læs og kommenter :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

frk Jensen

nutche skriver:

åbningstiderne er fastlagt ud fra det som min søns dp har åbent lige nu. derudover har jeg startet med de 48 timer om ugen.

dette sagt så er alting til diskution, og har "mine forældre" brug for længere åbningstid fx. om fredagen (som du nævner) ja så kan jeg sagtens holde åbent længere. jeg kan også sagtens åbne før tid, men jeg ved at de nærmeste byer kan nåes inden for denne tid, og vi har selv ikke haft nogen problemer (til trods for at min mand har 45 min på arbejde)

Men det her er ikk din søns dp.. det er DIN og dig der står for åbningstiderne...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Lone Jakobsen

Ungermann skriver:

Men det her er ikk din søns dp.. det er DIN og dig der står for åbningstiderne...

ja det kan der være noget om. så er spændt på hvad morgendagens forældre synes om det hele

ellers må jeg jo tilpasse det.

Anmeld

13. december 2010

BinaMor

nutche skriver:

ja det kan der være noget om. så er spændt på hvad morgendagens forældre synes om det hele

min tid. kommunedap lukkede 14.30.

men det var ikke lige det jeg ville. har du lavet hjemmeside? ku se da jeg søgte efter en privat dagpleje at flere havde sådan en.

Anmeld

13. december 2010

frk Jensen

nutche skriver:

Det kan jeg godt forstå du er.. det er da helt vildt spændende.
min søn skal skifte til en privat dp fra vuggestue.. hans nye dp mødre ( de er to "gamle" kommunale ansatte der nu har slået sig sammen, så de har ti børn i alt.. SÅ herligt.) eller den ene er bare så hippie agtig.. det er så fedt.. hun har åbnet HELE sit hjem for dem. Dem der kommer tidligt, sidder sammen med resten af hendes familie og spiser morgenmad og ser morgen tegnefilm... det er da bare super hyggeligt.

når min kommende dp mor har ferie, bliver børnene også passet i hendes hus... så det er samme sted HVER gang... og her kommer ingen gæstebørn.. Skal hun til tandlæge eller andet i arbejds tiden kommer hendes mor og er hos børnene.. og hun er også godkendt af kommunen..

Nå det blev vist lidt om alt muligt.

Anmeld

13. december 2010

frk Jensen

BinaMor skriver:

men det var ikke lige det jeg ville. har du lavet hjemmeside? ku se da jeg søgte efter en privat dagpleje at flere havde sådan en.

det gjorde min tidl dp også... min søn var knap nok vågnet..

Anmeld

13. december 2010

BinaMor

Ungermann skriver:

det gjorde min tidl dp også... min søn var knap nok vågnet..

jeg hentede også altid G ude i barnevognen.

Anmeld

13. december 2010

Aves..

nutche skriver:

jeg skal ha min første samtale med et forældre par imorgen. det glæder jeg mig meget til, og har i den forbindelse renskrevet nogle af de tanker jeg har gjort mig om min dagpleje.

indtil videre ser det sådan ud, så læs, kom med gode forslag til ændringer, og sig hvad der er godt eller skidt....

dagpleje

åbningstider:

mandag til fredag: 6,15-16,15

fredag: 6,15-14,15

ferie:

uge 7, 29,30,31 og 42

samt alle helligdage

åben mellem jul og nytår samt i påskedagene

ved sygdom gæste pleje i enten Aulum eller vildbjerg

ved indskrivning, kontakt plads anvisningen, vedrørende tilskud til privat pasning.

Kommune tilskud: 4417, din pris: 2200/måned i 11 mdr.

jeg tilbyder:

forældre indflydelse

velkomst bog m. billeder og fodaftryk osv.

samtale efter 3 mdr.

samtale inden børnehave start

sund, varieret, hjemmelavet kost, gerne efter sæson

frisk luft og leg i naturen

musik/sanglege

historie læsning,

legestue/bibliotek

besøg hos andre dagplejere/privat/kommunel

større ture bil/tog/bus

julehygge/fødselsdage/påske

leg med tandbørstning

potte træning

tid til bare at være

i medbringer:

barnevogn (må gerne være her i weekenden)

skiftetøj

overtøj efter årstiden

bleer

speciel kost som pulver grød, erstatning el. lign.

kost ex:

morgen: havregrød/majsgrød/hirsegrød

formiddag: brød eller frugt

frokost: rugbrød med fx pålæg el. øllebrød, måske en lun ret

eftermiddag: frugt fx som æblegrød, banan, pære i både osv.

hertil sød/letmælk eller vand

ved fødselsdage og lign. kage/boller, og saftevand/juice

Jeg ville skrive nogen om egen baggrund for at være dagplejer...og ikke mindst den pædagogiske tilgang du vil arbejde ud fra....hvad vægter du i forhold til børnene osv...det andet du skriver lyder fint men præcis som alle andre steder...jeg savner det der gør jeg lige ville vælge dig og at du skulle have den ære at tilbringe hverdagene med mine børn og præge og påvirke dem.

Anmeld

13. december 2010

Lone Jakobsen

Jildes skriver:

Jeg ville skrive nogen om egen baggrund for at være dagplejer...og ikke mindst den pædagogiske tilgang du vil arbejde ud fra....hvad vægter du i forhold til børnene osv...det andet du skriver lyder fint men præcis som alle andre steder...jeg savner det der gør jeg lige ville vælge dig og at du skulle have den ære at tilbringe hverdagene med mine børn og præge og påvirke dem.

tror du misforstår:

dette er IKKE noget som forældrene skal læse, det er (som der står øverst på side 1) blot nogle tanker og notater jeg har gjort mig, inden min samtale med et hold forældre imorgen.

Anmeld

13. december 2010

Lone Jakobsen

BinaMor skriver:

jeg har planer om at lave hjemmeside. men jeg mangler en maskot denne maskot skal være den helt rigtige bamse, som jeg har ønsket mig i julegave

det var nemlig først meningen at jeg sku starte op til april, men jeg blev kontaktet af en mor som mangler dp fra januar.... så pludselig går det meget stærkere end jeg havde turde håbe på.... hvilket så igen gør at hjemmesiden måske først kommer efter jeg er startet  

Anmeld

13. december 2010

Lone Jakobsen

BinaMor skriver:

jeg hentede også altid G ude i barnevognen.

det gør jeg også med Rasmus.... ingen problem i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.