Overvældet nygravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.701 visninger
59 svar
0 synes godt om
11. december 2010

MetteMe

Kære piger

Jeg er i min 7. uge og døjer forfærdeligt med opkast og kvalme

Jeg har den seneste uge tabt mig 2 kilo og da jeg ikke er så stor, kan det tydeligt ses. Min mand er selvfølgelig bekymret for mig og den lille spire og prøver alt hvad han kan at få mig til at spise. Jeg lider bare af en voksende madlede og har simpelthen ikke lyst til NOGET SOM HELST. Han handler og handler og forsøger hele tiden at komme med forslag til hvad jeg kan spise (dejlige mand). Problemet er at jeg som en anden kræsen 4 årig afslår alle hans tilbud, hvilket nu er begyndt at tære på hans humør og forståelse. Det er virkelig svært for ham at sætte sig ind i, og jeg tror han føler at jeg "skal tage mig sammen". 

Men når man hele tiden kaster op, så er det svært. Er det mig der er et skvat? -eller skal han lære at forstå at tingene ikke er så lige til, når ens krop overvældes af hormoner?

Havde bare lige brug for at pive lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Benjamins'mor

Jeg kan sige dig så meget at der i hvertfald ikke er noget i vejen med dig. Jeg havde det på samme måde, og undgik rigtigt mange ting fordi jeg vidste de ville være træls når de kom op igen.

Så han må bare forstå at sådan er det at have en gravid kæreste.

Anmeld

11. december 2010

JuelZ

MetteMe skriver:

Kære piger

Jeg har den seneste uge tabt mig 2 kilo og da jeg ikke er så stor, kan det tydeligt ses. Min mand er selvfølgelig bekymret for mig og den lille spire og prøver alt hvad han kan at få mig til at spise. Jeg lider bare af en voksende madlede og har simpelthen ikke lyst til NOGET SOM HELST. Han handler og handler og forsøger hele tiden at komme med forslag til hvad jeg kan spise (dejlige mand). Problemet er at jeg som en anden kræsen 4 årig afslår alle hans tilbud, hvilket nu er begyndt at tære på hans humør og forståelse. Det er virkelig svært for ham at sætte sig ind i, og jeg tror han føler at jeg "skal tage mig sammen". 

Men når man hele tiden kaster op, så er det svært. Er det mig der er et skvat? -eller skal han lære at forstå at tingene ikke er så lige til, når ens krop overvældes af hormoner?

øv hvor er det dog ærgeligt at du er blevet så syg i din graviditet..
.. kan du heller ikke spise kiks og knækbrød ?? ved godt det er rigtig kedeligt, men det er måske en start... Nogen hjælper det os på at drikke mælk fordi det ligger en bund så man ihvertfald ikke får sure opstød.. Men øøøv at du har det sådan nu bliver jeg pludselig nervøs for om jeg får kvalme når jeg når 7 uger...

Anmeld

11. december 2010

MetteMe

281210 skriver:

Jeg kan sige dig så meget at der i hvertfald ikke er noget i vejen med dig. Jeg havde det på samme måde, og undgik rigtigt mange ting fordi jeg vidste de ville være træls når de kom op igen.

Så han må bare forstå at sådan er det at have en gravid kæreste.

Lige præcis!!! Når han forslår "havregryn med revet æble og mandler", kan jeg allerede fornemme hvordan det vil føles når det skal op igen

Men det er virkelig hårdt, specielt fordi man jo ikke lige ved hvornår det holder op.

Tak for forståelsen

Anmeld

11. december 2010

MetteMe

tjm skriver:

øv hvor er det dog ærgeligt at du er blevet så syg i din graviditet..
.. kan du heller ikke spise kiks og knækbrød ?? ved godt det er rigtig kedeligt, men det er måske en start... Nogen hjælper det os på at drikke mælk fordi det ligger en bund så man ihvertfald ikke får sure opstød.. Men øøøv at du har det sådan nu bliver jeg pludselig nervøs for om jeg får kvalme når jeg når 7 uger...

Har prøvet. Men det er ligesom om at når jeg først har har spist noget den ene dag kan jeg ikke holde det ud den næste.

Er virkelig vanskelig lige nu 

Håber ikke du får det på samme måde. Min mor brækkede sig i 3 måneder både med mig og min bror (ved ikke om der er sammenhæng!?)

Anmeld

11. december 2010

SussieThyssen

MetteMe skriver:

Kære piger

*Trøste*
Ja, det er træls, men du går det igennem, som mange går igennem.
Du må leve med det.
Sørg for at drikke godt, vand, kamillete, danskvand uden citrus og den slags.
Spis kiks eller drik cultura, som regel er det få enkle ting man har det bedst med.
Du kan i håndkøb på apoteket får noget kvalmestillende, som gravide må få, så tag en snak med dem.
Men ellers så må fatter leve med det og lære at gravide er en hormonbombe med sære ideer og pludseligt bliver meget komplicerede, men du skal også lære, at det ikke kan nytte at lade hormonerne gå over i pyller og dårligt humør.
Tal sammen om tingene, så I ikke glider fra hinanden i disse svære uger, og så se frem til, at for langt de fleste klinger det af omkring 12. uge.

Kærligst
Sussie

Anmeld

11. december 2010

Mumto3

Jeg har aldrig selv har de problemer, men jeg har en veninde som havde det sådan. For hende hjalp det at spise noget så snart hun vågende, og stadig lå inde i seng. Hvis hun først var stået op, så var det helt sikkert, at hun bare brækkede alt op hele dagen, men hvis hun fik startet dagen med lidt 'mad' i sengen (læs: en mariekiks eller lignendende) så gik det meget bedre.

Håber du snart får det bedre! -og den lille skal nok få det den skal have!!! Det er dig der kommer til at mange div. ting

Anmeld

11. december 2010

MetteMe

SussieThyssen skriver:

*Trøste*
Ja, det er træls, men du går det igennem, som mange går igennem.
Du må leve med det.
Sørg for at drikke godt, vand, kamillete, danskvand uden citrus og den slags.
Spis kiks eller drik cultura, som regel er det få enkle ting man har det bedst med.
Du kan i håndkøb på apoteket får noget kvalmestillende, som gravide må få, så tag en snak med dem.
Men ellers så må fatter leve med det og lære at gravide er en hormonbombe med sære ideer og pludseligt bliver meget komplicerede, men du skal også lære, at det ikke kan nytte at lade hormonerne gå over i pyller og dårligt humør.
Tal sammen om tingene, så I ikke glider fra hinanden i disse svære uger, og så se frem til, at for langt de fleste klinger det af omkring 12. uge.

Kærligst
Sussie

Tak! Tager imod trøst med kyshånd!

Jeg tror du har ret, må passe på ikke at glide ned i et hul af selvmedlidenhed og ynk. Jeg er jo rent faktisk heldig at være gravid. Men tror det er de lange udsigter og mangel på energi der virkelig er hård for mig lige nu

Hvorfor skal det være uden citrus? Kan nemlig bedst lide med

Mette

Anmeld

11. december 2010

JuelZ

MetteMe skriver:

Har prøvet. Men det er ligesom om at når jeg først har har spist noget den ene dag kan jeg ikke holde det ud den næste.

Er virkelig vanskelig lige nu 

Håber ikke du får det på samme måde. Min mor brækkede sig i 3 måneder både med mig og min bror (ved ikke om der er sammenhæng!?)

vil ikk sige du er vanskelig det er jo egentlig meget normalt at man ikke har lyst til at spise... Men som Sussie siger, så drik rigelig med vand og alt det andet, det sku være virkelig godt.... Havde en lidt kvalme i starten da jeg var i 5 uge, men det er gået i sig selv igen - og nu har jeg så tilgengæld super meget lyst til Haribo Stjernemix Sour og penauts og appelsin juice (som så er gået over i alm. appelsiner.)

Prøv måske med noget frugt hvis det går helt galt, det hjælper på min veninde ...

Min mor gik selv med kvalme igennem hele min graviditet, dvs 9½ mdr, og hun tabte sig næsten 10kilo hvis ik det var mere ...
men dit går 100% væk i uge 12-13

Anmeld

11. december 2010

MetteMe

Mumto3 skriver:

Jeg har aldrig selv har de problemer, men jeg har en veninde som havde det sådan. For hende hjalp det at spise noget så snart hun vågende, og stadig lå inde i seng. Hvis hun først var stået op, så var det helt sikkert, at hun bare brækkede alt op hele dagen, men hvis hun fik startet dagen med lidt 'mad' i sengen (læs: en mariekiks eller lignendende) så gik det meget bedre.

Håber du snart får det bedre! -og den lille skal nok få det den skal have!!! Det er dig der kommer til at mange div. ting

Min mor har rådet mig til det samme, men det eneste jeg har lyst til når jeg vågner er yoghurt og det kan jeg ikke rigtig have stående klar... Når så jeg er på vej mod køkkenet for at hente det, fluks efter jeg vågner, jah så er det allerede for sent...

Men tak for råddet ellers

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.