Baagøe skriver:
Nu vil jeg lige skrive en update på hele situationen med Lauras far og jeg, da rigtig mange har sendt mig pb'er og spurgt til det hele.
Laura har ikke set Johnny siden 15/9 og jeg har efterhånden fået nok af den uvished, der hidtil har fulgt i hans kølvand, så vi får aftalt, at han skulle komme, så vi kunne tale ordentligt sammen sidste onsdag.
Han er dybt skuffet over, at jeg ikke har Laura hjemme, men jeg vil gerne tale ordentligt med ham uden nogen forstyrrende elementer. Han fortæller mig, at han stadig elsker mig, men er samtidig ærlig og ved ikke, hvor lang tid der går inden han kan flytte. Han foreslår selv, at han kan se Laura hver onsdag, så det skal han så til i det nye år.
Jeg var efterfølgende dybt splittet efter vores samtale, da jeg stadig elsker manden, men samtidig ønsker jeg ikke at spilde mit liv ret meget længere med at vente på ham. Derfor tog jeg i mandags en meget vigtig beslutning omkring vores forhold.
Min beslutning er, at jeg ikke ønsker at vente på ham, men at han må hænge i sit eget dynd med alt hvad der dertil hører, for jeg ved at jeg vil komme hurtigt videre, hvorimod han sidder uhjælpeligt fast med problemer, der hober sig mere og mere op. Derfor har jeg det faktisk rigtig godt lige nu og jeg føler mig utrolig lettet efter at have gået med mine egne miserable tanker hele efteråret.
Jeg føler virkelig, at jeg har taget ejerskab på mit eget liv og taget ansvar for, at jeg kan komme ordentligt videre med mit liv