Jeg er delvis enig..
Børn skal ikke i dp og bh når man har ferie.
Men når man bare har alm fridage , fordi man har meget skiftende arbejdstider, så syntes jeg det er ok de kommer afsted..
Jeg er ssh'er og da Lærke skulle starte i dp arbejde jeg tre dage og havde tre dage fri.. Altså det der hedder tre-tre model.
Så jeg havde også planlagt, at Lærke ikke skulle afsted når jeg havde tre dage fri.
Men jeg blev hurtig klogere..
Der gik ikke ret lang tid før at min dp og hendes støttepædagog sagde til mig, at blev vi ved at holde Lærke så meget hjemme, så blev hun aldirg en del af gruppen.
Lærke er lige som sin far genert og stille og det tager tid før hun føler sig tryg ved nye folk og nye mennekser.
Så når min dp gik i legestue, så hang Lærke op af hende ufbrudt i 5 timer.
Og der hjemme ved dp selv, ja så ville Lærke kun sidde ved dp og ikke lege med de andre børn.
Så vi begyndt og finde en anden rytme og det hjalp heldigvis hurtigt og så var Lærke tryg ved det hele..
Og så gør jeg ofte det, at når jeg så har fridage hvor hun ikke er hjemme, ja så gør jeg rent, handler ind osv og så skal jeg ikke tænke på alt det når Lærke og jeg har fri sammen.
Men hun er så også kun afsted fra kl 9 til ca15, når jeg har fridage..og nogle dage til kl 14.00.
Så kan vi være 100% sammen hele dagen / weekenden og det nyder vi alle helt vildt..
Men skal dp have fri / ferie, så kommer hun ikke i gæstedp, hvis jeg har fridage.. Så bliver hun hjemme ved mig..
Men da jeg netop har meget skiftende arbejdstider, er Lærke i gennemsnit kun afsted tre dage om ugen..
Og så har jeg det slet ikke dårligt med og sende hende afsted når jeg har fridage.
Når jeg forhåbentlig engang igen skal på barsel engang, så vil jeg heller ikke have Lærke hjemme alle dage..
For det første vil hun ikke få noget ud af og se mor sidde og amme den lille osv konstant. Og for det andet tror jeg på at har godt af og have en rimlig stabil hver dag..
Blev hun nu hjemme hver dag i det år jeg har barsel, så vokser hende bh-kammerater jo fra hende. og så skal hun til og lære og kende dem på ny..
Og vil lige slutte af med og sige, at når Lærke har været hjemme feks fra torsdag til mandag , så glæder hun sig helt vildt til og komme afsted igen..
Kh Pia.
Anmeld