måske blir jeg upopulær

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. august 2008

Lise

Jeg bliver ikke stødt af dit indlæg - Men jeg ER en af dem der har skrevet at jeg havde svært ved at aktivere min søn. Han var kun 8½ mdr da han kom i vs... den sidste måned inden han skulle afsted kedede han sig herhjemme - måske mest fordi jeg kedede mig røven ud af bukserne. Jeg er en af dem der elsker mit studie og mit job, og jeg har brug for at komme ud og bruge hovedet for ikke at gå i stå..og det der barsel - jeg kørte jo fuldstændig i tomgang til sidst... Jeg elsker min søn over alt på jorden, men for at jeg kan være en glad mor, så MÅ jeg have andre input end ham! Og jeg vil gerne have flere børn - men tanken om en barsel mere kan tage pusten fra mig...
En anden ting er at han elsker at være i sin vuggestue - og det er ikke altid han synes at det er det fedeste skulle med hjem igen...

Det er fint at undre sig over andres valg og udtalelser - men man må huske på at vores børn er forskellige. Min dreng er en dreng med krudt i røven, og det kræver virkelig energi at følge med... Han hygger sig når han er sammen med andre børn, hvorfor jeg også ofte mødes med nogen med børn i weekenderne - og så kan jeg jo drikke kaffe med de andre mødre mens de leger ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. august 2008

Honningblomst

Lise skriver:

Jeg bliver ikke stødt af dit indlæg - Men jeg ER en af dem der har skrevet at jeg havde svært ved at aktivere min søn. Han var kun 8½ mdr da han kom i vs... den sidste måned inden han skulle afsted kedede han sig herhjemme - måske mest fordi jeg kedede mig røven ud af bukserne. Jeg er en af dem der elsker mit studie og mit job, og jeg har brug for at komme ud og bruge hovedet for ikke at gå i stå..og det der barsel - jeg kørte jo fuldstændig i tomgang til sidst... Jeg elsker min søn over alt på jorden, men for at jeg kan være en glad mor, så MÅ jeg have andre input end ham! Og jeg vil gerne have flere børn - men tanken om en barsel mere kan tage pusten fra mig...
En anden ting er at han elsker at være i sin vuggestue - og det er ikke altid han synes at det er det fedeste skulle med hjem igen...

Det er fint at undre sig over andres valg og udtalelser - men man må huske på at vores børn er forskellige. Min dreng er en dreng med krudt i røven, og det kræver virkelig energi at følge med... Han hygger sig når han er sammen med andre børn, hvorfor jeg også ofte mødes med nogen med børn i weekenderne - og så kan jeg jo drikke kaffe med de andre mødre mens de leger ;)

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan et barn på 7-8 mdr. keder sig...hvordan kommer det til udtryk.
Jeg synes det er sørgeligt at man som forældre mener man skal aktivere og være på hele tiden...men er det fordi man ikke gider at gå hjemme med sine børn, ja, så er jeg ret sikker på de trods alt har bedre af at passe af andre mennesker.
Men forstå det, det kommer jeg ikke til...og jeg synes faktisk det er synd, både for dig, men også for din søn.
Knus Eva

Anmeld

31. august 2008

Marie;-)

Jeg kan ikke forstå at kvinder bruger så meget tid på at undre sig over andre folks valg her i livet!

Ja undskyld vil ikke lyde hård. ;)

Synes bare det er synd at kvinder skal bruge så meget energi på at forklare (nærmest undskylde) deres valg her i livet.

Tror langt de fleste familier gør hvad der føles bedst for netop dem! Og alle disse vil også det bedste for deres børn.

Det som du Camilla gør med dit liv lyder jo super fedt for jer! Men hvis det ikke gør en lykkelig at tage på biblioteket og legestuen hver uge, men foretrækker at arbejde/spille tennis etc. - kan man også godt få en velfungerende familie.

Ved godt at du ikke ville støde nogle Camilla. :D Og det var heller ikke fordi det var så meget med dit indlæg at gøre... Vi skal bare passe på at vi ikke presser noget ned over hinanden. Kvinder lever jo efterhånden med konstant skyldfølelse... Og ofte fordi kvinderne dunker hinanden i hovedet... Har i hvert fald aldrig hørt en mand undre sig over hvad tid naboens barn bliver afleveret... ;)

Anmeld

31. august 2008

Pia

Eva skriver:

Lise skriver:

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at vide hvordan et barn på 7-8 mdr. keder sig...hvordan kommer det til udtryk.
Jeg synes det er sørgeligt at man som forældre mener man skal aktivere og være på hele tiden...men er det fordi man ikke gider at gå hjemme med sine børn, ja, så er jeg ret sikker på de trods alt har bedre af at passe af andre mennesker.
Men forstå det, det kommer jeg ikke til...og jeg synes faktisk det er synd, både for dig, men også for din søn.
Knus Eva

Jeg syntes godt nok det er store ord og komme med Eva..

Vi har ikke alle den lille husmor der gerne vil gå hjemme hele dagen lang gemt i os.
Men det gør os dælme ikke til dårligere forældre end alle i andre..

Jeg har kæmpet i maneg år for og få min datter og måtte have hjælp til det og jeg kæmper nu igen for og få en mere..
Men jeg agter ikke at mine børn skal gå hjemme ved mig konstant..
Vi skal jo lige huske på, at navle snoren bliver klippet den dag de bliver født.

Og er det ikke lige så egoistisk og holde sit barn hjemme hele tiden indtil de starter i skole feks.. og så vupti så skal de til og lære og være uden mor og far i 8 timer hver dag..

Kh Pia.

Anmeld

31. august 2008

Pia

Marie;-) skriver:

Jeg kan ikke forstå at kvinder bruger så meget tid på at undre sig over andre folks valg her i livet!

Synes bare det er synd at kvinder skal bruge så meget energi på at forklare (nærmest undskylde) deres valg her i livet.

Tror langt de fleste familier gør hvad der føles bedst for netop dem! Og alle disse vil også det bedste for deres børn.

Det som du Camilla gør med dit liv lyder jo super fedt for jer! Men hvis det ikke gør en lykkelig at tage på biblioteket og legestuen hver uge, men foretrækker at arbejde/spille tennis etc. - kan man også godt få en velfungerende familie.

Ved godt at du ikke ville støde nogle Camilla. :D Og det var heller ikke fordi det var så meget med dit indlæg at gøre... Vi skal bare passe på at vi ikke presser noget ned over hinanden. Kvinder lever jo efterhånden med konstant skyldfølelse... Og ofte fordi kvinderne dunker hinanden i hovedet... Har i hvert fald aldrig hørt en mand undre sig over hvad tid naboens barn bliver afleveret... ;)

Godt skrevet maria.

Lige min ord.:D

Kh Pia.

Anmeld

31. august 2008

Pia

Marie;-) skriver:

Godt skrevet marie.

Lige min ord.:D

Kh Pia.

Anmeld

31. august 2008

Marie;-)

P.S. Den bemærkning Eva kommer med til Lise synes jeg fx er direkte modbydelig. :(

Hvis Lise havde behov for at komme ud og bruge hovedet lidt er det da super at hun gør det - i stedet for at gøre hvad kvinderne omkring hende synes hun skal gøre: Blive hjemme og få en depression?

Børn bliver da gladere hvis de har en glad mor og far.

Anmeld

31. august 2008

Lise

[citat]...og jeg synes faktisk det er synd, både for dig, men også for din søn.[/citat] Du skal da ikke have ondt af os - vi har det godt! ;) Hvorfor skulle vi ikke have det? Fordi jeg kedede mig med at være på barsel, eller hva? Så er der sgu mange derude som det er synd for.. [citat]Jeg synes det er sørgeligt at man som forældre mener man skal aktivere og være på hele tiden[/citat] Jamen, det er da absolut ikke fordi jeg synes jeg skal aktivere og underholde hele tiden...nogle dage så leger han fint alene; kigger i en bog, leger med brandbilen eller hvad faen han gør - og så blander jeg mig bestemt ikke. Men andre dage så brokker han sig i det man stopper med underholdningen, og griner løs når man starter igen...og sådanne dage synes jeg virkelig er lange. Kan ikke huske hvordan det kom til udtryk inden han kom i vuggestuen, kan bare huske at jeg tænkte tit at jeg havde svært ved at aktivere ham, og at vi alle blev gladere mennesker da han kom ud blandt andre børn om dagen og jeg kom igang med at bruge min hjerne igen. Og måske hænger det sammen med at jeg er en af "dem" der ikke gider at gå hjemme med mine børn - I don't know. Men hvorfor er det ikke ok ikke at ville gå hjemme?

Anmeld

31. august 2008

Katjaro

Nu har jeg jo kun Dicte, men jeg husker da tydeligt da vi nåede til slutningen af min barsel (da hun var 7 måneder) og faren overtog de næste 6 uger.

Jeg havde da svært ved at finde på ting med mit barn. Selv om vi boede i midten af Kbh, kunne jeg ikke lige finde en legestue (måske jeg ikke søgte de rigtige steder). Ja jeg kunne da gå til rytmik og babysvøm - men det koster altså kroner, og når man i forvejen er på barselsdagpenge - så er det da ikke penge man svømmer i.

Og vi boede også i lejlighed på 3 sal, og vi var i februar marts måned - yieeehaaa hvor er det sjovt at sidde nede i en halvfrossen sandkasse. NOT.

Jeg elsker mit barn og vil ikke være foruden hende. Men jeg var godt nok ikke god til at finde på ting i den alder.

Derudover skal man også huske på at børn er meget forskellige, og vores første 6 måneder havde mest drejet sig om overlevelse med et kolikbarn der skreg og skreg og aldrig sov. Tro mig - jeg glædede mig til at komme på arbejde (selv om jeg godt nok ikke var helt så vild med det da det så kom til stykket :))

Og så tror jeg faktisk på, at det med garanti bliver lettere når man har mere end et barn. For det første har man prøvet det hele før (jeg havde ALDRIG passet et barn før jeg fik barn selv), og desuden kan nr. 1 virke som underholdning for nr. 2, så man måske har hænderne lidt mere fri.

Men lad være med at undre jer. Folk der har børn der sover som engle, forstår ikke det kan være hårdt at få børn. Folk med nyfødte der skider hver dag, forstår ikke hvorfor det kan være et problem at ungen kun skider en gang om ugen. Og sådan kan jeg blive ved.

Vi lever hvert vores liv, og ingen af os har prøvet andet.

Og ja - mit barn er i børnehave fra 7.45- 16.15 hver dag (give or take) og det er kun fordi jeg har valgt at gå ned i tid.... ellers havde det været mere.

Det er mit valg - for der hvor jeg bor er det at være hjemmegående husmor kun for rige mænds kvinder. Og min mand har bragt færre penge ind i vores ægteskab end jeg har.

Hilsen Katja

Anmeld

31. august 2008

twinboys

PiaR skriver:

Hej Camilla

ENIG.... Jeg kunne havde skrevet dit indlæg...

Jeg forstår det nemlig heller ikke.... blander mig ikke i hvad andre gør. men ved jo kun ud fra mig selv hvad jeg gør...

Så jeg forstår godt dit spørgsmål

Dette kan nemt blive en lang diskution, fordi ingen af os tænker ens eller gør de samme ting...

Knus Pia, der priser sig lykkelig for mit job som dagplejer i det her tilfælde for så kan børnene komme hjem efter skole hvis de vil, og den mindste kan holde fri eller blive hentet tidligt...

(H)

Hej pia helt enig med dig som er enig med Camilla...

Er også dagplejemor og holder tit mine egne børn hjemme for at vi kan bruge mere tid sammen...

Mine børn er aldrig i børnehave når jeg holder fri... Selv om farmand holder fri og jeg jobber er de stadig hjemme...

Hilsen moar til 2 dejlige unger som har haft 4 1/2 uges sommerferie, hvor vi ( far og mor ) kun har haft 3 ugers ferie...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.