måske blir jeg upopulær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.387 visninger
33 svar
0 synes godt om
31. august 2008

fam.4xc

med dette indlæg, jeg undre mig bare over så tit jeg høre forældre sige at de sender deres børn tidligt (alder), eller gir dem lange dage i inst fordi de har svært ved at aktivere dem derhjemme....
Altså det får hårene til at rejse sig hos mig hvis jeg skal være helt ærlig...

Inst er vel til for at vi alle skal få hverdagen til at fungere, men det ik at ku aktivere sit barn selv... den holder altså ik i min verden... hvor svært kan det være??? og hvem pokker har sagt de SKAL aktiveres og så hele tiden????

Undskyld hvis jeg støder nogen og ret mig endelig eller lær mig noget om sagen, for det undre mig BIG TIME!!

Kram Camilla der lige har fået svar fra en der endnu ik har født at hun nok ik holder så længe barsel hvis den lille ny er lige så svær at aktivere som storebror var??!!??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

Lullaby

Måske er det mig du hentyder til når du nævner at sende et barn i dp/bh fordi jeg ikke kunne aktivere min datter. (?) Og på en måde støder du da mig når du siger:HVor svært kan det være?" for jeg havde netop problemer med det. Izabella kedede sig meget herhjemme og hun savnede sin børnehave og spurgte dagligt til dem der var dernede om hun ikke kunne komme derned. Så derfor spurgte jeg meget ind til hvad en evt reaktion kunne være. Og jeg skal da ærligt indrømme, at Izabella kommer tit i bh når jeg har fri, så kommer hun bare kl 9.30 og så henter jeg hende 14-14.30 når de har spist frugt. Bella er en udepige og da vi ikke har en have men bor i lejlighed kommer hun nemt til at kede sig herhjemme i lejligheden.
der lige har fået svar fra en der endnu ik har født at hun nok ik holder så længe barsel hvis den lille ny er lige så svær at aktivere som storebror var??!!??
Jeg kan ikke se problemet? Hvis hun føler, at det er hårdt at aktivere sit barn kan jeg da ikke se hvorfor hun ikke må aflevere? Bella var også en strid banan da hun var lille og da min barsel var slut jublede jeg da.

Anmeld

31. august 2008

Pia.

Hej Camilla

ENIG.... Jeg kunne havde skrevet dit indlæg...

Jeg forstår det nemlig heller ikke.... blander mig ikke i hvad andre gør. men ved jo kun ud fra mig selv hvad jeg gør...

Så jeg forstår godt dit spørgsmål

Dette kan nemt blive en lang diskution, fordi ingen af os tænker ens eller gør de samme ting...

Knus Pia, der priser sig lykkelig for mit job som dagplejer i det her tilfælde for så kan børnene komme hjem efter skole hvis de vil, og den mindste kan holde fri eller blive hentet tidligt...

(H)

Anmeld

31. august 2008

Honningblomst

fam.4xc skriver:

med dette indlæg, jeg undre mig bare over så tit jeg høre forældre sige at de sender deres børn tidligt (alder), eller gir dem lange dage i inst fordi de har svært ved at aktivere dem derhjemme....
Altså det får hårene til at rejse sig hos mig hvis jeg skal være helt ærlig...

Inst er vel til for at vi alle skal få hverdagen til at fungere, men det ik at ku aktivere sit barn selv... den holder altså ik i min verden... hvor svært kan det være??? og hvem pokker har sagt de SKAL aktiveres og så hele tiden????

Undskyld hvis jeg støder nogen og ret mig endelig eller lær mig noget om sagen, for det undre mig BIG TIME!!

Kram Camilla der lige har fået svar fra en der endnu ik har født at hun nok ik holder så længe barsel hvis den lille ny er lige så svær at aktivere som storebror var??!!??

Jeg er helt enig, camilla...tror bare tit det er misforstået omsorg.
Børn under tre år har i min verden bedst af at være hjemme og så kan de jo se andre børn med forældrene, desværre har alle ikke den mulighed.
Men at sende børn afsted i ferier og fridage, det er da helt skævt og hvad med de forældre der har barsel og sender helt små børn i dagpleje eller vuggestue...nej, det er bestemt ikke for barnets skyld...det er hårdt arbejde at være ude i pasning dagligt.
Nå, men det er bare min mening og andre har deres...
Knus Eva...som hader at skulle sende mine børn ud og passes i så mange timer dagligt...øv...men sådan er det 5 mdr. endnu.
Og så har børn godt af at kede sig...de gør det sjældent eller aldrig hvis de er vant til at have tid til fordybelse med sig selv...mine hører jeg aldrig sige at de keder sig.

Anmeld

31. august 2008

lonemus

Jeg tilslutter mig også Camilla.....jeg forstår heller ikke det kan være så svært. Jeg har holdt 1 års barsel med begge mine - og jeg har virkelig hygget mig med dem. Selv da jeg fik Alexander, har Stefanie været hjemme hos mig hele tiden. Jo, det har da til tider været hårdt med 2 små børn, men det er jo en helt anden snak.
Min sundhedsplejerske sagde flere gange til mig, at jeg skulle sende Stefanie ud, da det ville blive nemmere for mig. Hver gang kiggede jeg dybt forarget på hende.....NEJ, hun skulle ikke ud, bare fordi lillebror var kommet...jeg vidste hvad jeg gik ind til og jeg har aldrig fortrudt min beslutning.

Stefanie er først kommet i vuggestue da hun var 23 mdr. - men absolut ikke med min gode vilje!! Men hun elsker at være sammen med andre børn og hygger sig helt gevaldigt i vuggestuen, så jeg er sikker på hun har været klar til det. Hun er der dog kun 3 timer dagligt, hvilket passer fint for hende, men også for os.

Alexander er 1 år og skal nu starte i vuggestuen i morgen. Jeg føler mig ikke helt tryg ved det, fordi jeg ikke syntes han er så gammel. Men han er dagligt oppe og aflevere/hente Stefanie, så jeg har jo kunnet se hvor meget han nød de andre børn - og pædagogerne er han glad for. Så min mand og jeg besluttede at sige ja tak, da vi fik tilbudt en plads i samme vuggestue. Han skal starte i morgen.
Men selvom han kun er 1 år, så er han altså et stort bulder-hoved, som elsker at lege med mange børn, så jeg er slet ikke i tvivl om det er det rigtige for ham. Han skal så også kun være afsted 3 timer dagligt.

Men jeg kunne aldrig finde på at aflevere børnene i ferier osv....det syntes jeg er synd, for hvis man som forældre ikke kan hygge sig og slappe af med sine børn, så må der altså være noget galt i hjemmet eller med opdragelsen. Sådan føler jeg det altså.

Lone

Anmeld

31. august 2008

Loggidut

her er jeg delvis enig med nogle af jer....og delvis ikke...
nu dukkede den med barslen lige op, og hvorfor forældre sender deres børn afsted mens de barsler..altså, jeg brugte en månede ca hvor tif var i dagpleje mens jeg barslede, men det handler jo om indkøring, og ikke om aflastning...hvis ikke jeg havde den mulighed var vi nød til at kaste pigebarnet afsted i ca otte timer om dagen, uden hun havde lært sin dpér at kende...det kunne jeg så ikke godtage. så derfor har jeg brugt den sidste del af min barsel på at køre tif ind.

derud over er det ikke mere som i gamle dage, dengang hvor alle fru jensner og fru pedersner gik hjemme ved kødgryderne...dengang var alle børn jo hjemme, og det var ikke svært at finde legekammerater, men nu om stunder sidder alle ungerne jo i børnehaver og dpére...jeg var så heldig at gå hjemme da kasper var 5 år gammel...og ham tog jeg en dag i at stå uden for hans børnehave og hænge over hegnet for at snakke med de kammerater som gik inden for hegnet...den gang var jeg også utrolig flink til at holde ham hjemme fordi jeg også mener at børn har bedst af hjemlige omgivelser...ud over det fik jeg engang afvide i christians børnehave at de ikke mente han kunne komme til at fungere socialt fordi jeg tit og ofte holdte ham hjemme??? og det var pædagoger som sagde det til mig...så jeg kan godt forstå der ligger et pres på os som forældre...der gjore der ihvertfald på mig dengang, da jeg ikke var særlig gammel i faget som mor!

børnehaver og instutioner har så mange tilbud at jeg faktisk godt kan følge når folk siger det med at aktivere børnene derhjemme...men til gengæld vil jeg så også mene at holder de ferie, så er det ferie...så må man tage ud og plukke blomster med sine piger eller sparke bold med sine drenge...ferie er for mig ferie...og sammenhold med familien...der ud over kan jeg godt forstå folk holder på deres ret til at putte børnene afsted, om end jeg stadig mener børnene også har godt af at være hjemme hos sine forældre...

sloggi, totalt forvirret nu

Anmeld

31. august 2008

fam.4xc

mhmmm ja jeg er også delvis enig med jer piger og stadig har dette indlæg ik været for at sku støde nogen, men jeg har bare svært ved at forstå at man ik kan lave noget med sit barn så det ik "keder" sig - ik fordi det jo også okay at kede sig indimellem. MEN når det er sagt så kommer det jo nok helt an på hvilke type barn man har og ik mindst hvilke type person man selv er.

Caroline startede i vuggestue da hun blev 2 - der har hun så gået 3 dage om ugen indtil nu her i november hvor jeg starter arbejde igen - der skal de begge afsted 4 dage om ugen.
Caroline kan være en stille pige, men hun kan sørme også være det omvendte ;)

Der er skrevet i et indlæg at tiden ik var som i gamle dage hvor der var legekammerater hjemme osv... og det er helt rigtig, man er som forældre selv nød til at være aktiv for at møde andre børn... Vi brugte og bruger stadig biblioteket meget, legestuer, biffen, svømmeren osv.. men vi gør skam også bare rent sammen, bager, vasker tøj og alm hverdags ting..

Den der med ik at blive sociaseret kender jeg også alt for godt og sikke noget vås altså:)

Caroline har som sagt stadig 2 fridage om ugen frem til november og må da indrømme hun spørg mig hvorfor hun altid skal ha fridage, så det er da helt klart mere mit ønske end hendes, men jeg har det bare sådan at denne tid hvor hun er lille kommer ik til os igen... Men igen hvis jeg havde været typen der elskede mit job eller havde en fantatisk hobby jeg brugte tid på istedet så jeg måske også anderledes på det.
Man priotere jo som man selv vælger, for mig er inst tiden et nødvendigt onde, det er jeg sikker på Caroline ik er enig med mig i - og det er jo så heldigt nok :P

Tak for alle jeres indlæg, og sorry hvis nogen føler sig stødt, dette indlæg er skam ik person henvendt, blot et forsøg på at lære og forstå:)

Anmeld

31. august 2008

Pia

Jeg er delvis enig.. Børn skal ikke i dp og bh når man har ferie. Men når man bare har alm fridage , fordi man har meget skiftende arbejdstider, så syntes jeg det er ok de kommer afsted.. Jeg er ssh'er og da Lærke skulle starte i dp arbejde jeg tre dage og havde tre dage fri.. Altså det der hedder tre-tre model. Så jeg havde også planlagt, at Lærke ikke skulle afsted når jeg havde tre dage fri. Men jeg blev hurtig klogere.. Der gik ikke ret lang tid før at min dp og hendes støttepædagog sagde til mig, at blev vi ved at holde Lærke så meget hjemme, så blev hun aldirg en del af gruppen. Lærke er lige som sin far genert og stille og det tager tid før hun føler sig tryg ved nye folk og nye mennekser. Så når min dp gik i legestue, så hang Lærke op af hende ufbrudt i 5 timer. Og der hjemme ved dp selv, ja så ville Lærke kun sidde ved dp og ikke lege med de andre børn. Så vi begyndt og finde en anden rytme og det hjalp heldigvis hurtigt og så var Lærke tryg ved det hele.. Og så gør jeg ofte det, at når jeg så har fridage hvor hun ikke er hjemme, ja så gør jeg rent, handler ind osv og så skal jeg ikke tænke på alt det når Lærke og jeg har fri sammen. Men hun er så også kun afsted fra kl 9 til ca15, når jeg har fridage..og nogle dage til kl 14.00. Så kan vi være 100% sammen hele dagen / weekenden og det nyder vi alle helt vildt.. Men skal dp have fri / ferie, så kommer hun ikke i gæstedp, hvis jeg har fridage.. Så bliver hun hjemme ved mig.. Men da jeg netop har meget skiftende arbejdstider, er Lærke i gennemsnit kun afsted tre dage om ugen.. Og så har jeg det slet ikke dårligt med og sende hende afsted når jeg har fridage. Når jeg forhåbentlig engang igen skal på barsel engang, så vil jeg heller ikke have Lærke hjemme alle dage.. For det første vil hun ikke få noget ud af og se mor sidde og amme den lille osv konstant. Og for det andet tror jeg på at har godt af og have en rimlig stabil hver dag.. Blev hun nu hjemme hver dag i det år jeg har barsel, så vokser hende bh-kammerater jo fra hende. og så skal hun til og lære og kende dem på ny.. Og vil lige slutte af med og sige, at når Lærke har været hjemme feks fra torsdag til mandag , så glæder hun sig helt vildt til og komme afsted igen.. Kh Pia.

Anmeld

31. august 2008

Christinahr

Jeg er en af dem satgens kan sende barn i vuggestue når jeghar fri med flere - i mine øjne - gode agumenter. Vi bor i lejl og i vuggestue er det stort set altid ude, hvilket mit barn elsker. Når ejg har fri, skal jeg ordne tø mm og det kna jeg bare ikke på legepladsen.

Jeg vil så vende de om og sige jeg forstår ikke folk sender desres børn i institution fra 8-16... hvorfor så få børn hvis man hr dem afsted en hel dag.

Godt nok sender jeg afsted når jeg har fri, men kun i 3-5 timer som alle andre dage.

Anmeld

31. august 2008

1977

Profilbillede for 1977
Nogle dage kommer Jesse afsted på min fridag, men kun dem hvor de er i legestue. Han er omgivet af kvinder og piger hele tiden, så legestuen er den eneste dag hvor han kan lave "mandehørm" med gutterne. Det vil jeg ikke tage fra ham.

Men ellers startede han i dp da han var 7 mdr, men det var fordi jeg skulle begynde i skole igen. Jeg vil dog gerne erkende at jeg ikke var synderlig god til det der barsels-halløj. Selvom jeg hyggede mig, trængte jeg til at komme væk fra bleskift og sutteflaske. Så jeg kan godt forstå dem som sender barnet afsted og går hjemme. Jeg forstår dog ikke hvis man sender det afsted på fuldtid, men 2-3 timer 1-2 gange ugen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.