læs og kommenter :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. december 2010

Malthes mor

Super tanker du har gjort dig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

saxa

nutche skriver:

ja det var også min plan. også med hensyn til kosten, åbningstider osv. det her er nærmest ment som stikord, så hvis de har spørgsmål, så har jeg svarene ved hånden.

Arhmen sys bare det lyder super godt altså.. Er du helt ny i faget - eller har du arbejdet i institutioner eller som dp'er før??

Held og lykke med det hele

Anmeld

13. december 2010

Lone Jakobsen

Polkaprik skriver:

Ser rigtig fint ud, men det springer mig i øjnene at du har mange ord delt op som faktisk skal skrives som ét ord

Og så kunne jeg godt savne noget der var mere personligt. Altså hvem er du? Hvem ellers er i huset (din familie) osv.

Jeg lavede selv noget lignende da jeg startede som dagplejer Den ser sådan her ud 

Kære forældre og børn

Velkommen til

MICHELLES DAGPLEJE

Hvem er jeg/vi:

Jeg hedder Michelle Baltzer og er 33 år. Jeg bor sammen med min mand Joachim på 34 år, vores fælles datter Sarah på 2 år og hver anden uge mine 3 bonusbørn Peter på 10 år, Zenia på 8 år og Aksel på 6 år.

Jeg er startet som dagplejer d. 1. april 2009. Tidligere har jeg arbejdet med børn inden for specialområdet i 7 år. Joachim er folkeskolelære på Høng skole. Vi har en voksen udviklingshæmmet pige i aflastning 1 døgn om måneden.

Vi brænder begge for at arbejde med børn på alle mulige forskellige måder. Derfor er vi også medlem af URK (Ungdommens Røde Kors) hvor vi hjælper som frivillige på sommerlejr for socialt belastede børn. Jeg har dog ikke været med siden vi fik Sarah, desværre.

Vi prioritere familien højt og har derfor ikke de vilde fritidsinteresser uden for hjemmet, men jeg synger i et gospelkor et par gange om måneden og plejer min lidenskab for at lave festkager. Ellers elsker vi at gå ture ved skov og strand, spille musik, synge og i det hele taget være kreative på mange forskellige måder.

Michelle                                Aksel           Peter           Zenia           Sarah                                   Joachim

Billederne vil den åbenbart ikke vise

Hvad vil jeg gerne:

Jeg har gjort mig en masse tanker omkring hvad det er jeg gerne vil tilbyde børnene i dagplejen, hvilke værdier jeg har som person, og hvad jeg har af forventninger.

Mit mål er at give jeres børn en glad og tryg hverdag med en masse indtryk og udfordringer samt styrke deres selvværd og selvtillid. Det vil jeg gøre på mange forskellige måder. Her er en liste over nogle af de ting vi vil bruge dagene på:

Musik og rytmik – Jeg spiller guitar og klaver og vi kan synge, bruge instrumenter og lege sjove sangleg

Højtlæsning – Der er mange spændende bøger at vælge imellem også som de selv kan kigge i når de har lyst

Motorisk/sanse leg – Leg med massagebolde, stor gymnastikbold og andet hvor man bruger sin krop og balance

Gåture i nærmiljøet – Vi kan gå tur i skoven, tage på legepladsen mm.

Indkøb  – Børnene skal være med til at vælge og finde varerne når de er store nok til det

Husligt arbejde – Rydde op efter sig selv, vaske op efter madlavning, tørre bord af mm. Igen når alderen tillader det

Klippe og klistre – Dette specielt til højtiderne. Der vil også blive lavet julegaver sammen med børnene

Udendørs leg – Der er rig mulighed for al mulig slags leg i haven

Bustur – Det er en stor oplevelse i sig selv for de fleste børn.

Legestue – Vi tager i legestue sammen med en masse andre børn 1 gang hver 14. dag det meste af året.

Besøge – Vi skal besøge nogle af alle de andre dagplejere i vores gruppe.

Bagning og madlavning – Vi vil bage med jævne mellemrum og lave varm mad til frokost en gang imellem

Dyrke grønt og frugt i drivhus – Vi har et drivhus hvor planen er at vi skal dyrke lidt forskelligt vi kan spise

Generel info:

Jeg mener en af de store fordele ved at have sit barn i dagpleje er at det er det der minder mest om at være sammen som familie. Derfor er det helt naturligt at vi er blander os med resten af min familie når de kommer hjem fra arbejde og skole/dagpleje og hygger os sammen. Vores egne unger er super glade for de små børn og det plejer også at være gengældt.

Jeg kan kontaktes på min mobiltelefon fra kl. 06.00 til lukketid. I er velkomne til at sms’e. Jeg vil altid sende en sms tilbage for at bekræfte når jeg har læst den.  Mit nummer er 24 22 42 05

I kan godt have jeres barnevogn til at stå her også i weekenderne, dog kan der være tidspunkter, hvor det er nødvendigt for jer at tage dem med hjem. For så vidt at det er muligt må I også gerne tage dem med hjem ved længere ferier. Jeg tager madrasser og dyner med ind, så det ikke bliver koldt og fugtigt. Vognene vil altid stå i tørvejr, men skal have et myggenet over for at forhindre katte i at hoppe op i vognen.

Jeg vægter sund mad meget højt og ønsker derfor ingen slik, is o. lign. i dagplejen på andre tidspunkter end ved fødselsdage.

Børnenes fødselsdage er en stor dag der vil blive fejret med flag og gaver her i dagplejen. I skal være velkomne til at medbringe noget til uddeling og har i ønsker til hvordan dagen skal fejres siger I bare tilJ

Der hænger en tavle på bryggersdøren, hvor I kan skrive forventet møde og afhentningstidspunkter på for ugen. Dette for at lette planlægningen. På denne tavle vil jeg så også skrive forskellige aktiviteter på så I kan følge lidt med i hvad der skal ske i ugens løb.

Jeg mener at god kommunikation og forståelse for forskelligheder er vejen til godt samarbejde. Derfor må I meget gerne være nysgerrige, stille jer undrende og komme med ris eller ros. Jeg mener kun det er godt da det giver mulighed for at reflektere.

Jeg har desuden valgt at bruge billeder til at supplere mine fortællinger om vores  hverdag i dagplejen. Min erfaring siger at det er noget både børnene og forældrene er utrolig glade for. Det foregår på den måde at jeg med jævne mellemrum (ca hver anden måned) laver en dvd med billeder og videoklip som I får med hjem og kan beholde.

Vores hverdag (overordnet):

6.45 – 7.45. Morgenmad og  rolig hygge/leg.

7.45 – 8.45. Leg indenfor og evt. formiddagslur.

8.45 – 9.00. Formiddagsmad.

9.00 – 11.15. Udendørs leg og ture.

11.15 – 12.00. Frokost.

12.00 - ?. Middagslur.

14.45 – 15.00. Eftermiddagsmad.

15.00 – 16.30. Leg inde eller ude.

Selvfølgelig bliver tiderne ikke overholdt til punkt og prikke, men det er nogenlunde sådan vores dagsrytme ser ud. Der vil altid tages hensyn til børnenes behov.

Mine regler:

Ud over de generelle regler for hele dagplejen i Slagelse kommune har jeg et par af mine egne. Der er ikke så mange men de er vigtige for mig J

1. Fodtøj bliver sat af i bryggerset. Det er ikke rart med en masse snavs hvor vi leger
  2. Ingen cigaretskodder ude på fliserne
  3. Gå igennem carporten for at komme ud i haven. Ellers risikerer jeg at overse en åben låge.

Huskeliste:

Bleer

Skumklude

Solcreme

Hagesmækker og om nødvendigt savlesmækker

Dyne, pude og betræk.

Tynd hue og solhat.

Jakke.

Regntøj evt. termobukser hvis barnet ikke kan gå

Sko der kan bruges udenfor.

Hjemmesko.

Et sæt skiftetøj (fra inderst til yderst.)

Sovetrøje

Barnevogn

Regnslag og myggenet til barnevogn

Modermælkserstatning, købegrød eller anden specialkost hvis barnet har behov for dette

Jeres barn får sin egen kasse hvor mange af tingene kan ligge. I bestemmer dog selv hvad der skal ligge her fast og hvad I gerne vil medbringe hver dag.

Det er SUPER vigtigt at jeres barn har alt hvad de skal bruge, især af overtøj og fodtøj, da det elles kan begrænse vores muligheder meget.

Vaner og favoritter:

Her har i muligheden får at hjælpe mig godt på vej til en god start med jeres barn. Skriv gerne om favoritmad, puttevaner eller andet relevant som jeg kan holde mig lidt til, indtil vi selv får kørt nogle vaner og rutiner ind.

--------------------------------Her er der så en hel side forældrene kan skrive notater til mig på----------------------------------------------------

Held og lykke med det og håber du bliver rigtig glad for dit nye job!

Michelle - som er kommunal dagplejer

super med noget indput kan se du har flere ting med som jeg ikke har fået med.

må hellere pointere at denne "seddel" ikke er materiel som forældrene skal have. det er blot notater til mig. jeg sku nemlig først være startet op til april, men blev spurgt om jeg ku starte til januar i stedet. derfor er dette bare for at ha lidt at starte på. men du har givet mig flere gode ideer

Anmeld

13. december 2010

Lone Jakobsen

sismofutten skriver:

Det er derfor du har os ;-)

ja det var vist godt jeg lagde den herud

Anmeld

13. december 2010

Lone Jakobsen

maimik skriver:

hmmm gad vide om jeg kan få menden med på ideen???

he he, dem jeg skal have til samtale imorgen er også tilflyttere. hvis de siger ja, har jeg en enkelt ledig plads, så det gælder om at være hurtig

Anmeld

13. december 2010

Polkaprik

nutche skriver:

super med noget indput kan se du har flere ting med som jeg ikke har fået med.

må hellere pointere at denne "seddel" ikke er materiel som forældrene skal have. det er blot notater til mig. jeg sku nemlig først være startet op til april, men blev spurgt om jeg ku starte til januar i stedet. derfor er dette bare for at ha lidt at starte på. men du har givet mig flere gode ideer

Arh på den måde! 

Og velbekomme. Det er super spændende at møde sine nye børn og forældre!

Michelle

Anmeld

13. december 2010

Lone Jakobsen

Malthes mor skriver:

Super tanker du har gjort dig.

tak skal du have

Anmeld

13. december 2010

Malthes mor

nutche skriver:

tak skal du have

Ja det er ærgeligt at du ikke bor på Falster. Så havde du en mulig "kunde"

Anmeld

13. december 2010

Pige2009

Lyder som en dejlig dagpleje til ungerne

Anmeld

13. december 2010

Lone Jakobsen

saxi skriver:

Arhmen sys bare det lyder super godt altså.. Er du helt ny i faget - eller har du arbejdet i institutioner eller som dp'er før??

Held og lykke med det hele

jeg har ikke arbejdet hverken i inst. eller som dp. før, men har 4 børn plus et bonus barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.