ALT til baby for 5000 kr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.655 visninger
44 svar
0 synes godt om
13. december 2010

Anonym trådstarter

Ja, som overskriften lyder sidder min kæreste lige nu og fortæller mig at man kan få ALT til babyen for 5000kr. ALT!

Jeg spørger bare - meget meget uforstående overfor de ord. Kan det overhovedet lade sig gøre???

- Uden bekende man for af eller gode venner og familie til at give gaver!

Han har ikke brugt 1 kr. endnu på baby ting - jo han har købt en bamse til hende. Tror han prøver på at fortælle mig jeg ingen kontrol har over mit minus på kontoen..

( det skal også lige siges at han er uddannet og for fuld løn, jeg er ikke uddannet og for det som svare til SU med barn )

Jeg har termin den 6.2.2011 og vi mangler stadig rigtig mange ting, trods jeg har købt en del. Det meste af det brugt. har nok købt for ca. 1000kr nyt.

Hvordan forklarer man ham på en ordenlig måde at det koster penge at have børn - OG forberedelserne koster også!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Mullebergen

Jeg vil give din mand ret, det behøver ikke være så dyrt at få børn.

Man kan få rigtig mange pæne brugte ting, alt fra barnevogne til tøj.

Anmeld

13. december 2010

Nattøs

Har han set et eller andet vildt billigt tilbud? eller fundet noget på gul og gratis? eller i en genbrug? 

For synes da det lyder vildt billigt og er det kun et halvt barn? tror du ikke han driller dig lidt?

Anmeld

13. december 2010

Loa

Det kommer nok an på hvad du mener med ALT. For rigtig rigtig meget kan fåes for 5000 hvis man køber brugt. Men igen, seng/vugge, pusleplads, barnevogn, tøj og alle "små" ting løber jo hurtigt op.....

Anmeld

13. december 2010

LR85

Puuha, ja det er godt nok et svært spørgsmål.

Det kommer jo an på hvordan man vil have det, vi var heldige a købe en samlet pakke med barnevogn, alarmer, bæresele, seng, puslebord, pusletasker, legetæpper og AALT muligt for 3500. Så manglede vi umiddelbart kun tøj.

Så jeg tror faktisk vi gjorde det for under de 5000, men fik jo også brugte ting.

Vi gik i babysam og kiggede på hvad det ville have kostet hvis vi ville have det fra nyt, og vi kom op på 20000-23000 kr.

Man kan umiddelbart gøre det så billigt som man vil.

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

MatildeS skriver:

Jeg vil give din mand ret, det behøver ikke være så dyrt at få børn.

Man kan få rigtig mange pæne brugte ting, alt fra barnevogne til tøj.

Det har du fuldstændig ret i. Som jeg skriver har jeg også været nød til at købe stort set det meste indtil videre brugt pga. MIN økonomi ikke rækker til mere. Men er det fair fordi han har den holdning og ikke har sat sig ind i tingene hvad ALT vil koste i den sidste ende, at han ikke skal smide noget i puljen ?

Har du set de indkøbslister over nødvendige ting til baby.

- vil du påstå man kan få alt dette til 5000kr. ?

Anmeld

13. december 2010

Mullebergen

Anonym skriver:

Det har du fuldstændig ret i. Som jeg skriver har jeg også været nød til at købe stort set det meste indtil videre brugt pga. MIN økonomi ikke rækker til mere. Men er det fair fordi han har den holdning og ikke har sat sig ind i tingene hvad ALT vil koste i den sidste ende, at han ikke skal smide noget i puljen ?

Har du set de indkøbslister over nødvendige ting til baby.

- vil du påstå man kan få alt dette til 5000kr. ?

Ja, det vil jeg 

Jeg brugte ikke meget mere end omkring 5000 til mit første barn og han manglede ikke noget 

Man behøver jo ikke at købe ALT på én gang, meget af det som fx. tremmeseng kan man købe når barnet er kommet og man får den første børnefamilieydelse.

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

Nattøs skriver:

Har han set et eller andet vildt billigt tilbud? eller fundet noget på gul og gratis? eller i en genbrug? 

For synes da det lyder vildt billigt og er det kun et halvt barn? tror du ikke han driller dig lidt?

Han sidder rigtig meget på gul og gratis. Nævner jeg nogle af de baby ting vi bla. mangler går han derind og siger ork, det er da billigt!

Men hvorfor skal baby havde det billigste, og mest slidte som muligt, når man selv køber mærkevare som fx. computer, tlf. og tøj til sig selv. Det er fuldstændig det samme i mine øjne.

Orker bare ikke at tage den diskution med ham.

Anmeld

13. december 2010

Low

Hvis man søger nok og giver sig god til man man få mange ekstrem billige ting. Der er også mange der giver brugte ting væk ffordi det bare står og fylder. Men nogle gange skal man også være villig til at der er lidt transport. Det behøver ikke være dyrt at have børn, hvis bare man holder øje med gode tilbud og tænker over om alle de ting og udstyr man kan få om de er et must have. Det er mange ting man faktisk ikke behøver men som bare er smarte eller nemme for folk som har penge til det men ikke overskud. Det koster selvfølgelig penge at have en baby men ligefrem gratis at have en er det bestemt ikke. Bleer, de kan være dyre hvis man ikke køber de billige(i Lidl koster et pakke med 55 stk 50kr), vuggestue/børnehave er også dyre, tøj kan også være dyrt hvis man ikke giver sig tid til at finde de gode tilvud eller køber brugt tøj. Babysam har startpakker med barnevogn og det hele, det er super billigt.

Altså et barn er ikke gratis at have men det behøver bestemt heller ikke at være overdrevet dyrt.

Anmeld

13. december 2010

Anonym trådstarter

MatildeS skriver:

Ja, det vil jeg 

Jeg brugte ikke meget mere end omkring 5000 til mit første barn og han manglede ikke noget 

Man behøver jo ikke at købe ALT på én gang, meget af det som fx. tremmeseng kan man købe når barnet er kommet og man får den første børnefamilieydelse.

Jeg tør næsten ikke tro på at du ikke fik noget som helst af din familie og venner i gave til baby.

Det skal jo også regnes med.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.