lillespurv20 skriver:
præcis de ting du skriver er det der fare igennem mit hovede konstant

Det bliver det måske også ved med, sådan har jeg det ihvertfald og vi har ikke engang været tæt på kollission, men bare tanken.. især i det vejr vi har haft har vejene været ekstra glatte - herhjemme (ude på landet) er der ikke så mange biler, men når lillemanden skal over til sin dp skal vi krydse en befærdet hovedvej mellem Tørring og Vejle (13'eren) og på vores side ligger en kirke tæt ved vejen inden der fuldt stop og der har bilen haft virkelig svært ved at bremse lige op til 13'eren.. hvor der kører tonstunge lastbiler og en enkelt gang skred bilen hen af vejen selvom jeg al al magt pressede bremsen i bund og kørte ikke engang 40km/t og lige en meter måske mindre fra 13'eren fik jeg bremset den helt op og i samme nu kørte en lastbil forbi - den scene gik igennem mit hovede igen og igen.. og jeg tænkte på hvordan jeg helst ville have haft ramt bilen i så fald og at jeg var glad for Elias sad til den modsatte side på bagsædet og hvad nu hvis... og hjertet hamrede afsted og... puha...
bare tanken.
Min mand har et par gange kommet hjem fra arbejde hvor bilen enten havde kurret på vej hjem, bare på landevejen uden biler ned mod en å 500 m. fra vores hus - hvor han kom hjem og fik tårer i øjnene da han fortalte om det, fordi han bare i et splitsekund skulle vælge om han ville køre i grøften eller i åen.. det valg slap han for, da han blev på vejen men det var nok til at han blev så bange for ikke at komme hjem til os..
Jeg kan stadigvæk fange mig selv i at gengive situationer der kunne opstå når jeg skal ud at køre eller mens jeg kører.. for ligesom at være forberedt.. selvom det er umuligt...
Anmeld