Skal man være gift for at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2008

KHS

Nu har jeg altså ikke lige læst alle svarene...
Men her er mit indlæg:

Jeg blev gift med min mand fordi jeg elsker ham! MEN vi blev altså også gift, fordi at han så "stod bedre" rent juridisk mht (vores på daværende tidspunkt, kommende børn) børnene, hvis der skulle ske mig noget under fødslen.

Men selvfølgelig behøver man ikke at være gift for at få børn. Blot man elsker hinanden! (Eller vælger at få et barn "uden om faderen". Det er en helt anden diskution)

(H) Katja, som ææælsker sin mand (L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2008

moniquesmor

for mig skal man bare elske hinanden..
man kan på ingen måde hver sikker på det holder hverken om man er gift eller bare samboen..

vi har en dejlig datter og jeg bliv gravid efter 1 mdr vi have hvad sammen.. og var på p-piller.
men kendte godt min kæreste i forvejen vi have hvad sammen før...

mvh michelle som sidder med en stor kop the masser af tøj på og en kæmpe dyne og lommetørklæder over det hele. øv hader af hver syg. og så er lille my begyndt i ny dagpleje idag(L)

Anmeld

1. september 2008

Katjaro

Nej selvfølgelig skal man da ikke være gift for at få barn med en mand.

At min skønne husbond så frier til mig da jeg er gravid, og vi bliver gift inden ungen er kommet til verdenen er en anden side af historien.

Men det havde mest med det praktiske og det med at sikre også faderen bedst muligt.

Hilsen Katja

Anmeld

1. september 2008

tascia

tror der er faktisk der er flere som vælger at blive gift og så få børn, men om de ville vælge en abort fordi de ikke var gift tror jeg nu ikke... flere af vores venner og familie faktisk, blev gift og ventede så barn kort tid efter!

jeg selv var ikke gift med den første, men da vi ventede nr. 2 valgt vi at gå på rådhuset en mdr. før fødsel for at stille os bedre i tilfælde af, en af os gik bort, og selvfølgelig også fordi vi elsker hinanden.

//Natascia

Anmeld

1. september 2008

tascia

Katjaro skriver:

Nej selvfølgelig skal man da ikke være gift for at få barn med en mand.

At min skønne husbond så frier til mig da jeg er gravid, og vi bliver gift inden ungen er kommet til verdenen er en anden side af historien.

Men det havde mest med det praktiske og det med at sikre også faderen bedst muligt.

Hilsen Katja

jeg vil lige tilføje at det ikke er så kompliceret at sikre faren.
jovist skal man sende nogle parpir afsted, som man ikke skal når man er gift, mener faktisk bare der er et ekstra stykke papir som man skal have me til sognepræsten (men hukser det ikke helt) :-)

//Natascia

Anmeld

1. september 2008

Heidi.

Eva skriver:

agnieszka skriver:

Eva skriver:

Du mangler en...behøver man overhoved en mand for at få børn...altså udover selv akten..;)
Hvis man har lyst og overskud til børn....så skal man gøre det, lige gyldigt hvad der ellers er...

det håber jeg at du ikke mener??det var for sjovt?

Det mener jeg skam...hvad er der galt i det??? Altså at få børn hvis ikke man har en mand??

Abselut ingenting... ;)

Anmeld

1. september 2008

Honningblomst

Heidi-Godsk skriver:

Eva skriver:

agnieszka skriver:

Eva skriver:

Du mangler en...behøver man overhoved en mand for at få børn...altså udover selv akten..;)
Hvis man har lyst og overskud til børn....så skal man gøre det, lige gyldigt hvad der ellers er...

det håber jeg at du ikke mener??det var for sjovt?

Det mener jeg skam...hvad er der galt i det??? Altså at få børn hvis ikke man har en mand??

Abselut ingenting... ;)

(H)

Anmeld

1. september 2008

Plysbjørnen

Altså som udgangspunkt er det jo nok at elske hinanden... Men det har da sine fordele at være gift, men ikke noget krav...

Anmeld

1. september 2008

bette

jeg mener man skal elske hinanden.. så er det lige meget om man er gift eller ej.. for man kan godt være gift uden at elske hinanden.. men hva får børn lige ud af det????

jeg blev godt nok gift før jeg fik mikkel.. men det er pga min mands familie.. de ser helst at man er gift før man får børn..

og vi elskede hinanden og kunne på ingen måde se mig sammen med nogen anden... han ER manden i mit liv.. sådan var det bare.. derfor synes vi ik der var nogen grund til at vente..
så det var ik pga pres fra familien vi giftede os.. vi havde da et valg haah..

det var steffens bedstefar der spurgte om vi ville have 20.000 til hjælp til et bryllups hvis vi havde lyst til det..... og så tænkte vi tja... hvorfor ik.
men bare rolig, jeg fik det helt store frieri.... midt inde i en resturant.. valentino... åhh det var suuuper romantisk.... og blev skam også gift i hvid kjole og hele svineriet..

så jeg er skam lykkelig gift.. men nok om det.. det var jo slet ik spørgsmålet:$

men nej jeg synes ik man behøver at være gift for at få et barn sammen.. det vigtigste er kærligheden(L)

Anmeld

6. september 2008

qp

En ting er hvad nogle mener "man skal" og en helt anden ting er hvad der egentlig sker derude i den virkelige verden.

Da jeg mødte min eksfyr kendte jeg ham ikke ret godt inden jeg dyrkede sex med ham... Og det var fed og fantastisk sex imellem to mennesker som begærede og tændte på hinanden!

Nr 2) Jeg bliver gravid!

Nr 3) Jeg lærer ham, at kende (så godt som)....

Nr 4) Vi går fra hinanden!

Nr 5) Og nu skal jeg være enlig mor....!

Sådan ser min virkelighed ud... Det er ikke just drømmen, men det er dog ikke noget jeg kan ændre på.

Så selv om vi hverken kendte hinanden ret godt eller nåede, at elske hinanden inden jeg blev gravid - så blev mit barn undfanget i et smukt øjeblik imellem 2 mennesker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.