Nu har jeg jo kun Dicte, men jeg husker da tydeligt da vi nåede til slutningen af min barsel (da hun var 7 måneder) og faren overtog de næste 6 uger.
Jeg havde da svært ved at finde på ting med mit barn. Selv om vi boede i midten af Kbh, kunne jeg ikke lige finde en legestue (måske jeg ikke søgte de rigtige steder). Ja jeg kunne da gå til rytmik og babysvøm - men det koster altså kroner, og når man i forvejen er på barselsdagpenge - så er det da ikke penge man svømmer i.
Og vi boede også i lejlighed på 3 sal, og vi var i februar marts måned - yieeehaaa hvor er det sjovt at sidde nede i en halvfrossen sandkasse. NOT.
Jeg elsker mit barn og vil ikke være foruden hende. Men jeg var godt nok ikke god til at finde på ting i den alder.
Derudover skal man også huske på at børn er meget forskellige, og vores første 6 måneder havde mest drejet sig om overlevelse med et kolikbarn der skreg og skreg og aldrig sov. Tro mig - jeg glædede mig til at komme på arbejde (selv om jeg godt nok ikke var helt så vild med det da det så kom til stykket :))
Og så tror jeg faktisk på, at det med garanti bliver lettere når man har mere end et barn. For det første har man prøvet det hele før (jeg havde ALDRIG passet et barn før jeg fik barn selv), og desuden kan nr. 1 virke som underholdning for nr. 2, så man måske har hænderne lidt mere fri.
Men lad være med at undre jer. Folk der har børn der sover som engle, forstår ikke det kan være hårdt at få børn. Folk med nyfødte der skider hver dag, forstår ikke hvorfor det kan være et problem at ungen kun skider en gang om ugen. Og sådan kan jeg blive ved.
Vi lever hvert vores liv, og ingen af os har prøvet andet.
Og ja - mit barn er i børnehave fra 7.45- 16.15 hver dag (give or take) og det er kun fordi jeg har valgt at gå ned i tid.... ellers havde det været mere.
Det er mit valg - for der hvor jeg bor er det at være hjemmegående husmor kun for rige mænds kvinder. Og min mand har bragt færre penge ind i vores ægteskab end jeg har.
Hilsen Katja
Anmeld