måske blir jeg upopulær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

PiaR skriver:

Hej Camilla

ENIG.... Jeg kunne havde skrevet dit indlæg...

Jeg forstår det nemlig heller ikke.... blander mig ikke i hvad andre gør. men ved jo kun ud fra mig selv hvad jeg gør...

Så jeg forstår godt dit spørgsmål

Dette kan nemt blive en lang diskution, fordi ingen af os tænker ens eller gør de samme ting...

Knus Pia, der priser sig lykkelig for mit job som dagplejer i det her tilfælde for så kan børnene komme hjem efter skole hvis de vil, og den mindste kan holde fri eller blive hentet tidligt...

(H)

Hej pia helt enig med dig som er enig med Camilla...

Er også dagplejemor og holder tit mine egne børn hjemme for at vi kan bruge mere tid sammen...

Mine børn er aldrig i børnehave når jeg holder fri... Selv om farmand holder fri og jeg jobber er de stadig hjemme...

Hilsen moar til 2 dejlige unger som har haft 4 1/2 uges sommerferie, hvor vi ( far og mor ) kun har haft 3 ugers ferie...

Åh, det må sgu være skønt med sådan et job med hensyn til al den gode tid man har med sine børn....jeg skal bare have den udd. færdig og så maks arbejde 20 timer om ugen...:)
Knus Eva...som ikke ved noget bedre end at bruge tid med mine unger...også selv om den står på tøjvask etc...så hjælper vi bare hinanden..(L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

twinboys

Eva skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

Hej Camilla

Jeg forstår det nemlig heller ikke.... blander mig ikke i hvad andre gør. men ved jo kun ud fra mig selv hvad jeg gør...

Dette kan nemt blive en lang diskution, fordi ingen af os tænker ens eller gør de samme ting...

Knus Pia, der priser sig lykkelig for mit job som dagplejer i det her tilfælde for så kan børnene komme hjem efter skole hvis de vil, og den mindste kan holde fri eller blive hentet tidligt...

(H)

Er også dagplejemor og holder tit mine egne børn hjemme for at vi kan bruge mere tid sammen...

Mine børn er aldrig i børnehave når jeg holder fri... Selv om farmand holder fri og jeg jobber er de stadig hjemme...

Hilsen moar til 2 dejlige unger som har haft 4 1/2 uges sommerferie, hvor vi ( far og mor ) kun har haft 3 ugers ferie...

Åh, det må sgu være skønt med sådan et job med hensyn til al den gode tid man har med sine børn....jeg skal bare have den udd. færdig og så maks arbejde 20 timer om ugen...:)
Knus Eva...som ikke ved noget bedre end at bruge tid med mine unger...også selv om den står på tøjvask etc...så hjælper vi bare hinanden..(L)

Her hjælper vi også hinanden bare for at kunne være endnu mere sammen...

Kunne ikke leve uden mine dejlige drenge og mand...

Vi er et team... Og vi savner alle hinanden når vi er væk fra hinanden...

Majbritt(H)

Anmeld

31. august 2008

Honningblomst

twinboys skriver:

Eva skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

Hej Camilla

(H)

Majbritt(H)

Lyder dejligt og sådan skal det også være....(L)(L)
Her er det jo mest bare mig...:) men min x og mine forældre er fantastiske...de henter feks tidligt de dage de kan..har de fri har mine børn det også osv...
Knus Eva...

Anmeld

31. august 2008

twinboys

Eva skriver:

twinboys skriver:

Eva skriver:

twinboys skriver:

PiaR skriver:

Hej Camilla

(H)

Majbritt(H)

Lyder dejligt og sådan skal det også være....(L)(L)
Her er det jo mest bare mig...:) men min x og mine forældre er fantastiske...de henter feks tidligt de dage de kan..har de fri har mine børn det også osv...
Knus Eva...

Smiler:)

Anmeld

31. august 2008

Nadi

Det at sende sine børn afsted er vel en blanding af at de skal stimuleres på en anden måde, men også for at vi kan få en hverdag til at fungere. Det er jo en del i deres udvikling at være sammen med andre børn og lære af dem.
Nu ved jeg ikke hvad du synes der er tidligt men min søn kom i dp da han var 10 mdr, og jeg kunne mære at han var begyndt at blive nysgerring på andre områder end det der lige var der hjemme. Han virkede rastløs, som om der var noget han skulle udforske eller opdage. Og han var udemærket godt klar over at det ikke var mig, så det jeg prøvede at beskæftige ham med kedet ham, og det kom til udtryk i at han ikke ville lege med sit legetøj. Så jeg havde svært ved at aktivere ham med det og han syntes heller ikke jeg var så skide spændende mere.

Der er ingen der siger vi som forældre skal være på hele tiden, men et barn i udvikling skal jo have stimuleret sine sanser og det må jo være forældrenes job.

Min mand og jeg har taget beslutningen om hvornår barn nr 2 skal laves og hvis det går som sidst så kommer det til at passe med at jeg skal holde ½ års barsel.
Og det er jo individuelt fra person til person, fra barn til barn, hvor længe de har behov for at være hjemme. Og dem der ikke tager en lang barsel har andre behov end dem der tager en lang barsel. Men jeg vil til enhver tid mene at hvis man som mor sætter sig selv først og sørger for at man selv er glad og positiv så smitter det også af på dine evner som mor og derfor skal man gøre det man selv føler for.

Hvis din veninde har haft det godt med at sende sit barn i inst før dig så er det vel helt okay. Og ikke noget man skal gå så hjøt op i fordi det netop er så individuelt som det er.

-Nadia

Anmeld

31. august 2008

MorCamilla

fam.4xc skriver:

med dette indlæg, jeg undre mig bare over så tit jeg høre forældre sige at de sender deres børn tidligt (alder), eller gir dem lange dage i inst fordi de har svært ved at aktivere dem derhjemme....
Altså det får hårene til at rejse sig hos mig hvis jeg skal være helt ærlig...

Inst er vel til for at vi alle skal få hverdagen til at fungere, men det ik at ku aktivere sit barn selv... den holder altså ik i min verden... hvor svært kan det være??? og hvem pokker har sagt de SKAL aktiveres og så hele tiden????

Undskyld hvis jeg støder nogen og ret mig endelig eller lær mig noget om sagen, for det undre mig BIG TIME!!

Kram Camilla der lige har fået svar fra en der endnu ik har født at hun nok ik holder så længe barsel hvis den lille ny er lige så svær at aktivere som storebror var??!!??

Hejsa..

Jeg må indrømme at jeg ikke bliver stødt eller utilpas over dit indlæg, synes at det er rigtigt. Men samtidig må det også være hårdt arbejde at have børn der slet ikke kan aktivere sig selv..

Mikkel er i dagpleje på trods af at jeg går hjemme, (men det er fordi vi har valgt at han skal have et socialt liv og lære at begå sig med andre børn inden skole start) Ellers ville jeg elske at have ham hjemme hver dag. Han er afsted i 5-6 timer om dagen, (alt afhængelig af om de skal på skovtur, i legestuen eller lignende)

Mikkel er så også en af de børn der er god til at underholde sig selv med en bil, bog eller lignende.. Han er med til mange af de dagligdagsting, som at vaske tøj, lave mad, tørre støv af, rydde op osv osv... Og han elsker det... Måske det er derfor at jeg ikke har svært ved at aktivere ham. I min verden er det en naturlig ting at han skal være med til alle de ting.. (tingene tager lidt længere tid, men det er hyggeligt)(L)

Knus fra Camilla.

Anmeld

1. september 2008

Millebasse

Jeg er lidt sådan som dig. Lise!

Jeg var heller ikke særlig god til at gå hjemme på barsel og jeg elsker også min søn over alt på jorden!! (L)
Bastian havde også brug for at komme ud og opleve noget andet og få nogle andre stimulanse end jeg kunne give ham. Der var han også "kun" 8 mdr. Han kom i dp og det var det bedste der kunne være sket! Bastian er en dreng med konstant krudt i måsen og har virkelig haft gavn af at komme ud blandt andre børn! Alt dette skete i sammenråd med sundhedspl. og dp-mor og de sagde intet imod det! Jeg trængte også til at komme ud og arbejde og bruge hovedet på en anden måde. Bastian er nu 14 mdr. og jeg fortryder intet!!

Jeg sender ham også afsted på mine fridage,men det gør jeg af den grund at jeg arbejder på alle tider af døgnet også weekende, helligdage osv. Derfor bruger jeg mine fridage på at gøre rent, handle ind m.m. så jeg kan bruge tiden på min søn når jeg har hentet ham eller i de weekender jeg har fri,så jeg ikke skal lave huslige pligter! Vil lige sige at jeg ikke sender ham afsted i ferierne,der skal Basse jo også have ferie :)

Kram Camilla - som tager hatten af for dem som kan gå hjemme enten som "husmor" eller på lang barsel..

Anmeld

1. september 2008

fam.4xc

Tak for alle jeres givende svar piger, nogen af jer har dog misforstået mit indlæg eller føler sig angrebet af det tror jeg, selvom jeg skriver at jeg ik er ude på at støde nogen med det.

Jeg er helt med på og faktisk også enig i at det er op til hver enkels barn og forældres personlighed og priotering i livet der skal tages hensyn til for at netop den enkelte familie skal fungere optimalt lige netop for dem.

DET som UNDRE mig er at man som forældre ik selv føler man kan aktivere sit barn eller at man føler man SKAL aktivere sit barn..

Kram Camilla der nu til begive sig på shopping med sine unger :P

Anmeld

1. september 2008

finkedinke

Åh jeg har så meget at sige jeg håber jeg kan få det hele ned uden at det bliver for rodet.
Begge min egne børn har været hjemme til ca. 14 mdr. Derefter i dagpleje. Jeg og mine piger har trives med det.

Min yngste datter har været i dagpleje hos mig selv og det har været både godt og skidt. Det har været godt fordi hun som ørebarn har haft mange dage hvor hun har været små-syg men godt kunne være i "dagpleje" netop fordi hun var hjemme og i vante rammer. Tilgengæld havde det været godt for hendes sproglige udvikling om hun havde fået input fra andre end mig. Da hun nåede 2½ år holdt hun op med at sove til middag, jeg kunne simpelthen ikke køre hende træt, eller udfordre hende nok, netop fordi hun var hjemme altid, var der jo ikke den store forskel på hjemme eller i dagpleje. Hun manglede i den grad udfordring og det har været så godt for hende at komme i børnehave.

Jeg har endda haft et enkelt dagplejebarn der skulle aktiveres i en grad så jeg var helt forpustet og var lettet når barnet blev hentet.
Barnet skulle ikke have været i en dagpleje, men i en vuggestue med flere børn og andre udfordringer.

Som dagplejer kan jeg se at der er meget forskel på familier.
I bund og grund gør langt de fleste familier det de selv mener er det bedste for netop deres familie. De færreste forældre er "onde" mennesker uden interesse i deres egne børn. Men igen der er meget forskel på hvordan man prioriterer.

De eneste forældre der kan få mig op af stolen er dem der holder ferie i 3 uger og sender barnet ud i inst. i 2 af dem. Eller dem der pisker rundt i weekenden og mandag morgen afleverer et barn i dagplejen der reelt trænger til et par fridage. Men jeg vil vove at påstå at forældre der træffer de valg jeg her nævner, selv mener at de reelt gør det til barnets bedste.

Berith

Anmeld

1. september 2008

Amalie og Laura

Marie;-) skriver:

Jeg kan ikke forstå at kvinder bruger så meget tid på at undre sig over andre folks valg her i livet!

Ja undskyld vil ikke lyde hård. ;)

Synes bare det er synd at kvinder skal bruge så meget energi på at forklare (nærmest undskylde) deres valg her i livet.

Tror langt de fleste familier gør hvad der føles bedst for netop dem! Og alle disse vil også det bedste for deres børn.

Det som du Camilla gør med dit liv lyder jo super fedt for jer! Men hvis det ikke gør en lykkelig at tage på biblioteket og legestuen hver uge, men foretrækker at arbejde/spille tennis etc. - kan man også godt få en velfungerende familie.

Ved godt at du ikke ville støde nogle Camilla. :D Og det var heller ikke fordi det var så meget med dit indlæg at gøre... Vi skal bare passe på at vi ikke presser noget ned over hinanden. Kvinder lever jo efterhånden med konstant skyldfølelse... Og ofte fordi kvinderne dunker hinanden i hovedet... Har i hvert fald aldrig hørt en mand undre sig over hvad tid naboens barn bliver afleveret... ;)

ihhh hvor er det godt skrevet.

Vi er ikke ens allesammen.

Jeg er pædagog og går pt hjemme på barsel med Laura fra jan 08, jeg er også mor til Amalie 06. Jeg sender Amalie afsted næsten hverdag fra ca 8 til 15.30 og det er der flere grunde til.

Da jeg gik på barsel med laura fik amalie tit lov til at blive hjemme, men det resulterede en meget forvirret og ulykkelig datter. Det kunne jeg ikke se på. desuden så var der en der sagde til mig at jeg skulle tænke på at da Amalie var lille havde jeg kun hende og fik min fulde opmærksomhed, og det skulle laura også ha lov til at have.
det er jeg enig i.

AT du gør som du gør er jo fint for dig, men der er vel ikke noget galt i at lytte til sit barn en gang imellem. Må sige at det lyder lidt egoistisk at holde sit barn hjemme når det gerne vil afsted. Man behøver jo ikke sende dem afsted heledagen.

Maria

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.