Åhh hvor irriterende du skal tænke på sådan noget nu..
Du sku jo bare ha tid til og nyde din graviditet og ikk stresse sådan!
Kan blive lidt sur på sådan nogle mænd der ikk rigtig "fatter" hvad der foregår og ikk sørger for og hjælpe til.. Også med indkøb og penge. Der er ikk noget værre end penge til og starte et skænderi.
MEN synes nu det burde være en selvfølge man deles om udgifterne til sit barn!? ... Ønsker han ikke sit barn en ordentlig start?...
(uanset planlagt eller ej og om man har tænkt på der er råd.. for nu er situationen som den er og det ka ikk laves om)
Men blot for at hjælpe lidt på vej.. (min er 4 mdr nu)
Du behøves ikk alt fra start og her er råd til billige steder vi har haft brugt:
Bilka havde væghængt puslebord på tilbud til 700 kr (hænger nedenunder, da vi bor i to etager)
Vi købte dog også et til hendes eget værelse efterfølgende, et baby sam havde på tilbud til 300 kr. (et stående et med hylder under)
Vores barnevogn fik vi, men koster kun 2000 kr fra bilka. Inkl lift og to madrasser. Gav 280 kr for insektnet plus regnslag. (ved det kan fåes billigere, vores regnslag var der motiv på)
Vores vugge kostede 1000 kr plus tilbehør, men det fandt jeg billigt brugt. (HUSK madrassen helst ikk må være brugt før! ..)
Men du kan sagtens finde billigere seng, blandt andet har vi kig på tremmeseng til 600 kr fra ikea til når hun er større.. men det ka du sagtens starte med og så bare sætte liften ned i til og starte med.
Kravlegården er brugt og fundet til 500 kr (ka du sagtens få billigere, var kun fordi jeg VILLE ha en rund en) plus hertil aktivitetstæppe også fundet brugt, meget billigt.
Autostol er ny og fundet i bilka til 500 kr
Badekar osv lign tilbehør er heller ikk dyrt, bilka har haft tilbud på det til 10-40 kr engang.. og ofte kan du finde nyt til 100 kr.
Meget mere (udover tøj/legetøj og sådan som du også ka finde billigt brugt, ofte i sækkevis til ingen penge.. ) ska du ikk bruge.
Skråstol er go, men må først bruges fra de er ca 2 mån mener jeg. så kan også vente.. og kan findes til ingen penge også fra ny! hvis du altså ikk har krav til dem med der ska være musik osv i.
Klapvogn, kravlegård og højstol, møbler osv.. det kan sagtens vente .. og så kan du købe det efterhånds som du får børneydelse.
Så ja - det kan sagtens gøres til de 5000 kr.. men self ville det være rart man ku forkæle sin lille guldklump lidt mere.
Vi må håbe han kommer til den virkelig verden snart og vil ofre lidt mere på jeres kommende barn. Føler med dig
held og lykke 
Håber du kan bruge nogle af tipsene til nye billige ting.
Anmeld