Hvilken en skal man vælge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

TineA

Tak for alle svarene, jeg har lullet lidt rundt på ts og dba og ledt efter en Voksi , men uden det store held (endnu)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Loa

LauraLW skriver:

Det er svært at forklare, men det er jo en form for sovepose, hvor man folder noget dyne op over og hen over (som så mødes og bindes fast med snore). De skal jo ikke spændes fast som sådan, men de ligger rimelig trygt i sådan en.

Hvor gammel er din datter? For det kan stadig godt være at der er for meget "luft" omkring hende når hun sover, og det er derfor hun ligger så uroligt? Vilma sover rigtig godt i sin, og de sjældne gange hvor hun er helt utrøstelig herhjemme så hjælper det stadig at svøbe hende, eller lægge hende i voksien. (og hun er 8,5 mdr)

Hun er 5 måneder.... Og tror de første 2-2 1/2 måned af hendes liv svøbte vi hende fuldstændig ind for hun kunne sove...Men troede egentlig bare hun var vokset fra det.....

Men hun vender og drejer sig da konstant når hun sover og vågner 117 gange fordi hun så taber sutten hele tiden......

Anmeld

13. december 2010

Mette.

Loa skriver:

Men gør det virkelig så stor en forskel om det er uld eller ej? Jeg er nemlig sååååååå tæt på at bestille en voksi, men kan sgu ikke helt finde ud af om en slee bee eller drømmepose kan gøre det samme.... Tænker om der slet ingen forskel ellers er.... Ingen små finesser eller noget.....?

Jeg tillader mig også lige at svare.

Vi brugte dyne i barnevognen indtil for 1 måned siden. Vi købte en voksi, fordi vores datter ikke kunne holde varmen længere kun med dynen. Det er svært at sige om den er bedre, når man kun har prøvet Voksien, men jeg synes den er alle pengene værd! Den er super lækker, meget varm også har jeg læst i diverse test at det er den som er bedst til at temperatur regulerer sig selv. 

Anmeld

13. december 2010

Aves..

LauraLW skriver:

Har stemt Voksi, da det er den vi har, og vi vlagte den bevidst på grund af ulden. Mener dog siden jeg har læst at basson eller trille også laver nen med uld, den er bare billigere.

Hvorfor er folk forskrækket over ulden? Det er et genialt naturligt materiale der temperer selv, både når det er koldt og varmt. Vilma har kun en lille hue på, ellers intet ekstra tøj, og hun har aldrig været kold. Jo, den er lidt dyrere, men jeg ville til hver en tid ofre ekstra på at få sådan en dyne. - Uld er i øvrigt også selvrensende :-)

Derudover har jeg gode erfaringer med en kørepose fra 7am (le sac igloo), den er genial til klapvognen og vilma både sidder og sover rigtig godt i den.

Og så isolerer den nedefra...dun skal have luft imellem sig for at være optimal og være isolerende og det fungerer jo ikke så godt når børnene maser fjerene flade når de ligger på den.

Så ja, klart en voksi.

Anmeld

13. december 2010

MF<3

Jeg har også købt sleebee. Men det er pga prisen, også synes jeg den er udemærket. Der er dobbeltdyne i, hvor den ene sagtens kan tages ud til om sommeren. Jeg har ikke brugt min endnu, men min storebror og hans kæreste havde en til deres knægt, og den var de glade for.

Anmeld

5. januar 2011

TineA

Tilmeldt skriver:

Vi har en Sleebee, og den er min nr. 1 og det er baseret på prisen!! Lisa har  kun hue og vanter på, og så sit almindelige tøj.. Hun behøver ik en gang en ekstra trøje! Hun sover med begge dyner, og det er RIGELIGT varmt, så jeg kunne ik drømme om  at gi det 3 dobbelte for en Voksi....

Jeg købte en brugt til 150,- og så syede jeg selv et nyt betræk til den, og  den har skabt så meget misundelse i min MG!! griner..

Jeg kan sy et til dig, for 400,- plus materialer!

Stine og Lisa.

Jeg har først set dit indlæg nu , underligt Men hvor er den fin! Det kunne være du skulle sy at betræk til mig

Anmeld

6. januar 2011

Sismofytten

Jeg har svaret Slee-bee - eller ville gerne have svaret Drømmeposen, some r fra Føtex. Det er nemlig den, vi har. Det er som Slee-bee'en med ulddyner, men den har på intet tidspunkt svigtet. Vi brugte den hele sidste vinter, og også i denne vinter, hvor min datter er 1½ år, er den taget i brug. Vi startede ud med, at der var en dyne i, og da det begyndte at blive rigtig koldt, lagde vi begge dyner i. Men datter er godt og vel 80 cm lang, og kan uden problemer blive lukket helt tæt. Hun kommer ud i sit almindelig tøj, en lille hjelm og vanter, og er perfekt varm, når hun kommer op. Ved Drømmeposen og Slee-bee'en følger bærepladen med - det gør det ikke ved Voksi.

Jeg skal ikke kunne sige, om Voksien så er de flere penge værd, men jeg ville ikke give det. Jeg er på ingen måde skuffet over vores Drømmepose til 500kr.

Faktisk har jeg oplevet en dårlig situation fra en bekendt, som købte en brugt Voksi. Om sælger havde vasket den forkert eller gjort andet forkert, ved jeg ikke. Men hun gav altså 700 kr for en brugt Voksi, og den var så slap og flad, at hendes dreng nu sover ude i den i fleecedragt og stor hue og vanter. Så synes jeg jo ikke den er smart mere. Det fede ved poserne er jo netop, at man ikke skal gøre så meget i det med ekstra tøj, fleecedragter, flyverdragter osv.

Sismofytten

Anmeld

6. januar 2011

numsefisk

Profilbillede for numsefisk

Hvis man er gerne vil have med uld, så køb en trille. Den fås både med uld og alm.

Og koster ikke engang halvt så meget som voksi

http://miniministeren.blogspot.com/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.