.. *G* men ellers overføre jeg bare fra hans konto til min.

Anmeld

14. december 2010

MariaJ

Anonym skriver:

Han sidder rigtig meget på gul og gratis. Nævner jeg nogle af de baby ting vi bla. mangler går han derind og siger ork, det er da billigt!

Men hvorfor skal baby havde det billigste, og mest slidte som muligt, når man selv køber mærkevare som fx. computer, tlf. og tøj til sig selv. Det er fuldstændig det samme i mine øjne.

Orker bare ikke at tage den diskution med ham.

Men den er du nok nødt til at tage, for det er jo det det handler om, så vidt jeg forstår det du skriver her.

Jeg kan sagtens forstå, at du ikke vil have det billigste og mest slidte til jeres barn, men hvis det er DET I er uenige om, er det jo det I er nødt til at snakke om.

Maria

Anmeld

14. december 2010

Mullebergen

Perl skriver:

tænk jeg kan slet ikke følge det der med jeg har købt og han har ikkke købt.. når man har et barn har man forhåbentligt begge købt! altså manden ved da også jeg sørger for tøj til børnene men så sørger han for de andre ting som mad og gaver hvis det er det... og hvis jeg syntes han skal købe det med hans kort så siger jeg det.. *G* men ellers overføre jeg bare fra hans konto til min.

Sådan er man jo så forskellige.

Vi har ikke fælles økonomi og kommer aldrig til at have det og han skal slet ikke have adgang til min konto 

Her 2. gang ville jeg have en ny barnevogn og så er det jo helt fair at jeg betalte størstedelen af den -Ellers kunne vi jo bare have brugt den gamle, selvom den er noget skrammel.

Anmeld

14. december 2010

Silvermist

Mon ikke at hans holdning og stædighed ændrer sig lidt når baby er ankommet? Min mand ændrede sig ihvertfald meget efter at vores første datter kom til verden. Så gik det virkelig op for ham.

Med hensyn til dit spørgsmål, så er ALT jo et yderst stort ord. Måske ikke liiige alt til baby, men I kan da komme meget langt for dette beløb. Man kan få rigtig meget til baby for små penge - også pæne brugte ting. Jeg synes skam at det er fornuftigt nok at undersøge de diverse sider med brugte ting, hvem ved om man falder over noget og bliver positivt overrasket?

I starten er der selvfølgelig mange ting der skal anskaffes og køber man det hele fra nyt, tja så bliver det et meget dyrt show. Men måske kunne I finde en mellemvej? Lav evt. en liste over alle de ting i mangler i starten. Hvad må alle de diverse ting max. koste?, skal de være nye el. må de være brugte, selvfølgelig i en pæn stand? osv. Så bliver der forhåbentlig færre øv-overraskelser, uenigheder og frustrationer at støde på - måske fører det endda til en hyggelig baby-shoppingtur som I begge to vil komme til at nyde.

Jeg prøver på ingen måde at kritisere dig. Jeg skam kan rigtig godt forstå at du synes at det er øv at din mand ikke bidrager med noget, indtil videre. Det er selvfølgelig ikke fair, men forhåbentlig kan det nå at ændre sig.

Og selvfølgelig vil du gerne have nye og fancy ting til baby. Det kender jeg alt til

Held og lykke med det hele. Jeg håber at I finder en løsning

Anmeld

14. december 2010

Lou87

Åhh hvor irriterende du skal tænke på sådan noget nu..
Du sku jo bare ha tid til og nyde din graviditet og ikk stresse sådan!

Kan blive lidt sur på sådan nogle mænd der ikk rigtig "fatter" hvad der foregår og ikk sørger for og hjælpe til.. Også med indkøb og penge. Der er ikk noget værre end penge til og starte et skænderi.
MEN synes nu det burde være en selvfølge man deles om udgifterne til sit barn!? ... Ønsker han ikke sit barn en ordentlig start?...
(uanset planlagt eller ej og om man har tænkt på der er råd.. for nu er situationen som den er og det ka ikk laves om)

Men blot for at hjælpe lidt på vej.. (min er 4 mdr nu)
Du behøves ikk alt fra start og her er råd til billige steder vi har haft brugt:

Bilka havde væghængt puslebord på tilbud til 700 kr (hænger nedenunder, da vi bor i to etager)
Vi købte dog også et til hendes eget værelse efterfølgende, et baby sam havde på tilbud til 300 kr. (et stående et med hylder under)
Vores barnevogn fik vi, men koster kun 2000 kr fra bilka. Inkl lift og to madrasser. Gav 280 kr for insektnet plus regnslag. (ved det kan fåes billigere, vores regnslag var der motiv på)
Vores vugge kostede 1000 kr plus tilbehør, men det fandt jeg billigt brugt. (HUSK madrassen helst ikk må være brugt før! ..)
Men du kan sagtens finde billigere seng, blandt andet har vi kig på tremmeseng til 600 kr fra ikea til når hun er større.. men det ka du sagtens starte med og så bare sætte liften ned i til og starte med.
Kravlegården er brugt og fundet til 500 kr (ka du sagtens få billigere, var kun fordi jeg VILLE ha en rund en) plus hertil aktivitetstæppe også fundet brugt, meget billigt.
Autostol er ny og fundet i bilka til 500 kr
Badekar osv lign tilbehør er heller ikk dyrt, bilka har haft tilbud på det til 10-40 kr engang.. og ofte kan du finde nyt til 100 kr.
Meget mere (udover tøj/legetøj og sådan som du også ka finde billigt brugt, ofte i sækkevis til ingen penge.. ) ska du ikk bruge.

Skråstol er go, men må først bruges fra de er ca 2 mån mener jeg. så kan også vente.. og kan findes til ingen penge også fra ny! hvis du altså ikk har krav til dem med der ska være musik osv i.

Klapvogn, kravlegård og højstol, møbler osv.. det kan sagtens vente .. og så kan du købe det efterhånds som du får børneydelse.

Så ja - det kan sagtens gøres til de 5000 kr.. men self ville det være rart man ku forkæle sin lille guldklump lidt mere.
Vi må håbe han kommer til den virkelig verden snart og vil ofre lidt mere på jeres kommende barn. Føler med dig held og lykke

Håber du kan bruge nogle af tipsene til nye billige ting.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.