Skal man være gift for at få børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2008

monstar99

jeg synes ikke der svar muligheder nok.
Synes helts man skal både elske og være gift med sin partner får man for børn.
Men det kan ikke altid lade sig gøre.
Er fra skillt fra faren til vores kommende børn, men det har kun noget med økonomi at gøre.
Så snart vi begge for et stabilt arbejde efter som vi begge har været igennem et langt sygeforløb, og hvis jeg ikke var gravid var klar til at få arbejde.
Så skal vi også giftes igen.
Synes det stilller begge parter bedre rent papir mæsigt.
Og i mit hjerte er vi da stadigvæk gift.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2008

Honningblomst

ungmor2008 skriver:

Eva skriver:

ungmor2008 skriver:

Eva skriver:

ungmor2008 skriver:

Eva skriver:

ungmor2008 skriver:

Eva skriver:

ungmor2008 skriver:

jeg vil helt sikker sige at man skal elske den person man vælger og få barn med, det er helt sikkeret det bedste for barnet. og for en selv.. (L)(L)

kan ikke forstå dem så bliver gravid uden og vide hvem faren er til deres barn... det giver mig nogen meget grimme tanker omkring sådan nogen mennesker..:S

Det har jeg gjort...må jeg høre dine tanker???

jeg vil gerne give dig mine tanker, men synes ikke du skal tage dem personlig, det vil jeg lige understrege

nogen af mine tanker er hvordan de kan få sig selv til det??
og om man ikke kommer til og føle sig frustret, når man ikke ved hvem faren er..??

for mig er det vigtigste at man ved hvem faren er..
men det er jo også sådan jeg har... :D

Jo...det er afskyeligt at min søn ikke har sin anden halvdel...og han lider meget under det..det er det værste ved det. I starten tænkte jeg en del på hvem der mon var faderen, hvordan han så ud osv osv....men tja, sådan er det bare og jeg ville ikke undvære min søn for noget i livet. Men det gør ondt at mit valg for 12 år siden har negativ indflydelse på hans liv.
Så jeg vil ikke anbefale donor...men synes adoption er en god måde for enlige kvinder.
Knus Eva.

man vil forhåbenlig aldrig fortryde at man får sine børn uandset hvordan man får dem...

det mit indlæg hentydet til var nu mest dem så går i byen og bliver gravid den vej.. :(

må nok indrømme at jeg ikke lige havde tænkt på donor:$

Tænkte jeg nok....men her var endnu et eksempel at man nemt for skrevet noget uden man tænker længere.:) Og det er helt fint....men jeg ville heller aldrig bare finde en at blive gravid med, men ja, vi er jo alle forskellige og jeg vil nødig stille mig til dommer over hvilke børn der har et godt liv. Tænker lidt det måske er nemmere fra starten at bo alene med sin mor end det jeg har budt mine børn ved at flytte fra deres far....åh, verden er sgu kompliceret, ikke...:S
Knus..

ja man kommer nemt til og skrive noget uden og tænkke det ordenlig igennem:D

nej... men det er der nogen der gøre, kender en som gjor det, og hun gjor det uden om manden, fordi han ikke kunne gøre hende gravid, synes det er utaknemligt gjort....:(

måske ville det være nemmer at man ikke bor med faren. men når man vælger og få børn med manden, så regner man vel ikke med at man engang skal fra hinanden.

det regner jeg i hver fald ikke med... men skulle det ske håber jeg på at mig og manden kan finde ud af det sammen, så vores søn ikke kommer til og lide under det... :D

ja livet er meget kompliceret, men det er det som giver livet indhold det også kærligheden(L)

Du har helt ret i det du skriver....men for pokker det er ikke nemt at hive børnene igennem et brud og krise som det jo er, også for dem.
jeg tror ikke på den lykkelige skilsmisse...det er hårdt for børnene lige meget hvad, tror jeg.
Selvfølgelig bliver du ikke alene...I skal nok klare at blive sammen altid, hvis I vil.(L)(L)
Men tja...man må jo bare gøre det så godt man kan når man som jeg står i det...det positive er at deres far bor tæt på og at vi har et godt samarbejde...:) så drengene kan sove hos ham når de vil osv...
Knus og nat nat til dig søde

det er godt at man kan få et godt samarbejde bagefter skilsmissen, for så kan man beder hjælpe sine børn igennem den, det er jo lige meget med hvordan skilsmissen har været for børnen vil altid blive remt af at mor og far ikke bor sammen mere. og de vil blive ked af det, og det er der man så skal vise dem at selvom man ikke bor sammen så kan mor og far godt være "venner"....:)

og et knus til dig også
tak for en god debat:D

Ja, helt enig...og selv tak..:)
Knus Eva...som hader mandage..

Anmeld

1. september 2008

Pia.

Selvfølgelig skal man elske hinanden det er da det vigtigste ... Om man er gift eller ej er lige gyldigt i mine øjne...

Jeg har dog været gift med mine børn fars fra jeg blev gravid med den store, så det kan jeg da svare ja til...

Knus Pia

Anmeld

1. september 2008

D.B.L

Det vigtigste ved at sætte børn i verden er vel at det er fordi man elsker hinanden og har et fælles ønske om at få et barn.

Mht. giftedelen, så er det jo en godt pratisk ting når man har børn ;) Men det skal også være af kærlighed man gifter sig!

Knus Ditte -som skal giftes for anden gang med sin fantastiske mand/faderen til sine børn på lørdag(L)

Anmeld

1. september 2008

Louise mortil4

hvis bare man elsker hinanden så er det da det vigtigste, men jeg mener så også at man skal elske personen man får barnet sammen med, barnet ar jo brug for både en mor og far, så det der med om man behøver manden efter barnet er lavet JA DET SYS JEG HELT KLART MAN GØR.

knus Louise

Anmeld

1. september 2008

twinboys

Mangler en svarmulighed... At man ikke kun skal elske faderen, men fordi man elsker hinanden...Det vigtigste ved at sætte børn i verden, er da at det er fordi man elsker hinanden og har et fælles ønske om at få et barn.:)

Mht. at være gift, så er det en godt pratisk ting, når man har børn.
Men det skal også være af kærlighed!(L)

Vi flyttede i hus og den dag vi skrev under på huset, friede Casper til mig på en meget romantisk måde... Vi lærte hinanden at kende i 1996, blev gift i 2000 og fik vores dejlige drenge i 2003...(L)(L)(L)

Så vi var gift før vi fik børn...:)

Majbritt

Anmeld

1. september 2008

fam.4xc

Begge mine piger er kommet til før vi blev gift, så jeg holder jo på blot man elsker manden:P
Vi har dog valgt at gifte os i maj både for at sikre hinanden, børnene og også på den måde vise hinanden at vi elsker hinanden;)

Anmeld

1. september 2008

Miamaja

Synes det er helt iorden at have børn selvom man ikke er gift. der er mange par som ikke tror på ægteskab men er mere til et samboende forhold uden papir på(L)

Anmeld

1. september 2008

Zuzet

Jeg har aldrig været gift og har 5 børn, så gæt selv hvad jeg svarede hihi

Syntes bestemt ikke man behøver være goft for at få børn eller noget som helst andet. Ville dog ønske jeg havde giftet mig med den psykopat jeg boede sammen med for så havde jeg ikke stået med en gæld på 500.000 efter jeg forlod ham :-( og de var ellers penge jeg slet ikke havde været med til at bruge.

Så fremover bliver jeg gift hvis jeg flytter sammen med nogen!

Hilsen

Lotte

Anmeld

1. september 2008

finkedinke

Jeg er i virkeligheden lidt gammeldags. Jeg mødte min mand da jeg var 15 år og han var 17 og vi blev selvfølgelig ikke gift eller fik børn i den alder:-)
Men da jeg efter 10 år blev planlagt gravid, blev vi også gift inden fødslen. Vi følte begge det var det rigtige for os. Ud over vores følelser var der også det rent praktiske at vi begge står bedre i tilfælde af død.

Jeg har en svigerinde der ikke vil giftes, hun mener det forpligter! Hun har dog (med vilje) fået et barn med min bror. Men jeg kan slet ikke se hvordan et barn forpligter mindre end et styke papir(?)

Barnet vil altid være et forbindelsesled mellem moderen og faderen, hvorimod ægteskabet kan opløses og derefter kan man jo flytte til Australien og aldrig se hinanden mere;)
Det ved jeg godt der er nogle fædre/mødre der også gør, men man kan ikke rende fra sit fader- eller moderskab.

Man SKAL ikke være gift i min verden, men jeg forstår heller ikke at folk der lever med mine-dine-vores-børn tør at lade være, udelukkende fordi det sikrer at man ikke står på gaden en dag.

Selv kender jeg en, hvor kærsten døde og huset skulle sælges fordi deres barn skulle have sin del af arven indsat på en bundet konto. Moderen kunne ikke låne pengene i banken og huset var derfor eneste mulighed. Trist

Berith

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.