Det at sende sine børn afsted er vel en blanding af at de skal stimuleres på en anden måde, men også for at vi kan få en hverdag til at fungere. Det er jo en del i deres udvikling at være sammen med andre børn og lære af dem.
Nu ved jeg ikke hvad du synes der er tidligt men min søn kom i dp da han var 10 mdr, og jeg kunne mære at han var begyndt at blive nysgerring på andre områder end det der lige var der hjemme. Han virkede rastløs, som om der var noget han skulle udforske eller opdage. Og han var udemærket godt klar over at det ikke var mig, så det jeg prøvede at beskæftige ham med kedet ham, og det kom til udtryk i at han ikke ville lege med sit legetøj. Så jeg havde svært ved at aktivere ham med det og han syntes heller ikke jeg var så skide spændende mere.
Der er ingen der siger vi som forældre skal være på hele tiden, men et barn i udvikling skal jo have stimuleret sine sanser og det må jo være forældrenes job.
Min mand og jeg har taget beslutningen om hvornår barn nr 2 skal laves og hvis det går som sidst så kommer det til at passe med at jeg skal holde ½ års barsel.
Og det er jo individuelt fra person til person, fra barn til barn, hvor længe de har behov for at være hjemme. Og dem der ikke tager en lang barsel har andre behov end dem der tager en lang barsel. Men jeg vil til enhver tid mene at hvis man som mor sætter sig selv først og sørger for at man selv er glad og positiv så smitter det også af på dine evner som mor og derfor skal man gøre det man selv føler for.
Hvis din veninde har haft det godt med at sende sit barn i inst før dig så er det vel helt okay. Og ikke noget man skal gå så hjøt op i fordi det netop er så individuelt som det er.
-Nadia
Anmeld