Jer med hunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. december 2010

lisesp83

Dictes mor skriver:

Tak for dit svar..

Hun får ikke lov til at være alene på noget tidspunkt. Vi har jo en datter på knap 8 mdr, og hende blir jeg inde med. Så kan vi se det gennem et vindue evt.

Vores gamle hund blev så bange at den bed. ..

Så vi håber at ved at vise den nye hund at det ikke er farligt, at den mere eller mindre er som den plejer. .. (ønsketænkning måske)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. december 2010

Dinna88

lisesp83 skriver:

Det gør ingenting. hehe.

Ja jeg har også hørt, at man slet slet ikke skal pylre, for så ved de straks at det er farligt, og at man gerne må være skide bange og ryste.

Ja, nemlig. De bliver jo bare mere ynkelige af det. Jeg ved jo ikke rigtig noget om det, men det med at forbinde bragene med noget, f.eks. godbidder, synes jeg ikke lyder til at være en god idé, for så fremhæver man jo bragene overfor hunden, men gør "dem til  noget". Jeg ville i hvert fald ikke gøre det overfor mine hunde, hvis jeg havde nogle, for jeg tror ikke det er en løsning. Men det er jo helt op til dig.

Anmeld

10. december 2010

Dinna88

Dictes mor skriver:

Jeg vil sige, jeg er slet ikke enig i det med at hunde ikke er født bange, det er muligvis korrekt, men nogle er mere nervøse end andre, og de kan godt være født nervøse, så er det så op til avler såvel som ejer og omgivelser at give hunden gode oplevelser, så den kommer over sin nervøsitet. Og så er det stor forskel på racer, nogle racer er nervøse, mens andre slet ikke er. Det er jo alt efter, hvad de forskellige racer tidligere er blevet brugt til og dermed hvilke egenskaber man har villet fremavle i dem. Og det her er ikke bare noget jeg skriver, men noget jeg har lært i min træner-uddannelse. Der arbejder vi meget med adfærd og racekendskab

Jeg tror du har misforstået det jeg har skrevet. Jeg skriver ikke at hunde ikke er født bange, jeg er netop ikke helt enig i det. Hunde har forskellige personligheder og de ting du skriver, og derfor kan man ikke bare sige "hunde er ikke født bange". Så.... Vi er sådan set på samme side her.

Anmeld

10. december 2010

lisesp83

Dinna88 skriver:

Ja, nemlig. De bliver jo bare mere ynkelige af det. Jeg ved jo ikke rigtig noget om det, men det med at forbinde bragene med noget, f.eks. godbidder, synes jeg ikke lyder til at være en god idé, for så fremhæver man jo bragene overfor hunden, men gør "dem til  noget". Jeg ville i hvert fald ikke gøre det overfor mine hunde, hvis jeg havde nogle, for jeg tror ikke det er en løsning. Men det er jo helt op til dig.

Hun er vant til, at få et ben flere gange om ugen, så nu har vi bare købt et mere lækkert et til den aften, så hun måske blir beskæftiget af det lidt.

Anmeld

10. december 2010

Dictes mor

lisesp83 skriver:

Tak for dit svar..

Hun får ikke lov til at være alene på noget tidspunkt. Vi har jo en datter på knap 8 mdr, og hende blir jeg inde med. Så kan vi se det gennem et vindue evt.

Vores gamle hund blev så bange at den bed. ..

Så vi håber at ved at vise den nye hund at det ikke er farligt, at den mere eller mindre er som den plejer. .. (ønsketænkning måske)

Jeg er sikker på, at det nok skal gå. Og jeg kan godt forstå, at du helst vil undgå medicin, det er jeg heller ikke meget for. Jeg synes faktisk at det er modbydeligt, men det kan jo være nødvendigt i nogle tilfælde, men langt det meste medicin man får beroliger musklerne, så de ikke kan komme omkring så meget, men jeg vil tro, at det blot gør dem endnu mere nervøse, for så kan de pludselig ikke bevæge sig og samtidig kan de både se og høre hvad der foregår. Det er selvfølgelig forskelligt fra hund til hund.

Anmeld

10. december 2010

Dinna88

lisesp83 skriver:

Hun er vant til, at få et ben flere gange om ugen, så nu har vi bare købt et mere lækkert et til den aften, så hun måske blir beskæftiget af det lidt.

Heldige hende

Anmeld

10. december 2010

Dictes mor

Dinna88 skriver:

Jeg tror du har misforstået det jeg har skrevet. Jeg skriver ikke at hunde ikke er født bange, jeg er netop ikke helt enig i det. Hunde har forskellige personligheder og de ting du skriver, og derfor kan man ikke bare sige "hunde er ikke født bange". Så.... Vi er sådan set på samme side her.

Jeg tror også jeg kom til at skrive det forkert, jeg skrev indlægget for at vise, at jeg er enig med dig

Anmeld

10. december 2010

Dinna88

Dictes mor skriver:

Jeg tror også jeg kom til at skrive det forkert, jeg skrev indlægget for at vise, at jeg er enig med dig

Nå, for søren. Ja, men så er alt jo helt fint

Anmeld

10. december 2010

Dictes mor

Dinna88 skriver:

Nå, for søren. Ja, men så er alt jo helt fint

Jeg kan godt se, jeg har formuleret det helt forkert, sorry. Hovedet sidder vist ikke helt rigtigt på idag...

Anmeld

10. december 2010

Dinna88

Dictes mor skriver:

Jeg kan godt se, jeg har formuleret det helt forkert, sorry. Hovedet sidder vist ikke helt rigtigt på idag...

Jeg læste det lige igen, og hvis jeg virkelig tænker mig om, så kan jeg godt se hvad du ville skrive Du skriver jo ikke nogen steder at det er MIG du er ikke enig med, men det med hundene. Så det går vist begge veje Beklager!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.