kan det være tegn på bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

sandratobias

betiinsen skriver:

ja må jeg nok hellere lade vær med.. hehe ingen bowling til mig.. heh..

ja kunne godt forstille mig det bliver værre jo længere man kommer hen.. men hvor tidligt fik du det ca?

Det var godt..

Uha tror det må være ca 1 måneds tid siden jeg fik det konstateret, så det er ikk så længe siden, men tog heller ikk til læge da det startede... For tænkte det var nok bar fordi jeg havde overbelastet mig eller noget... Men min svigermor og min kæreste var grunden til jeg kom til læge...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2010

mortilnoahogmelina

Jeg ville da lige smide en kommentar til det os

- Først vil jeg da lige høre om du har været til læge og få det tjekket ?? - det lyder ikk HELT som mit , men der er mange former for bækkenløsning jo , jeg har det selv , og mit startede allerede som begyndende i uge 10 - men jeg var sååå "dum" først at kontakte lægen i uge 19 , det har så os gjort at jeg sidenhen har måtte lide under det , nogen dage mere end andre , men her til sidst er det BESTEMT ikk sjovt eller let at have med at gøre må jeg indrømme .

Hvis du stadig ikk ahr fået råd omring hvad du kan gøre for at hjælpe og beslkytte dig selv , så kan du lige skrive , jeg har da et par ting

God søndag .

Anmeld

19. december 2010

betiinsen

Pernille08 skriver:

- Først vil jeg da lige høre om du har været til læge og få det tjekket ?? - det lyder ikk HELT som mit , men der er mange former for bækkenløsning jo , jeg har det selv , og mit startede allerede som begyndende i uge 10 - men jeg var sååå "dum" først at kontakte lægen i uge 19 , det har så os gjort at jeg sidenhen har måtte lide under det , nogen dage mere end andre , men her til sidst er det BESTEMT ikk sjovt eller let at have med at gøre må jeg indrømme .

Hvis du stadig ikk ahr fået råd omring hvad du kan gøre for at hjælpe og beslkytte dig selv , så kan du lige skrive , jeg har da et par ting

God søndag .

var nede hos min læge, som ikke tjekkede noget men bare spurgte hvordan jeg havde det, og jeg forklarede det som jeg har skrevet til jer..

så sagde han bare at det var helt normalt og han ikke kunne gøre noget...

Anmeld

19. december 2010

betiinsen

Pernille08 skriver:

God søndag .

glemte lige at skrive god søndag til dig også tror stadig selv lidt det er en form for bækkenløsning, men det er svært hvis min læge ikke vil tjekke det..

Anmeld

19. december 2010

SussieThyssen

betiinsen skriver:

var nede hos min læge, som ikke tjekkede noget men bare spurgte hvordan jeg havde det, og jeg forklarede det som jeg har skrevet til jer..

Skift læge!!!!!!

Sikke da en båtnakke.
Der er desværre bare nogle læger, der typisk siger den slags ting.
Så du kan gøre et af to.
Skift læge eller bed om en ny tid og slå så i bordet og sig, at han dælme skal undersøge dig ordentligt evt sende dig til fys til vurdering for bækkenløsning. Du kan også med sindsro sige, at du IKKE vil være invalideret resten af livet, blot fordi han ikke kan tage sit arbejde seriøst.
Held og lykke med det.

Kærligst og knus
Sussie

Anmeld

19. december 2010

betiinsen

det undrede mig også lidt, han sagde hvis det blev værre om noget tid ku han bestille en tid ved fys.. men altså hvad er noget tid?

Har overvejet nu her efter jul at gå ned til ham og sige det er blevet værre, i tilfælde af han ikke fatter det.. så håber jeg han gør noget ved det..

Anmeld

19. december 2010

marloutti

betiinsen skriver:

Hey søde... Gør som Sussie siger!!! Det er da helt utroligt med alle de ligeglade læger...!! Min læge sagde jeg har en let bækkenløsning og ophævede min sygemelding og sendte mig på arb (bygningsmaler)!! Jeg var så deroppe i onsdags for det gjorde så ondt at jeg blev virkelig bange og fik bare at vide at det skal jo gøre ondt, det er helt normalt og ikke spor farligt! Men det passer da vist ikke helt...

Jeg venter nu bare på min egen læge kommer tilbage fra sin sygemelding, for han er en million gange bedre end de to andre ligeglade læger jeg har været ved. Men hvis han ikke er tilbage inden min 2.graviditets undersøgelse midt i januar, er jeg også nødt til at skifte læge, for jeg orker ikke flere lægebesøg hvor de ikke gider lytte til mig og er bedøvende ligeglade med hvor ondt jeg har...

Man skulle da tro lægerne var til for at hjælpe os, men det føles da bestemt ikke sådan. Jeg har fuldstændig mistet troen på at der er noget hjælp at hente før jeg har så ondt at jeg ikke kan flytte benene....

Sorry, det blev lidt et surt opstød, bliver bare så ked af at høre, din læge også opfører sig som om han er ligeglad...

Anmeld

19. december 2010

Mette 28

Forstår slet ikke at i kan have så dårlige oplevelser med jeres læger, min har tvunget mig til at gå hjemme siden jeg var 10 uger henne. Skal dog lige siges at det var fordi jeg styrt blødte helt vildt, men med min første fik jeg bækkensmerter, men jeg gjorde ikke vildt meget ved det, da der var kort tid igen. Denne gang kom de så omkring uge 8 for engang bækkenløsning altid bækkenløsning, men er sygemeldt resten af tiden selv om det ikke passer mig at gå hjemme. Skal på Ringe rygcenter midt i januar og tjekkes da mit venstre ben sover konstant og jeg nogle gange helt mister følelsen og falder pga. en stor diskusprolaps fra min første graviditet, men min læge sagde de helt sikkert ville hjælpe mig med mit bækkenløsning, for der skulle helt sikkert gøres noget ved det.. 

Mine smerter sidder i lænden går ned i benene, nogle af dem kan dog være fra min diskusprolaps og så frygtelige smerter i skambenet, hvis jeg er rundt mere end en 1 time så ligger jeg langs i flere dage og det er ikke sjovt med en søn på 3½ og en mand der køre julehandel i toys r us, men mange mange timer om ugen. Om natten hvis jeg vender mig i sengen eller har jeg sidder på gulvet med min søn så knækker mit bækken når jeg rører mig. Så pas på jer selv, lad være med at støvsuge da det kan gøre det meget værre og så lyt til jeres smerter og slap godt af. huske når man sidder skal benene være samlet og gerne en pude mellem dem når man sover. Jeg lyttede ikke efter min læge første gang og tro mig jeg fortryde den dag i dag for jeg skal leve i et smerte helved nok resten af livet. 

Undskyld det blev så langt men det er så vigtigt at passe bedre på sig selv.. 

Anmeld

19. december 2010

betiinsen

tusind tak for jeres svar, det tyder på jeg nok er nød til at skifte læge hvis ikke han vil undersøge mig nærmere.. Synes også selv det er skræmmende han slet ikke ville gøre noget..

Anmeld

19. december 2010

mortilnoahogmelina

betiinsen skriver:

glemte lige at skrive god søndag til dig også tror stadig selv lidt det er en form for bækkenløsning, men det er svært hvis min læge ikke vil tjekke det..

Hold da op det var godt nok ik en særlig sød læge må jeg sige - men jeg synes du skal ringe til ham mandag morgen og banke i bordet og insistere på at blivbe undersøgt , da det kan være kronisk hvis ikk der bliver gjort noget ved det , så det skal du ikk finde dig i .

det er en simpelt undersøgelse der vil taage ham max 3 min at gøre , han trykker foran på dit bækken beder dig gå foran ham , så kan han se om dit bækken "gynger" gør det det , er det bækkenløsning , men det kan man jo ikk vudere selv da man ikk er læge .

Men et par gode råd som du kan gøre for at skåne dig selv og dit bækken mest muligt .

- Lad vær at støvsuge eller gøre rent - det vrider i dit bækken og det kan det ikk klare

- lad vær at sidde i skræder stilling eller med ben over kors .

- husk at stå ud af sengen med to ben , op af sofaen osv

- To ben op af en trappe på et trin .

- To ben når du stiger ud af bilen .

- Ikk for store skridt

det var blot bare et par gode råd som har hjulpet mig igennem graviditeten , for det bliver abselout ikk bedre jo "TUNGERE" din mave bliver , så prøv at bruge dem , kan være de hjælper .

Og så ring til din læge igen .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.