PCO venlig madopskrifter :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26.616 visninger
95 svar
1 synes godt om
10. december 2010

skatte_pige

Hej med alle jer dejlige piger herinde (;
Jeg er en ung pige 19 år, som fik konstateret PCOS da jeg var 15 år.
Jeg er en lidt overvægtig pige, og jeg har altid haft problemer med at tabe mig. Jeg har prøvet diverse slankekure og dieter, men intet har hjulpet mig.
Jeg har aldrig fået nogen støtte eller hjælp fra min egen læge og tog derfor beslutning at tage sagen i egen hånd - Nu skulle det altså ændres!!
Jeg begyndte derfor at læse rigtig meget om PCO, hvad der var godt og skidt for kroppen og fandt en masse gode oplysninger.
Jeg kunne dog ikke rigtig finde en god bog med mange opskrifter (ud over bogen, spis din mave flad). Jeg tog derfor beslutningen at lave min egen bog, og jeg har derfor samlet en masse pco venlige opskrifter. Opskrifterne er bygget ud fra Kiss-kuren som findes i bogen "Spis dig gravid" som jeg selv lige er blevet færdig med at læse, og der er en masse grundinformationer, bare for få opskrifter. Jeg har derfor samlet en masse opskrifter og har fået en lille bog på 102 siden med opskrifter til diverse måltider.

Har læst på mange forums at KISS-kuren virkelig skulle hjælpe folk med vægt tab, som på længere sigt kan være med til at de kan blive frugtbare, som jeg selv inderligt ønsker.
Ang vægt tab kan jeg selv efter en måned sige at det virker. Jeg har ikke kunne tabe mig i en del år, men kun stået stille eller gået op i vægt. Men siden jeg startede på denne kost (1. nov 10.) har jeg tabt mig 3,8 kg - Så der er hjælp at hente ved at ændre sin kost   

Nu da jeg har fået lavet min lille bog ville jeg jo gerne dele den med alle der skulle have lyst til at få den tilsendt.
Jeg vil selvfølgelig blive ved med at finde nye opskrifter, og I kan jo altid selv prøve jer frem .. (:

Hvis det lyder som noget der kunne fang jeres interesse, og muligvis være med til at give en hjælpende hånd, så er I velkommen til at ligge en besked med jeres mail, og så sender jeg den gerne til jer (:

Mange Knus og Kram
Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. december 2010

Maise

Hej Louise.

Jeg har selv PCOS, som jeg fik konstateret marts 2009 i forbindelse med udredning for barnløshed. Jeg fik på fertillitetsklinikken anbefalet. en bog af Tine Grandjean " fra barnløs til frugtbar" -spis dig ud af din pcos. jeg tabte 10 kilo på små 3 mdr. inkl. 1-1,5 times powerwalking næsten hver dag. og så blev jeg naturlig gravid af mig selv og har idag Clara på snart 1 år.

Jeg kan virkelig anbefale dig den bog at læse hvis du ikke kender den.

Jeg er meget interreseret i dine opskrifter hvis det er nogen du har lyst til at dele. JEg er så fantasiløs når det kommer til mad og når det så skal være pcos kost er jeg endnu mere lost. I den bog står der også opskrifter på mad der kunne være interresante for dig. Den er ikke særlig dyr - det er nærmere et tykt hæfte.

Og superflot vægttab iøvrigtdet hjælper virkelig hvis man holder diæten.

Min mail er tai_mai@hotmail.com

KH Maise

Anmeld

14. december 2010

skatte_pige

Hej Maise.

Kender godt til bogen du anbefaler,det er faktisk den der gjorde at nu skulle det være nu min kost skulle ændres.
Og ja kender godt det med at man kan være fantasiløs, og det er netop derfor jeg har samlet alle disse opskrifter.Er rundet op på 150 sider, og er begyndt på bog nr. 2 - det er jo altid rart med nogle ideer.

Bogen deler jeg gerne med andre, hvorfor holde den for mig selv, når nu andre står som mig i samme situation

Kram Louise

Anmeld

27. december 2010

Maje27

Hej Louise

Jeg forsøger at blive gravid samtidig med at jeg gerne vil tabe mig. Jeg har læst meget positivt om kiss kuren, men har ikke rigtig kunnet finde nogle opskrifter, så jeg blev da vildt glad da jeg faldt over denne tråd.

Hvis du vil dele ud af opskrifter vil jeg meget gerne have et eksemplar på bun2@live.dk

Kan du anbefale nogle bøger om kuren udover den af Tine Grandjean?

Kh Maria

Anmeld

31. december 2010

skatte_pige

Maje27 skriver:

Kan du anbefale nogle bøger om kuren udover den af Tine Grandjean?

Hej Maria.
Jeg vil med glæde sende dig hæftet.

Jeg kan varmt Anbefale bøgerne "Spis dig gravid", "Spis maven flad" og "Hold maven flad" alle af diætist Charlotte Hartvig og ernærings- og træningsekspert Majbritt L. Engells.
Bogen "Spis dig gravid" indeholder ikke så mange opskrifter som de 2 andre bøger, men jeg vil varmt anbefale den, da den giver en forklaring på hvad man skal ændre og hvilke resultater det kan give..
Jeg lånte bogen "Spis dig gravid" og har valgt at købe de 2 andre bøger

Held og Lykke
Knus Louise  

Anmeld

5. januar 2011

Bambii

Heej Skatte_pige..

Jeg har for kort tid siden fået konstateret PCOS..

Jeg vil meget gerne lave en livsstil ændring, da jeg jo gerne en dag vil have børn.. Så jeg ville blive glad hvis du vil være sød at sende den bog du har lavet?

Min mail er: musen_moi@hotmail.com..

Andre med PCO må gerne skrive, så man kan snakke om hvordan det påvirker en.. Som sagt har jeg først lige fået det konstateret for kort tid siden.. Så det kunne altid være rart at snakke med andre og høre deres erfaringer og opfatninger af PCO..

Anmeld

5. januar 2011

CharlotteJ

Hej Jeg fik konstateret PCOS for ca 2 år siden. Er i dag 22 år. Jeg har besluttet at jeg vil i gang med kostomlægning så mine chancer for at blive naturligt gravid vil øges, når det engang bliver aktuelt. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at læse din bog. Er i forvejen totalt fantasiløs når det kommer til mad, så når det pludselig bliver indskrænket hvad jeg må spise bliver det endnu værre. Min mail: blondie-1988@hotmail.comDet er super du vil dele ud så vi andre kan få inspiration! STORT af dig! Mvh Charlotte

Anmeld

5. januar 2011

skatte_pige

Hej Charlotte. Tusinde tak for de rosende ord

Jeg vil lige anbefale 2 hjemmesider som jeg har haft stor glæde af;  www.pco-forum.dk og www.pcoliv.dk - Det er to super gode hjemmesider som jeg ikke ville være foruden. Den første hjemmeside er et sted hvor man finder alle former for informationer, der er debatter og meget meget andet. Pcoliv et en hjemmeside lavet af en privat person, som deler ud af en masse fantastiske opskrifter, det er blandt andet her jeg har mange af mine opskrifter fra.

Kram fra Louise >:<

Anmeld

5. januar 2011

skatte_pige

Bambii skriver:

Andre med PCO må gerne skrive, så man kan snakke om hvordan det påvirker en.. Som sagt har jeg først lige fået det konstateret for kort tid siden.. Så det kunne altid være rart at snakke med andre og høre deres erfaringer og opfatninger af PCO..

Jeg fik min PCO konstartert da jeg var 15 år, så det er nu mit 5 år, velvidende om min PCO.
Jeg vil sige det som har påvirket mig mest har været, at jeg ikke har haft min menstruation, eller haft den meget sjælden - vil sige jeg føler jeg mangler en del af min kvindelighed, hvor andre spørger hvorfor jeg ikke nyder ikke at have det. Jo det er da skønt nok, indrømmer jeg gerne, men jeg ved også bare, at da jeg ikke har det, er min chance for at blive mor en dag meget mindre, og det påvirker mig også psykisk.
Jeg har også den ulempe, at jeg føler mig utrolig træt hele tiden, men har læst mig til, at jeg gerne skulle få mere energi når jeg ændre min diæt.
Jeg vil helt klart anbefale dig at læse bøgerne Spis dig Gravid, Spis Maven flad og Hold Maven flad.
Spis dig gravid indeholder ikke ret mange opskrifter, men den giver en masse forklaringer, som jeg selv stod og manglede. Jeg er i gang med Spis maven flad, og har tabt 5 kg på den indtil nu, da jeg måtte sætte den til side pga en operation, men er tilbage på banen, og vil gerne tabe yderligere 10 kg.

Hvis I piger skulle have lyst til at dele jeres historier og op-og nedture, kan vi jo støtte hinanden. Jeg ved at støtte fra andre, bestemt kan være en vigtig ting >:<

Mange varme kram
Louise

Anmeld

5. januar 2011

Bambii

skatte_pige skriver:

Jeg fik min PCO konstartert da jeg var 15 år, så det er nu mit 5 år, velvidende om min PCO.
Jeg vil sige det som har påvirket mig mest har været, at jeg ikke har haft min menstruation, eller haft den meget sjælden - vil sige jeg føler jeg mangler en del af min kvindelighed, hvor andre spørger hvorfor jeg ikke nyder ikke at have det. Jo det er da skønt nok, indrømmer jeg gerne, men jeg ved også bare, at da jeg ikke har det, er min chance for at blive mor en dag meget mindre, og det påvirker mig også psykisk.
Jeg har også den ulempe, at jeg føler mig utrolig træt hele tiden, men har læst mig til, at jeg gerne skulle få mere energi når jeg ændre min diæt.
Jeg vil helt klart anbefale dig at læse bøgerne Spis dig Gravid, Spis Maven flad og Hold Maven flad.
Spis dig gravid indeholder ikke ret mange opskrifter, men den giver en masse forklaringer, som jeg selv stod og manglede. Jeg er i gang med Spis maven flad, og har tabt 5 kg på den indtil nu, da jeg måtte sætte den til side pga en operation, men er tilbage på banen, og vil gerne tabe yderligere 10 kg.

Hvis I piger skulle have lyst til at dele jeres historier og op-og nedture, kan vi jo støtte hinanden. Jeg ved at støtte fra andre, bestemt kan være en vigtig ting >:<

Mange varme kram
Louise

Ja, det går også mig rigtig meget på, når jeg tænker på at jeg muligvis ikke kan få børn..

Da jeg var på sygehuset og fik det afvide, lød det på ham lægen at det ikke var noget særligt, så jeg tænkte ikke videre over det.. Men jeg havde fået sådan en brochure med hjem som jeg efter et stykke tid læste, derefter fandt jeg ud at det måske var lidt mere alvorligt.. Han havde bare sagt at det tog lidt længere tid for mig at blive gravid end andre, men ikke at det var næsten umuligt.. så jeg troede bare at det ikke var noget, at jeg ikke skulle tænke mere over det.. Så jeg blev rimelig overrasket da jeg læste hvad "sygdommen" indebar..

Er stadig virkelig forvirret omkring det hele..

De eneste symptomer jeg selv kan se og mærke er at jeg har meget uregelmæssig menstruation og så er jeg træt hele tiden, men ellers mærker jeg slet ikke noget til det.. Men har på fornemmelsen at hvis jeg ikke laver en livsstilsændring så bliver det værre og vil ikke ødelægge chancerne helt for mig selv for at blive mor en dag... Men er bare ikke helt nemt at lave hele ens liv om og slet ikke når man har en kæreste der er alt for tynd og så skal lave "fed" men til ham eller hvertfald lave noget andet mad, for så er det nemt at blive fristet..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.